REKLAMA
Według najnowszego raportu sprzedaż luksusowych zegarków odnotowała w ubiegłym roku „znaczący spadek”. W obliczu obaw geopolitycznych zamożni nabywcy stali się ostrożniejsi w podejmowanych decyzjach zakupowych.

Sprzedaż luksusowych zegarków na aukcjach spadła o 13 proc.

REKLAMA

Według najnowszego raportu sprzedaż luksusowych zegarków odnotowała w ubiegłym roku „znaczący spadek”. W obliczu obaw geopolitycznych zamożni nabywcy stali się ostrożniejsi w podejmowanych decyzjach zakupowych.

Przeczytaj również: Szykują się zmiany w Allegro Pay. Co zyskają użytkownicy?

Wyniki sprzedaży luksusowych zegarków

W trakcie oraz chwilę po zakończeniu pandemii sprzedaż zegarków windowała. Popyt rósł gwałtownie. Konsumenci dysponowali bogatszymi portfelami, z których zawartości entuzjastycznie korzystali. Dodatkowo byli oni zachęcani do transakcji niskimi kosztami finansowania zewnętrznego. W konsekwencji ich decyzje zakupowe wywindowały ceny rzadkich modeli luksusowych marek do bezprecedensowych poziomów. Boom wygasł jednak wraz z wybuchem wojen na Ukrainie oraz Bliskim Wschodzie.

W 2023 roku całkowita sprzedaż zegarków w największych domach aukcyjnych spadła rdr o 13 proc. do 610 mln franków szwajcarskich (696 mln USD), wynika z raportu firmy Hammer Track. Warto jednak wyróżnić kategorię sprzedaży zegarków o wartości przekraczającej milion franków. Ta wzrosła w ubiegłym roku o 2 proc. do 122,6 mln franków. Według opublikowanego raportu listę najdrożej sprzedanych czasomierzy zdominował Patek Philippe, który odpowiadał za trzy z pięciu najwyższych transakcji.

Przeczytaj również: Celine chce podbić rynek kosmetyczny

Historyczny wynik Rolexa

Rok 2023 był wyjątkowy dla Rolexa. Według analizy szwajcarskiej firmy LuxeConsult, w omawianym okresie wartość szwajcarskiego producenta czasomierzy wzrosła o 11 proc., co eksperci uznali za wynik „bezprecedensowy”. Tym samym, w ubiegłym roku Rolex zarobił ogółem (nie tylko ze sprzedaży na aukcjach) 10,1 mld franków szwajcarskich, czyli około 11,5 mld USD. To rekordowa kwota, którą napędziło 30-proc. zwiększenie udziału marki w rynku detalicznym.

Zdjęcie główne: Unsplash

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES