noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Zmiany w H&M: CEO awansuje na stanowisko prezesa zarządu

REKLAMA
noSlotData

Duże zmiany w zarządzie szwedzkiego koncernu. Stefan Persson ustąpi ze stanowiska prezesa zarządu Grupy H&M. Zastąpi go Karl-Johan Persson, dotychczasowy CEO H&M. Nowym CEO została Helena Helmersson.

Po ponad 20 latach na stanowisku prezesa zarządu Stefan Persson postanowił ustąpić ze stanowiska. Jego miejsce zajmie aktualny CEO grupy – Karl-Johan Persson.

Po 20 latach na stanowisku prezesa zarządu, przekazanie mojego stanowiska Karl-Johanowi, będącemu CEO od ponad 10 lat, jest naturalnym krokiem. Będę nadal oddanym właścicielem, tak jak dzisiaj, ale z nieco innej pozycji. Ponadto, obecny czas sprzyja wprowadzeniu tej zmiany teraz – stopniowo poprawiliśmy zyski i mamy silną pozycję z wieloma dobrze ugruntowanymi markami, milionami klientów na całym świecie i dobrą siłą finansową. Rozpoczęliśmy od jednej marki, aby z czasem stać się multibrandowym koncernem z dziewięcioma markami w portfolio. W ostatnich latach dokonaliśmy znacznych i niezbędnych inwestycji w infrastrukturę naszej wspólnej grupy – głównie w logistykę, technologię, dane i sztuczną inteligencję – inwestycje, które teraz zaczynają się opłacać pod względem zwiększonego zadowolenia klientów, sprzedaży i zysków – wyznał Stefan Persson.

W związku ze zwolnieniem się stanowiska CEO, grupa postanowiła obsadzić w tej roli Helenę Helmersson. Rozpoczęła ona pracę w H&M w 1997 roku w dziale zakupów. Dotychczas Helmersson przez 5 lat pełniła funkcję menedżera ds. zrównoważonego rozwoju oraz kierownika produkcji w siedzibie w Hongkongu. Od nieco ponad roku pełniła funkcję COO (Chief Operating Officer) odpowiedzialnego za ekspansję, logistykę, produkcję, IT, zaawansowaną analitykę oraz sztuczną inteligencję.

To nie jedyny prezes, który po wielu latach żegna się z posadą. Ze stanowiska ustępuje także Les Wexner, CEO Victoria’s Secret. 40 lat na jednym stanowisku to w dzisiejszych czasach lata świetlne. Jak widać po wynikach finansowych VS, czas na świeżą krew.

>>> Przeczytaj również: Koncern LVMH kolejny rok z rzędu udowadnia, że luksus ma się świetnie <<<

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES