REKLAMA
Transakcje giełdowe, przejęcia, zmiany kadrowe, czy publikacje nowych kolekcji. Przygotowaliśmy zestawienie najważniejszych wydarzeń minionych dni z przenikających się światów mody i biznesu.

Najważniejsze wydarzenia w pigułce – 4 tydzień 2024

REKLAMA
REKLAMA

Transakcje giełdowe, przejęcia, zmiany kadrowe, czy publikacje nowych kolekcji. Przygotowaliśmy zestawienie najważniejszych wydarzeń minionych dni z przenikających się światów mody i biznesu.

Przeczytaj również: The Odder Side kontynuuje ekspansję. Marka właśnie pojawiła się w nowej lokalizacji

W IV kwartale sprzedaż LVMH wzrosła o 10 proc.

Louis Vuitton Moët Hennessy, francuski koncern z siedzibą w Paryżu, odnotował w IV kwartale 10-proc. organiczny wzrost przychodów. Według Business of Fashion, średnia szacunków analityków wyniosła 8 proc. W całym 2023 roku sprzedaż właściciela takich marek, jak Louis Vuitton, Dior, Celine i LOEWE znalazła się na poziomie 86,2 mld EUR (+ 13 proc. rok do roku). Dowiedz się więcej.

Jaki procent Polaków posiada smartfona? [badanie]

Firma Deloitte zdecydowała się zbadać, jaki procent Polaków korzystających z telefonów mobilnych posiada smartfona. Wyniki uwzględniły również, jaki procent z nich korzysta z urządzeń wyposażonych w technologię 5G. Sprawdź szczegółowe wnioski z badania.

Przeczytaj również: Najmodniejsze samochody w 2024 roku

InPost rozpoczął współpracę z EG Italia

Polski operator logistyczny sieci paczkomatów związał się umową z EG Italia – włoską siecią stacji benzynowych Esso. W ramach współpracy na Esso znajdziemy łącznie 150 urządzeń paczkomat. Na terenie całych Włoch InPost posiada już łącznie 6 tys. punktów, poinformowała spółka.

Ile centrów handlowych powstało w 2023 roku?

Z danych zebranych przez Polską Radę Centrów Handlowych wynika, że w 2023 r. w Polsce powstało 35 nowych obiektów handlowych, a kolejnych 14 zostało rozbudowanych lub zmodernizowanych. Ich łączna powierzchnia handlowa wyniosła ponad 424 tys. mkw. GLA, w tym 149 tys. mkw. GLA oddano w I półroczu. Kolejne 275 tys. mkw. GLA w II półroczu 2023 r. Dzięki tym inwestycjom całkowita powierzchnia polskich obiektów handlowych na koniec 2023 r. przekroczyła 13,38 mln mkw. GLA.

Przeczytaj również: Gangi nastolatków w CH Posnania. Najniebezpieczniejsze miejsce w Polsce?

Polska marka trafiła na rynek austriacki

Grupa Wittchen uruchomiła własny sklep internetowy na rynku austriackim. W tym roku planuje otwarcie sklepów stacjonarnych w Austrii i Niemczech – poinformowała spółka w komunikacie prasowym.

Szybszy od spodziewanego wzrost bezrobocia. Sprawdź najnowsze dane

Główny Urząd Statystyczny poinformował o najnowszym poziomie stopy bezrobocia w Polsce. Ta, w grudniu 2023 roku wyniosła 5,1 proc. wobec 5 proc. odnotowanych za listopad. Jakiego trendu powinniśmy spodziewać się w nadchodzących miesiącach? Eksperci odpowiadają.

Przeczytaj również: K(B)ariery: Jacek Rodzoś „Produkcja w tej skali, w której obecnie pracuję to skomplikowany proces”

Zdjęcie główne: Pexels

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES