LOUNGE #75 / październik 2015

Biz­nes czę­sto koja­rzy się z cza­sem, któ­rego mnie oso­bi­ście wiecz­nie brak, a jak wia­domo nie od dziś, czas to pie­niądz. Pie­nię­dzy też nie mam zbyt wiele, bo sporo wydaję, ale traktuje je jako rzecz nabytą, co pozwala mi tro­chę lepiej zasy­piać po cięż­kim dniu w pracy.

Dla mnie przede wszyst­kim biz­nes równa się ludzie. Prze­cież za każ­dym małym czy dużym przed­się­wzię­ciem zawsze stoi czło­wiek. A za czło­wie­kiem, jego pasja, pomy­sło­wość i pra­co­wi­tość. Według mnie, to cechy, które powi­nien posia­dać każdy biz­nes­men czy biz­ne­swo­man.
Oczy­wi­ście nie dla wszyst­kich w biz­ne­sie zara­bia­nie kasy jest naj­waż­niej­sze, czę­sto liczy się sam pro­ces twór­czy. Tak jak w przy­padku Iwony Kos­smann, z którą w tym nume­rze roz­ma­wiamy o ryzyku, jakie nie­sie pro­wa­dze­nie wła­snego biz­nesu i korzy­ściach z tego pły­ną­cych, czy uta­len­to­wa­nej woka­listki i kom­po­zy­torki Mar­ce­liny, opo­wia­da­ją­cej o swo­jej naj­now­szej pły­cie. Te panie już udo­wod­niły, że wystar­czy robić coś z miło­ści. Kasa przyj­dzie sama.

W mojej karie­rze widzia­łem róż­nych przed­się­bior­ców, i mówię Wam, pomy­sło­wość ludzka nie zna gra­nic. Na przy­kład „Mał­żeń­ski Biz­nes” – prze­czy­ta­cie o nim na stro­nie 38. Podobno ślub bie­rze się z miło­ści, a jed­nak nie do końca. Jak sami zoba­czy­cie, są osoby, które na takich ”pozor­nych ślubach” nie­źle zara­biają. I nie mówię tu o orga­ni­za­cji wesel.

Znam też taki model biz­ne­sowy, który jest dla mnie zagadką. Z jed­nej strony dosta­jemy coś za darmo, zachę­ceni slo­ga­nem „Weź sobie”, a potem za rogiem w kio­sku za tą samą rzecz musimy zapła­cić. Gdzie logika? Nie wiem, czuję tylko, że to tro­chę nie fair.
Ja nato­miast gwa­ran­tuję Wam: Lounge Maga­zyn był, jest i zawsze będzie bez­cenny. Bo mocno wie­rzę, że są jesz­cze na tym świe­cie rze­czy, któ­rych nie można kupić.
Zapra­szam do lektury.

Mar­cin Lewicki

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tagi

Newsletter

FASHION BIZNES