REKLAMA
jeansy levi's

Prezes Levi’s: Denim nie był tak popularny od czasów trendu na skinny jeans

REKLAMA

Podczas omawiania wyników sprzedaży w pierwszym kwartale 2021, prezes Levi’s, Chip Berg zapowiedział wielki powrót denimu – na skalę jakiej nie widział od dziesięciu lat. Czyżby fason High Loose miał powtórzyć sukces „dżinsów rurek”?.

„Obserwujemy odrodzenie dżinsu, ponieważ coraz więcej osób zaczyna wychodzić z domu” – rozpoczął Bergh. „To odrodzenie, obserwowane w przypadku Leviʼs, jak i innych producentów denimu, jest napędzane przez postępujący proces szczepień i pozory powrotu do normalności. Przyczynia się do niego także zainteresowanie nowymi, luźniejszymi i wygodniejszymi krojami.”

Powrót denimu i wygody

Szczególny sukces sprzedażowy odnoszą dżinsy o kroju High Loose. Ten typ spodni zadebiutował w kolaboracji ze szwedzkim przedsiębiorstwem recyklingującym tkaniny, Re:newcell. Popularność dżinsów High Loose skłoniła Levi’s do wprowadzenia ich do innych kolekcji. „Ten luźny krój z wysokim stanem wprowadziliśmy na rynek na początku 2020 roku, w stosunkowo niewielkiej ilości. Okazał się hitem” – powiedział Bergh. „Kontynuujemy prace nad nim, wprowadzając nowe modele. Wszyscy kluczowi konkurenci podążyli za naszym przykładem”. Przekonywał również, że nowe sylwetki skłonią konsumentów do kupna Levi’s przy okazji kończących się lockdownów.

Levi’s rośnie w siłę dzięki ekologii

Pomimo trudności spowodowanych pandemią koronawirusa i spadku dochodów w pierwszym kwartale 2021, dyrektor generalny Levi Strauss & Co. prognozuje „szybsze niż oczekiwano ożywienie”. Marka podwyższyła prognozy oczekiwanych przychodów netto w pierwszej połowie roku 2021. Zapowiada dwudziestopięcioprocentowy wzrost dochodów w porównaniu z pierwszą połową poprzedniego roku.

Wzrost sprzedaży Levi’s zawdzięcza różnym czynnikom. Znaczący wpływ na popularność marki miały działania podjęte podczas pandemii. W zgodzie z oczekiwaniami konsumentów, Levi’s postawił na transparentność, ekologię i jakość. „Konsumenci chętnie kupują produkty marek, którym ufają i które uwielbiają. Jednocześnie nie rezygnują z bardziej świadomych nawyków zakupowych, nabytych podczas pandemii. Te trendy odpowiadają naszym silnym stronom i odnajdują odzwierciedlenie w przyjmowanych przez Levi’s strategiach”. – powiedział Bergh.

Nadchodząca wiosenna kampania Levi’s „Kupuj lepiej, noś dłużej ”, ma odzwierciedlać długowieczną atrakcyjność marki przy pomocy informacji udostępnianych w mediach społecznościowych, w sklepach i online.

Kolaboracje Levi’s

Kolejną metodą zachęcania klientów do kupna Levi’s są częste kolaboracje. Jak powiedział Bergh, w pierwszym kwartale bieżącego roku marka współpracowała z ponad dziesięcioma różnymi partnerami. Jednym z nich był amerykański supermarket sieciowy, Target. „Myślę, że ta współpraca przedstawiła Levi’s konsumentom sieci Target w sposób, jakiego się nie spodziewali”. – skomentował. Już niedługo ukaże się również wspólna kolekcja Levi’s i Valentino, podnosząca status marki.  „[Współprace] wzbudzają duże zainteresowanie, ale większość z nich jest stosunkowo niewielka pod względem rozmiarów i przychodów. Służą przede wszystkim wzbudzaniu zainteresowania i ekscytacji marką”. – skomentował Bergh.

Valentino x Levi’s, źródło: couge.com

Fason high loose wydaje się lepszym trendem niż skinny jeans – jest bardziej inkluzywny, pozwala na wygodę, czego często nie można było powiedzieć o “dżinsach rurkach”. Jednocześnie wydłuża sylwetkę i oczywiście dodaje stylizacji charakteru. To dobry sposób na modowe rozpoczęcie lat dwudziestych. A wy macie zamiar zaopatrzyć się w te dżinsy?

CZYTAJ ROWNIEŻ: RAPORT: Najmłodsi konsumenci chcą powrotu do życia w realu

REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES