REKLAMA

Dlaczego Chanel sponsoruje renowację Grand Palais

REKLAMA

Grand Palais to kultowe miejsce, jeżeli chodzi o świat mody. Odbyło się tam wiele spektakularnych pokazów francuskiego domu mody Chanel. Wygląda na to, że dyrektor kreatywny Karl Lagerfeld darzy je ogromnym sentymentem.

Francuski Minister Kultury zaprezentował w mediach projekt renowacji paryskiego Grand Palais. Budżet na projekt, który miałby być zrealizowany w latach 2020 – 2023, wynosi 466 milionów euro. Luksusowy dom mody Chanel zadeklarował się, że dołoży 25 milionów euro do budowy. Chce brać czynny udział w przebudowie obiektu ze względu na to, że w tym miejscu regularnie odbywają się pokazy mody.

>>> Przeczytaj również: CASE STUDY: Italians do it better! Jak włoskie marki zarabiają na swoim dziedzictwie kulturowym?

Celem remontu i renowacji majestatycznego budynku, utworzonego w 1990 roku na Paris Universal Expo jest zabezpieczenie zabytku i dodanie jeszcze większego uroku Grand Palais – powiedział Françoise Nyssen. Grand Palais stanie się centrum sztuki, nauki i kultury oraz będzie gotowy do organizacji wydarzeń związanych z szermierką i taekwondo podczas Igrzysk Olimpijskich w Paryżu w 2024 roku.

Źródło: us.fashionnetwork.com

Budynek o powierzchni 13 500 m2, największy w Europie, od ponad dziesięciu lat był domem dla pokazów mody Chanel, zarówno ready-to-wear, jak i haute couture. Wydaje się więc logiczne, że paryska marka przyłączyła się do renowacji Grand Palais.

Chanel i Grand Palais nawiązały silne więzi, zapoczątkowane przez Karla Lagerelda w 2005 roku. Dla Chanel Grand Palais, w którym odbywają się nasze pokazy mody, jest czymś więcej niż tylko zabytkiem w sercu Paryża. Architektura sprawia, że to miejsce jest pełne inspiracji dla dyrektora kreatywnego, Karla Lagerfelda. Z dumą i radością wspieramy Grand Palais i jego przewodniczącą Sylvię Hubac w ambitnym projekcie renowacji tej paryskiej instytucji o globalnym zasięgu – powiedział Bruno Pavlovsky, przedstawiciel Chanel.

Źródło: us.fashionnetwork.com

Powierzchnie wystawowe zostaną przeprojektowane na mniejszą niż dotychczas liczbę miejsc zamkniętych. Główna aleja będzie ciągnęła się wzdłuż całej długości budynku. Pièce de résistance będzie otwarciem na panoramiczny taras na dachu z recepcją i zapleczem gastronomicznym.

REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES