Kolejny tydzień kwietnia za nami. Co wydarzyło się w świecie mody w ciągu ostatnich dni? W trakcie świątecznego odpoczynku, sprawdźcie koniecznie nasze podsumowanie tygodnia.
Biznes
Gdy świat obiegła niezwykle smutna informacja o pożarze paryskiej katedry Notre-Dame, zaledwie kilka godzin po jej ugaszeniu, najwięksi branży mody zaoferowali hojne datki na odbudowę zabytku. Francuskie koncerny Kering i LVMH łącznie przeznaczą na ten cel 300 milionów euro. Więcej szczegółów ich decyzji poznacie TUTAJ
Silny popyt na produkty Gucci sprawił, że francuski koncern Kering swoimi wynikami przewyższył prognozy finansowe w pierwszym kwartale 2019 roku. Kwartalne wyniki modowego giganta poznacie TUTAJ
Ukrywanie prawdy, niedopowiedzenia, działania na granicy prawa. W biznesie wszystkie chwyty dozwolone? Chociaż nie powinno tak być, okazuje się, że w walce o klienta marki modowe nie cofną się przed niczym. Grzeszne praktyki marek odzieżowych ujawniamy TUTAJ
Trendy
Generacja Z, czyli młodzież urodzona po 1995 r., dopiero wkracza na rynek pracy i zaczyna podejmować świadome wybory konsumenckie. To właśnie oni będą stanowić podstawę naszej gospodarki. Branża handlowa stoi obecnie przed dużym wyzwaniem, jakim jest zdobycie zainteresowania przedstawicieli Generacji Z. Na szczęście, z pomocą przychodzą wyniki raportu, stworzonego na zlecenie Accenture i FashionBiznes.pl. Jego szczegółów szukajcie TUTAJ
Moda
VITKAC posiada wyrazisty wizerunek, o który dba Anna Wasowska, PR Manager domu handlowego. Tworzenie spójnego komunikatu firmy jest jak umiejętne opowiadanie wciągającej, oryginalnej historii, niosącej niepowtarzalny przekaz emocjonalny i wizualny. Anna Wasowska tworzy historię domu handlowego VITKAC bezbłędnie, a jej szerokie doświadczenie w branży mody, pomaga kreować spójny wizerunek marki i wyróżnić ją na rynku. Do rozmowy z Anną Wasowską zapraszamy TUTAJ
W luksusowym domu handlowym VITKAC w Warszawie doszło do pożaru. 200 osób zostało ewakuowanych. Szczegóły zdarzenia ujawniamy TUTAJ
Melania Trump ma już za sobą jedną okładkę biblii mody. Czy trafi na nią po raz kolejny? Wszystko wskazuje na to, że tak się nie stanie, a to za sprawą decyzji samej Anny Wintour. Jak argumentuje ją naczelna amerykańskiego “Vogue”. Sprawdźcie TUTAJ
Nazywa się Liam Nikuro. Jest młody, przystojny, wysoki (180 cm!) i ma korzenie japońsko-amerykańskie. Jest producentem muzycznym, ale zajmuje się też modą i branżą rozrywkową. Nosi Balenciagę i Acne Studios. Jego konto na Instagramie działa dopiero od kilkunastu dni, a streetwearowe marki już chcą, żeby sfotografował się w ich ubraniach. Najciekawsze jest jednak to, że… nie istnieje. Czy wirtualni influencerzy są przyszłością mody? Zastanawiamy się TUTAJ
W lutym świat mody obiegła smutna wiadomość o śmierci Karla Lagerfelda. Fendi postanowiło złożyć projektantowi pożegnalny hołd, organizując pokaz, który przypomni najlepsze kreacje stworzone przez Mistrza. Po szczegóły pokazu sięgnijcie TUTAJ
Przedstawiciele amerykańskich subkultur z drugiej połowy 20 wieku w scenerii starożytnego sympozjonu? Taką awangardę proponuje nam Gucci na jesień 2019. I choć idea może brzmieć groteskowo, ostatecznie zaskakuje bardzo pozytywnie. Najnowszą kampanię włoskiej marki zobaczycie TUTAJ
Jeremy Scott, znany mistrz kolaboracji, opublikował na Instagramie Moschino informację o nowej współpracy, która na pewno zainteresuje fanki makijażu. Swój najnowszy projekt Scott wcieli w życie z firmą Sephora, dla której zaprojektował linię kosmetyków. Szczegółów tej współpracy szukajcie TUTAJ
Beauty
Rihanna najpierw zadbała o podkreślenie naszej urody – tworząc Fenty Beauty. Później, byśmy dobrze czuły się we własnej skórze, założyła markę bieliźnianą Savage X. Teraz będzie miała szansę zadbać o naszą skórę. Wszystko wskazuje na to, że gwiazda przygotowuje się do poszerzenia kosmetycznego imperium o linię kosmetyków do pielęgnacji. Co wiemy na jej temat? Sprawdzicie TUTAJ
Kultura
Mimo że wystawę mody Diora można jeszcze oglądać w brytyjskim muzeum Wictorii i Alberta, to fani wizjonera mogą już zacierać ręce, by zobaczyć kolejną. Tym razem we Francji. 27 kwietnia w Muzeum Christiana Diora w Granville rusza wystawa poświęcona Grace Kelly, jej stylowi oraz zamiłowaniu do paryskiego domu mody. Więcej szczegółów odnajdziecie TUTAJ
125 oryginalnych szkiców Karla Lagerfelda zostanie wystawione na sprzedaż, która odbędzie się na Florydzie jeszcze w tym miesiącu. Więcej na temat twórczości Mistrza, przeczytacie TUTAJ
Prasówka
Codziennie zapraszamy Was także do naszej Prasówki. Dzięki niej możecie na bieżąco śledzić najważniejsze wydarzenia w branży. Oto najciekawsze tytuły minionego tygodnia:
- „Jeremy Scott sprawi, że staniesz się żywym Simsem. Kolekcja Moschino x Sims przenosi w świat pikseli”
- „The Real Catwalk – pokaz body positive już niebawem w Warszawie”
- „Więcej do tego sklepu nie pójdę”. Tak polscy sprzedawcy kombinują z płatnościami”
- „Polska marka torebek w duchu Zero Waste, czyli drugie, piękne życie skóry”
- „Handlowa apokalipsa w USA przyspiesza. Coraz więcej sklepów znika z rynku”
- „Nowojorska influencerka stworzyła niezwykłą wystawę z jedzenia podczas Milan Design Week”
- „Handlowa apokalipsa w USA przyspiesza. Coraz więcej sklepów znika z rynku”
- „Nowy materiał z bananów, który wkrótce może zastąpić poliester”
- „Ioncell, czyli tkaniny z drewna i gazet z recyclingu”
- „ASOS sprzedaje sukienkę przypominającą folię bąbelkową. Podbiła internet, ale jako obiekt żartów”
- „Nowojorska influencerka stworzyła niezwykłą wystawę z jedzenia podczas Milan Design Week”
- „Fashion Coward – sklep dla kobiet, które nie cierpią zakupów, a modowe trendy są im kompletnie obce”
- „Od 2020 roku Chiny nie będą testować kosmetyków na zwierzętach”