REKLAMA
Zmiany kadrowe w Tom Ford

Zmiany w szeregach Tom Ford – nowy kierunek brandu ujawniony podczas MFW

REKLAMA

Niedawno Tom Ford ogłosił swoje pożegnanie z eponimiczną marką. To jednak nie oznaczało zamknięcia kultowego domu mody pod jego szyldem. Jakie zmiany nastąpiły w szeregach, ale i wizerunku brandu?

Zobacz także: Tom Ford opuszcza swoją autorską markę

Nowe nazwiska w szeregach domu mody Tom Ford

W kwietniu 2023 roku Tom Ford ogłosił swoje ustąpienie ze stanowiska dyrektora kreatywnego autorskiej marki. To był początek wielkich, zakulisowych zmian w brandzie. Natomiast w tym miesiącu ujawniono zupełnie nowe nazwiska, które trafiły do szeregów brandu. Kto będzie pracować w teamie Tom Ford?

Pierwszym z nowych nazwisk jest Rebecca Mason, która została wybrana starszą wice prezes działu Global Brand Image. Kobieta wcześniej miała okazję pracować w wydawnictwie Condé Nast. Natomiast to jej nowych zadań należeć będzie koordynowanie globalnych działań i wizerunku marki we wszystkich kategoriach produktowych. Jej obowiązkiem będzie zachowanie spójności image’u i filozofii luksusowej marki Toma Forda.

Z kolei stanowisko senior vice president w dziale globalnej komunikacji (Global Communications and Media) zajął Paolo Cigognini. Mężczyzna zdobywał doświadczenie w szeregach takich marek, jak Alexander McQueen, Bottega Veneta, Dolce&Gabbana czy Bulgari. Cigognini będzie zajmować się nadzorowaniem wartości marki i komunikacji strategicznej oraz koordynowaniem mediów należących do Tom Ford.

Dwa nowe zatrudnienia to kolejne przykłady dużych zmian w brandzie. Dopełniły one wcześniejsze awanse: stanowisko dyrektora generalnego marki i prezesa zajmuje obecnie Guillaume Jesel, a dyrektorem kreatywnym jest Peter Hawkings. Główny designer marki miał zresztą właśnie swój wielki debiut podczas mediolańskiego Fashion Weeku. Dodatkowo brand został wcześniej sprzedany koncernowi Estée Lauder.

Zobacz także: PRADA WIOSNA-LATO 2024: STUDIUM BRZYDOTY

Peter Hawkings debiutuje jako designer Tom Ford

Peter Hawkings to nowo wybrany designer marki Tom Ford. Jest on już jednak znaną osobistością w szeregach marki – przez ostatnie 25 lat pracował u boku Toma Forda. Najpierw jako asystent w Gucci, a potem m. in. jako starszy wiceprezes Tom Ford menswear. Jego awans ujrzał światło dzienne zaledwie kilka dni po ogłoszeniu odejścia Forda ze swojej eponomicznej marki. Na swój debiut nowy główny designer musiał jednak poczekać aż do września – do czasu Milan Fashion Week. Pokaz odbył się 24 września i natychmiast zwrócił uwagę całej branży mody. Co zaprezentował nowy dyrektor kreatywny Tom Ford?

Kolekcja na sezon Spring/Summer 2023 to powrót do klasyków Toma Forda w odświeżonym wydaniu oraz hołd dla jego zmysłowego power dressing. Na wybiegu można było wypatrzyć wiele sylwetek inspirowanych projektami z najgorętszego okresu Forda – nie tylko za sterami autorskiej marki, ale i domu mody Gucci na przełomie nowego Milenium. I tak, na wybiegu królowały aksamitne komplety garniturowe, smukłe spódnice ołówkowe, satynowe koszule z głębokimi dekoltami czy dopasowane marynarki.

Stroje nasuwały skojarzenia ze zmysłowym szykiem biurowym, który wykreował amerykański designer. Był to pełen glamouru i seksapilu power dressing od Toma Forda i estetyka wyrażająca szacunek wobec kreacji twórcy marki, jednak Peter Hawkings tchnął w nią nowe życie. Ubrania zachwycały wieczorową kolorystyką czerni, burgundu, złota, oliwkowej zieleni, stalowego niebieskiego i szampańskiego, sporadycznie rozświetlanymi przez krem, róż biskupi, turkus i lawendę. Uwagę zwracała także tkanina z motywem skóry krokodyla.

Dodatkowo, Hawkings wniósł na wybieg także męskie projekty, by zamiast kobiety Toma Forda, stworzyć parę Toma Forda. Co więcej, mężczyźni pojawili się w strojach w stylu zbliżonym do damskiego, estetycznie łącząc w ten sposób kolekcje menswear i womenswear. I tak np. głębokie dekolty zestawiono z dopasowanymi, świetnie skrojonymi marynarkami u modeli obu płci.

Podczas projektowania nowej kolekcji nowy designer przede wszystkim inspirował się wizerunkiem silnej kobiety sukcesu, co idealnie współgrało z kodami marki Tom Ford. Natomiast jego główną inspiracją była jego żona – Whitney Hawkings, twórczyni marki Flowerbx.

Czytaj także: NAJPIĘKNIEJSZE STYLIZACJE STREETWEAR Z MEDIOLANU

Zdjęcie główne: Launchmetrics/pokaz Tom Ford SS2024

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES