REKLAMA

Nie żyje Kenzo Takada. Założyciel marki Kenzo zmarł zarażony COVID-19

REKLAMA

Nie żyje Kenzo Takada – założyciel i wieloletni projektant domu mody Kenzo. Powodem śmierci są powikłania po zakażeniu wirusem COVID-19. Przypominamy historię kariery wybitnego projektanta. 

Nie żyje założyciel marki Kenzo – Kenzo Takada

4 października w szpitalu w Neuilly-sur-Seine we Francji zmarł projektant mody Kenzo Takada w wieku 81 lat. Przyczyną śmierci japońskiego wizjonera były komplikacje spowodowane zakażenim koronawirusem. Informację o śmierci Kenzo Takada podał Jonathan Bouchet Manheim, CEO marki K-13, założonej przez projektanta, w oficjalnym oświadczeniu.

“Kenzo Takada był niesamowicie kreatywny. Jego przebłysk geniuszu pozwolił mu wykreować nową artystyczną i barwną opowieść łączącą Wschód i Zachód – jego japońskie korzenie i życie w Paryżu. Miałem okazję pracować u jego boku przez wiele lat, pełen podziwu dla jego otwarcie i ciekawość świata. Z początku sprawiał wrażenie nieśmiałego i cichego, ale w rzeczywistości tryskał humorem. Był hojny i zawsze wiedział, jak opiekować się ludźmi bliskimi jego sercu. Miał wielki apetyt na życie… Kenzo Takada był przykładem osoby, dla której życie było sztuką”.

https://www.instagram.com/p/CF7aTBoF-5N/

Kariera wybitnego projektanta

Kenzo Takada był założycielem i projektantem marki Kenzo. Urodzony w 1939 roku w  Japonii od dziecka interesował się modą i projektowaniem. Podkradał magazyny o modzie siostrom, które były dla niego ucieczką od smutnej codzienności i powojennych realiów Japonii. Studiował projektowanie mody na Uniwersytecie Bunka Fashion Collage w Tokio, jako jeden z pierwszych męskich studentów, po czym zaczął pracować w zawodzie stylisty. Jednak ze względu na niewiele możliwości rozwoju zdecydował się wyjechać z rodzinnego kraju. W latach 60. wyemigrował do Francji, osiedlając się w Paryżu. Tam rozpoczęła się jego wielka kariera. W 1970 roku otworzył autorską markę Kenzo projektując ubrania, dodatki oraz perfumy. Oryginalny styl sprawił, że jego projekty były na ustach wszystkich. „Le Figaro” pisał o nim „To anty-Yves Saint Laurent. On był papieżem haute couture a Kenzo jest gwiazdą pop”.

W 1993 roku markę Kenzo wykupił luksusowy koncern LVMH. Kenzo Takada z mody wycofał się  w 1999 roku, przechodząc na emeryturę. Aby dać upust pokładom kreatywnej energii, otworzył markę K-3 produkująca meble i akcesoria wnętrzarskie. 

Do ostatnich chwil swojego życia tryskał pozytywną energią i optymizmem. 

>>> Przeczytaj również: Film Kezno przeciwko rasizmowi

REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES