Czy Hugo Boss zmienia strategię marki?

Pokaz marki Hugo Boss podczas Bread&Butter był zaskoczeniem, ale i wyraźnym krokiem zrobionym w kierunku młodszego odbiorcy.

To była pierwsza prezentacja Hugo Bossa w Niemczech od trzech lat. Poprzedni prezes, Claus-Dietrich Lahrs, postanowił przenieść prezentację nowych kolekcji na New York Fashion Week.

Pokaz najnowszej kolekcji na sezon jesień-zima 2016/17 to dla nas test – powiedział Gerd von Podewils, dyrektor ds. komunikacji. W Berlinie docieramy do zupełnie innego odbiorcy, nie tylko tego obecnego na targach, ale również wszystkich obserwujących wydarzenie w mediach społecznościowych. Prezencja podczas Bread&Butter w Berlinie była jednym ze strategicznych kroków marki. Wyniki sprzedażowe spółki od dawna nie są zadowalające, a to głównie przez zmniejszony ruch turystów w Europie. W okresie kwiecień-czerwiec sprzedaż spadła o 4% do 622 milionów euro. UE stanowi 2/3 rynku zbytu Hugo Bossa. Zarząd podjął w związku z tym decyzję o zamknięciu kolejnych 20 z 443 wolnostojących, mało rentownych sklepów na świecie.

Czy obecność na targach Bread&Butter będzie korzystna dla marki? Okaże się wkrótce.

Newsletter

FASHION BIZNES