PODSUMOWANIE TYGODNIA: Black Friday 2018, Dolce&Gabbana oskarżeni o rasizm, Zofia Chylak na Net-A-Porter

Mijający, przedostatni tydzień listopada można zaliczyć do jednego z ważniejszych dla miłośników mody, a w szczególności dla entuzjastów zakupowych szaleństw. Oprócz emocji związanych z Black Friday 2018, warto wspomnieć również, co innego wydarzyło się w branży mody w przeciągu ostatnich dni. Na szczególną uwagę zasługuje burza, jaka rozpętała się wokół najnowszej kampanii Dolce&Gabbana, zapowiadającej wielki pokaz w Chinach. Nie zapominamy również o sukcesie Zofii Chylak, której projekty doceniła jedna z największych modowych platform. Po szczegóły tych i innych wydarzeń, zapraszamy do naszego cotygodniowego podsumowania.

Black Friday 2018

Chociaż zakupowe emocje związane z Black Friday juz powoli opadają, wiele sklepów postanowiło świętować dalej, przedłużając swoje promocje do końca weekendu. Sprawdźcie koniecznie nasze zestawienie zniżek i promocji, aby dowiedzieć się, gdzie jeszcze macie szansę załapać się na zakupowe okazje. Listę sklepów odnajdziecie TUTAJ.

Z okazji Black Friday, marka & Other Stories przygotowała specjalną sesję inspirowaną Filmem Noir. Do galerii zapraszamy TUTAJ.

źródło: mat. prasowe

Moda

Najgłośniejszą modową kwestią mijającego tygodnia są zdecydowanie kontrowersje, jakie pojawiły się wokół najnowszej kampanii Dolce&Gabbana promującej ich pokaz w Szanghaju. Konsekwencją wszystkich działań było odwołanie wielkiego show i bojkot ze strony chińskich klientów. Jak rozpętało się zamieszanie pomiędzy Azjatami a włoskim domem mody, dlaczego marka oskarżona jest o rasizm oraz jakie kontrowersyjne wypowiedzi pojawiły się w sieci i dlaczego wywołały one tak ogromną wojnę? Wszystkiego dowiecie się TUTAJ.

Ogromny sukces polskiej projektantki. Kultowe już torebki Zofii Chylak trafiły do sprzedaży na ogólnoświatową platformę modową Net-A-Porter. Aby dowiedzieć się więcej na ten temat oraz poznać niewielkie grono Polek, których projekty dostępne są na platformie, kliknijcie TUTAJ.

źródło: mat. prasowe

Jeśli myślicie, że żadna kampania nie jest w stanie Was zaskoczyć – jesteście w błędzie. Najnowszy pomysł Balenciagi przygotowany wspólnie z Yilmazem Senem przenosi sposób prezentacji projektów na zupełnie nowy, oderwany od rzeczywistości poziom.  Aby dowiedzieć się o co chodzi w ich najnowszym projekcie i dlaczego wirtualnie stworzone postacie wiją się w przeciwnych, nienaturalnych pozach, kliknijcie TUTAJ.

Justin Bieber właścicielem marki odzieżowej? Wygląda na to, że kolekcja idola nastolatek juz niedługo ma szansę trafić do sprzedaży. Na razie Bieber promuje ją na sobie osobiście. Więcej szczegółów tego projektu TUTAJ.

Zakupy

Sieciówki i ogromne centra handlowe to nie Wasza bajka? Poszukujecie projektów polskich projektantów w butikach stacjonarnych, a marzą Wam się zakupy przyjemnym, spokojnym i stylowym otoczeniu? Poznajcie koniecznie nasze zestawienie najlepszych polskich sklepów multibrandowych, które odnajdziecie TUTAJ.

https://www.instagram.com/p/BjhBDtAnigD/

Pozostając w temacie zakupowym, w tym tygodniu staramy się odpowiedzieć na pytanie, czy w ramach prezentu dobrze jest inwestować w rzeczy materialne, czy jednak podarunki w formie doświadczeń i przeżyć mają większe znaczenie? Analizę naszych prezentowych pragnień i preferencji przeczytacie TUTAJ.

CSR

Marka TOMS od lat znana jest nie tylko z produktów jakie oferuje, ale również wartości, jakie wnosi w świat mody oraz akcji charytatywnych, które aktywnie promuje. W swój najnowszy projekt właściciel TOMS, Blake Mycoskie, zaangażował się wyjątkowo emocjonalnie, a o swoim pomyśle opowiedział w show Jimmiego Fallona. TUTAJ dowiecie się, na wsparcie jakiego celu, firma przeznaczyła rekordowy datek rzędu 5 milionów dolarów.

źródło: toms.com

Prawo

Z okazji stulecia odzyskania niepodległości przez Polskę, Polska Fundacja Narodowa opublikowała okolicznościowy spot z udziałem aktora Mela Gibsona. Nie obyło się bez kontrowersji – czujni internauci zwrócili uwagę na brak Pałacu Kultury w ujęciach przedstawiających panoramę Warszawy. W związku z tym, zachęcamy do analizy prawnej „sporu o Pałac”, którą odnajdziecie TUTAJ.

Kariera

Praca w branży mody to marzenie wielu. Początki mogą okazać się jednak bardzo trudne i mało opłacalne pod względem finansowym. Doświadczonych w branży modowej pytamy o ich pierwsze kroki i doświadczenia oraz o cenne rady jak zacząć zarabiać w modzie. Odpowiedzi na te i inne pytania odnajdziecie TUTAJ.

Kadry

Zmiany w J.Crew. Po niecałych dwóch latach w roli dyrektora generalnego marki, James Brett postanowił ustąpić ze stanowiska. Pomimo pasma sukcesów, jakie J.Crew osiągnęło za czasów jego rządów, Brett w porozumieniu z zarządem podjął decyzję o rezygnacji. TUTAJ dowiecie się co dalej z amerykańską marką oraz kto przejmie jego obowiązki.

źródło: wwd.com

Zmiany nie ominęły również polskiego świata mody, a konkretniej branży wydawniczej. Wieloletnie stanowisko zastępczyni redaktor naczelnej magazynu „Glamour” opuściła Alicja Szewczyk. TUTAJ dowiecie się, w którym magazynie dziennikarka objęła nowe stanowisko.

Inspiracje

Wszystkich spragnionych bożonarodzeniowego klimatu zapraszamy do obejrzenia jednej z najbardziej wyjątkowych witryn świątecznych. Mieszący się w Nowym Jorku dom towarowy Bergdorf Goodman od lat zachwyca swoich klientów magicznymi i pieczołowicie przygotowanymi witrynami sklepowymi. TUTAJ odnajdziecie zdjęcia tegorocznej instalacji, której głównym motywem są świąteczne smakołyki.

źródło: blog.bergdorfgoodman.com, zdjęcie: Ricky Zehavi

Prasówka

Codziennie zapraszamy Was także do naszej Prasówki. Dzięki niej możecie na bieżąco śledzić najważniejsze wydarzenia w branży. Oto najciekawsze tytuły minionego tygodnia:

Newsletter

FASHION BIZNES