REKLAMA
Miu Miu hitem 2023 z rekordowym wzrostem sprzedaży za IV kw.

Grupa Prada triumfuje. Sprzedaż Miu Miu wystrzeliła w górę o 82 proc.

REKLAMA
REKLAMA

Prada świętuje imponujący 12-procentowy wzrost sprzedaży detalicznej w 2023 roku. Z kolei jej młodsza siostra Miu Miu odnotowała jeszcze bardziej imponujące rezultaty, ze wzrostem sprzedaży o 58 procent rok do roku. W czwartym kwartale 2023 roku Miu Miu osiągnęło niesamowity wzrost sprzedaży o 82 procent, co tylko podkreśla ogromne zainteresowanie tą marką.

Grupa Prada opublikowała w czwartek swój całoroczny raport finansowy za rok 2023, wykazując wzrosty we wszystkich oddziałach i regionach. W ciągu 12 miesięcy zakończonych 31 grudnia 2023 przychody firmy wzrosły o 13 proc., osiągając 4,72 miliarda euro, podczas gdy zyski netto wzrosły o 44,3 proc., sięgając 671 milionów euro. Sprzedaż detaliczna grupy wyniosła 4,2 miliarda euro, co oznacza wzrost o 12 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. W czwartym kwartale sprzedaż detaliczna wzrosła o 17 proc., przekraczając oczekiwania analityków zakładające wzrost o 14 proc.

Sprzedaż detaliczna Prady wzrosła o 12 proc. rdr., przy 10 proc. wzroście w IV kwartale. Okres ten okazał się niezwykle owocny dla młodszej siostry Prady, Miu Miu, która odnotowała astronomiczny wzrost sprzedaży w Q42024 sięgający aż 82 proc. rdr. W perspektywie całego roku, wzrost sprzedaży marki wyniósł 58 proc. 

Miu Miu na szczycie

Prowadzona przez Miuccię Pradę marka Miu Miu od 2022 r. notuje gwałtowny wzrost. Jest uznawana za twórcę trendów, takich jak baletki, „no pants”, buntownicze podejście do odzieży biurowej i ultramini spódniczka z niskim stanem. Miu Miu triumfowało również w ostatnich zestawieniach Lyst, gdzie hitami okazywały się bordowe kitten heels czy viralowy szary kardigan. Uwadze obserwatorów nie umknęła również głośna współpraca z New Balance. Co więcej, w ostatnim podsumowaniu Year in Fashion, Lyst wytypował Miu Miu jako najgorętszą markę 2023 roku

Jesteśmy zadowoleni z dobrych wyników osiągniętych w 2023 r., popartych atrakcyjnością naszych marek” – powiedział Patrizio Bertelli, prezes i dyrektor wykonawczy Grupy Prada. „Grupa zapewniła wysokiej jakości wzrost przychodów i zysków, opierając się na wyjątkowym rozmachu twórczym, jeszcze bardziej poprawiając swoją rentowność i intensyfikując inwestycje, aby wspierać rozwój jutra. Innowacyjność, dynamika i elastyczność będą jeszcze ważniejszymi kluczami do naszego sukcesu w 2024 roku i jestem przekonany, że nasza wzmocniona organizacja będzie w stanie dalej rozwijać grupę”.

Zdjęcie główne: Kampania Miu Miu 24

Przeczytaj również: Miu Miu podpisało umowę licencyjną z Grupą L’Oreal. „Rozpoczynamy nowy rozdział w dziedzinie urody”

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES