REKLAMA

Jak wykorzystać w pełni potencjał e-maila

REKLAMA

Treści premium

Rozpowszechnianie angażujących treści nie musi odbywać się tylko w social mediach. Czy wiesz, że część użytkowników przesyła dalej maila jeśli tylko uznają, że jego zawartość może być interesująca dla innych? W zalewie informacji, świadomość wartościowego contentu u odbiorcy stale rośnie. Subskrybent oczekuje otrzymywania treści dopasowanych do jego potrzeb i zainteresowań. Komunikacja nie powinna odbywać się tylko i wyłącznie w celach sprzedażowych. Edukowanie i upowszechnianie cennych treści sprzyja budowaniu lojalności, oraz zaufania do marki. Warto premiować lojalnych użytkowników, którzy śledzą poczynania firmy. Newsletter powinien zawierać tzw. treści premium, czyli wartość dodaną. Do takich elementów mogą zaliczać się np. e-booki (w postaci poradników, ekskluzywnego magazynu), video lub informacje z pierwszej ręki.

fot. Newsletter Answear.com
fot. Newsletter Answear.com

Personalizacja treści

Indywidualne podejście do odbiorców sprzyja budowaniu relacji z klientem, które oparte jest na lojalności i zaufaniu. Marki często zachęcają do podania imienia lub innych dodatkowych informacji zamieszczonych przy formularzu podczas zapisu do newslettera. Im zbierzemy więcej informacji o odbiorcach, tym celniej trafiamy w ich preferencje. Analizując zachowania, cechy i upodobania, będziemy mogli stworzyć wartościowe i odpowiednie informacje, który rzeczywiście ich zainteresują. Dzięki temu uda nam się zwiększyć aktywność respondentów w stosunku do zaplanowanej komunikacji. Odpowiednio dostosowany e-mail do potrzeb i zainteresowań odbiorców pozytywnie wpłynie na działania marketingowo-sprzedażowe.

fot. Newsletter Allegro
fot. Newsletter Allegro

Przypomnienie o porzuconym koszyku

Często zdarza się, że klient dodaje do koszyka dany produkt, ale w pewnym momencie rezygnuje z zawarcia transakcji. W takim przypadku, jeśli użytkownik dotarł w procesie zakupowym do formularza z danymi osobowymi i podał swój adres e-mail, bądź był zarejestrowany, powinien otrzymać od marki wiadomość z przypomnieniem o porzuceniu koszyka. Jedną z popularnych metod zachęcając do sfinalizowania zakupu jest zaoferowanie dodatkowego bonusu, np. w postaci kuponu rabatowego.

Mail dostosowany do różnych przeglądarek, w tym urządzeń mobilnych

Pamiętaj, że użytkownicy odbierają pocztę w różny sposób. Większość sprawdza skrzynkę poprzez stronę www, wykorzystując przy tym różne przeglądarki, np. Firefox, Chrome, Safari. Inni natomiast mają zainstalowane programy takie jak Outlook czy Thunderbird. Nie bez znaczenia jest również serwis pocztowy – Gmail, WP, Onet, Interia, etc. Istotnym jest, aby wygląd wiadomości testować na różnych przeglądarkach oraz nośnikach. W erze dynamicznie rosnącej digitalizacji coraz więcej Polaków odczytuje i wysyła e-maila w swoim telefonie. Warto pamiętać, aby newsletter był również odpowiednio zaprojektowany pod urządzenia mobilne. Jeśli chcemy, aby wiadomość poprawnie się wyświetlała stosujmy technikę RWD (ang. Responsive Web Design).

REKLAMA
REKLAMA

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tagi
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES