Amerykańskie przedsiębiorstwo zajmujące się przewozem przesyłek oraz logistyką opublikowało dane za ostatni zamknięty kwartał. Jak się okazało, wypracowany w tamtym okresie zysk zaskoczył inwestorów. FedEx umiejętnie zarządzał kosztami, a dodatkowo potrafił pozyskać wielu nowych klientów od konkurencyjnych podmiotów takich, jak UPS i Yellow. Jak na te informacje zareagował kurs?
Przeczytaj również: Decyzja Fed. Jak wpływa na indeksy?
FedEx – zachowanie kursu
Podczas wczorajszej sesji, po opublikowaniu kwartalnych wyników, wartość walorów spółki FedEx wzrosła o 5,7 proc. Na koniec dnia za jej akcje trzeba było zapłacić 264,98 USD. W czwartek, po godzinie 17:00 czasu polskiego, akcje spółki drożeją o 1,3 proc. do 261,97 USD. Obserwowany w środę skokowy wzrost wartości kursu nikogo nie powinien dziwić. Przedsiębiorstwo było bowiem w pierwszych dniach bieżącego tygodnia w delikatnym dołku, z którego musiało uciec po opublikowaniu informacji o 32-proc. wzroście skorygowanego zysku w pierwszym kwartale bieżącego roku rozliczeniowego.
– Jesteśmy wstanie utrzymać bieżący poziom naszej działalności. W pewnym stopniu wypracowane wyniki zawdzięczamy burzliwym rozmowom pracowników z kadrą zarządzającą United Parcel Service oraz bankructwu Yellow. W tej sytuacji słabszy popyt i tak intensyfikuje walka o udziały w rynku – skomentował dyrektor generalny FedEx, Raj Subramaniam.
Zgodnie z informacjami przekazanymi przez spółkę, problemy występujące u konkurencji zachęciły klientów dotychczas korzystających z usług konkurencyjnych firm do przyjrzenia się ofercie FedEx. Od 1 sierpnia przewoźnik zaczął odbierać o 400 tys. paczek dziennie więcej niż jeszcze w okresie wiosennym. Nic więc dziwnego, że dochód operacyjny spółki wzrósł w kwartale zakończonym 31 sierpnia aż o 59 proc.
– UPS prawdopodobnie odzyska jeszcze część utraconego udziału w rynku. Yellow już nie – stwierdził analityk Edward Jones Matt Arndolt. Przyglądając się obecnym trendom spółka FedEx postanowiła podnieść skorygowaną prognozę zysków na 2024 rok do 17-18,5 USD na akcję. Tym samym zwiększając dolną granicę przedziału o 0,5 USD względem wcześniejszych założeń.
Przeczytaj również: Bierzesz towar i wychodzisz. Amazon opracował technologię bezkasową dla sklepów odzieżowych
FedEx – jeden z liderów rynku kurierskiego na świecie
Przedsiębiorstwo FedEx założone zostało w 1971 roku przez Fredericka W. Smitha w Little Rock, jako Federal Express. Już w 1973 roku, za sprawą konfliktu z władzami miejscowego lotniska, zostało jednak przeniesione do Memphis w stanie Tennessee. Oficjalnie FedEx wystartował 17 kwietnia 1973 roku. Początkowo posiadając 14 samolotów odrzutowych Dassault Falcon 20, miedzy innymi dzięki którym tak skutecznie mogło realizować połączenia między 25 miastami w USA.
Jak się okazało FedEx jest pierwszym przedsiębiorstwem transportowym, który do pracy użył odrzutowca. Dzisiaj przedsiębiorstwo ma już ogólnoświatowy zasięg. Świadczy bowiem usługi w aż 220 krajach.
Przeczytaj również: Answear.com wyemituje do 1 mln nowych akcji. Czy to poszukiwanie środków na rozwój marki PRM?
Zdjęcie główne: Unsplash