noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Amerykańskie przedsiębiorstwo handlowe nie jest zobowiązane do zapłaty Luksemburgowi 250 mln EUR zaległych podatków, taką decyzję podjął Trybunał Sprawiedliwości.

Bierzesz towar i wychodzisz. Amazon opracował technologię bezkasową dla sklepów odzieżowych

REKLAMA
REKLAMA
noSlotData

Amerykańskie przedsiębiorstwo zajmujące się handlem elektronicznym opracowało technologię, która pozwolić ma sklepom stacjonarnym na bezpieczną bezkasową sprzedaż odzieży.

Przeczytaj również: Polscy konsumenci w lepszych nastrojach – wrzesień 2023

Amazon z innowacyjną technologią

W przeszłości Amazon podobne rozwiązanie opracował dla sklepów spożywczych. Teraz przyszła kolej na detalistów odzieżowych. Jak poinformował gigant, najnowsza wersja technologii Just Walk Out wykorzystuje do śledzenia asortymentu system identyfikacji radiowej (RFID). Jest to znacząca innowacja. Wcześniejsza wersja systemu bezkasowego opierała się na kamerach zamontowanych na suficie oraz czujnikach półkowych. System ten jednak potrafił mieć trudności z oceną towarów o podobnej wadze i wyglądzie. Teraz tagi RFID, które umieszczane są na poszczególnych przedmiotach i monitorowane przez stacjonarne czujniki wewnątrz sklepu, rozwiązują ten problem.

Zdaniem ekspertów pracujących w Amazonie wykorzystanie RFID to rewolucja w kierunku prawdziwej niezawodności. Uważają oni, że cały system już niedługo zacznie być wykorzystywany na bardzo szeroką skalę. W oficjalnym komunikacie podano, że za dostarczenie sprzętu RFID odpowiadała będzie zewnętrzna firma Avery Dennison.

Przypomnijmy, że dzięki systemom bezkasowym konsumenci mają możliwość wyboru towaru oraz swobodnego opuszczeniu sklepu. System sam ocenia, jakie produkty zabrał ze sobą klient, następnie podbierając z jego konta odpowiednią kwotę. Pytaniem pozostaje ilu sprzedawców detalicznych odzieży zdecyduje się na poleganiu na technologii pochodzącej od ich zaciekłego rywala…

Unsplash

Przeczytaj również: Top 10 marek kosmetycznych ze 100 proc. polskim kapitałem. Te brandy trzeba znać!

Amazon – co jeszcze słychać u giganta?

W ostatnich dniach w przestrzeni publicznej pojawiła się informacja, którą przekazał swoim pracownikom Andy Jassy, dyrektor generalny Amazona. Niestety, zwolennicy pracy z domu z pewnością nie byli z niej zadowoleni. Okazuje się, że zdaniem CEO nadszedł czas zwiększania nacisku na wykonywanie obowiązków stacjonarnie. Jassy chce, aby każdy pracownik Amazona pojawiał się w biurze minimum trzy dni w tygodniu.

Informacja przesłana przez dyrektora generalnego giganta handlu elektronicznego pokazuje kierunek, w którym chce on pójść. Jak twierdzi, „praca zdalna była spowodowana przede wszystkim rozwojem pandemii COVID-19”. Ta, na szczęście, nie jest już zagrożeniem, więc Jassy nie widzi powodu do kontynuowania polityki ukierunkowanej na pracę z domu. To jednak z pewnością nie spodobało się wielu pracownikom. Szczególnie zdezorientowani muszą czuć się Ci, którzy jeszcze przed rokiem zostali zatrudnieni do pracy wyłącznie w trybie „home office”.

Przeczytaj również: Czy istnieje rynek secondhand beauty? Aż 37 proc. badanych chce kupować używane kosmetyki

Zdjęcie główne: Unsplash

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES