REKLAMA
W dynamicznym świecie polskiej mody niewielu markom udało się tak płynnie przemierzać sfery historii, innowacji i globalnego wpływu, jak Reserved. Pochodząca z Gdańska marka przekształciła się z lokalnego butiku w międzynarodową „ikonę”.

LPP idzie po swoje! [najnowsze dane finansowe]

REKLAMA
REKLAMA

Spółka LPP opublikowała wyniki finansowe za drugi kwartał roku obrotowego 2023/24. Zgodnie z treścią komunikatu wypracowała w omawianym okresie zysk netto 438,8 mln zł jednostki dominującej. Zauważmy, że konsensus analityków ankietowanych przez PAP Biznes przewidywał kwotę 397,6 mln zł. Spółka podtrzymała całoroczne cele poprawy rentowności oraz sprzedaży na poziomie około 18 mld zł.

Przeczytaj również: Sprawdź akcje spółki FedEx. Wielu już zarobiło!

LPP – dane finansowe za II kwartał 2023/24

  • Zysk netto dla jednostki dominującej: 438 mln zł
  • Zysk netto z działalności kontynuowanej: 441,5 mln zł (przed rokiem 262,3 mln zł)
  • Zysk operacyjny: 607 mln zł (konsensus PAP Biznes zakładał 558,3 mln zł)
  • EBITDA: 607 mln zł (konsensus PAP Biznes zakładał 885,1 mln zł)
  • Przychody spółki: 4,575 mld zł (rynek przewidywał 4,797 mld zł)

Pytaniem pozostaje co oznaczają poszczególne wartości. Zysk netto jest różnicą między dochodami a kosztami, które ponosi dany podmiot. Przykładowo: w danym okresie przedsiębiorstwo wypracowało przychody ze sprzedaży na poziomie 500 tys. zł. Jednakże, koszty produkcji wyniosły 250 tys. zł, zysk brutto 250 tys. zł, a pozostałe należności podatkowe 100 tys. zł. W ogólnym rozrachunku zysk netto kształtuje się w takim wypadku na poziomie 150 tys. zł.

Zwróćmy uwagę na pozostałe terminy. Zysk operacyjny będzie różnicą miedzy przychodami a kosztami z działalności podstawowej bez podatków i kosztów finansowych. EBITDA mówi o wyniku obejmującym koszty i przychody związane z podstawową działalnością operacyjną, jak i nieoperacyjną (pozostałe przychody, koszty, zyski, straty nadzwyczajne)

LPP – pozostałe dane finansowe

W pierwszym półroczy 2023/24 spółka LPP wypracowała 553,3 mln zł zysku netto z działalności kontynuowanej (przed rokiem 289,6 mln zł). EBIT na poziomie 837,7 mln zł oraz 8.214,8 mln zł przychodów (przed rokiem 7.374,8 mln zł).

Zgodnie z informacjami opublikowanym przez LPP, w pierwszych sześciu miesiącach roku obrotowego spółka wypracowała EBITDA w wysokości 1.494 mld zł (760 mln zł przed rokiem). Jej marża brutto (miernik rentowności wyrażany jako procentowy stosunek różnicy przychodów ze sprzedaży i kosztów związanych z wytwarzaniem sprzedanych towarów do przychodu) wyniosła 48,7 proc., co sygnalizuje spadek rok do roku o 2,9 punktu procentowego. LPP tłumaczy to jednak efektem rosnącego udziału marki Sinsay w przychodach oraz prowadzeniem akcji promocyjnych wspierających sprzedaż nadmiarowego towaru.

Przeczytaj również: Jak kształtuje się dynamika sprzedaży detalicznej w Polsce? Najświeższe dane

LPP – prognozy bez zmian

W opublikowanym raporcie spółka podtrzymała plan sprzedażowy na rok finansowych 2023/24 zakładający 18 mld zł ze sprzedaży (+20 proc. rdr). LPP poinformowało również o priorytecie zwiększenia powierzchni o 20 proc. rok do roku. Kluczowym bodźcem do tego ruchu jest rozwój salonów Sinsay.

Jak podano, spółka spodziewa się w roku finansowym 2023/24 poprawy rdr marży brutto na sprzedaży (51-53 proc.), wynikającej z korzystniejszego kursu USD do PLN, niższych kosztów transportu (frachtu) oraz normalizacji stanu zapasów. Marżę operacyjną LPPzakłada powyżej 10 proc. Plan inwestycyjny zakłada wydatki na poziomie 1,05 mld zł (w tym 800 mln zł na salony, 50 mln zł na biura, 120 mln zł na logistykę oraz 80 mln zł na IT i pozostałe wydatki). Spółka zakłada normalizację kapitału obrotowego (zobowiązania wyższe niż zapasy) oraz niższy rdr poziom dług netto/ EBITDA.

Aktualnie sieć LPP posiada 2,141 tys. sklepów stacjonarnych o łącznej powierzchni handlowej wynoszącej 1.826,7 tys. metrów kwadratowych. Za pośrednictwem Internetu spółka obecna jest na 34 rynkach.

Przeczytaj również: Właścicielka marki Rosa „Uczyłam się prowadzenia firmy od podstaw i na własnych błędach” [wywiad]

Zdjęcie główne: mat. prasowy

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES