noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Młode pokolenie przekłada cel ponad cenę. Jak kupuje generacja Z?

Wartości czy cena? Wybory młodego pokolenia mogą zaskoczyć

REKLAMA
REKLAMA
noSlotData

Czy filozofia marki może przekładać się nad cenę produktu? Okazuje się, że tak, czego dowodzi najnowszy raport American Express. 

Kiedy w czasach galopującej inflacji klienci zaczęli zwracać szczególną uwagę na koszty produktów, młode pokolenie wydaje się podążać zupełnie inną drogą. Według najnowszych badań przeprowadzonych przez American Express, kupujący z pokolenia Z i Millenialsi przedkładają ideę nad cenę, a marki które wybierają nie mogą być sprzeczne z ich osobistymi wartościami. 

American Express ujawnia, jak kupuje generacja Z

W badaniu przeprowadzonym przez Opium Research na zlecenie American Express wzięło udział 2000 Brytyjczyków. Choć większość konsumentów powyżej 55 lat (86 proc.) wskazało atrakcyjną cenę jako czynnik decydujący o ich lojalności, przedstawiciele młodszych pokoleń okazali się coraz silniej skłaniać ku reprezentowanym przez firmę wartościom.

Badania ujawniły, że jedna trzecia (33 proc.) osób w wieku 18-34 lat stwierdziła, że jest bardziej lojalna wobec marek o pozytywnej reputacji korporacyjnej i wartościach, które są zbieżne z ich własnymi, w porównaniu z zaledwie jednym na siedmiu kupujących w wieku powyżej 55 lat. Młodsi kupujący okazali się najbardziej skłonni do przekazywania swoich punktów lub zwrotu pieniędzy uzyskanych w programach lojalnościowych na cele charytatywne.

Budowanie bazy lojalnych klientów to święty Graal dla każdej marki, ale obecne otoczenie gospodarcze oznacza, że jest to trudniejsze niż kiedykolwiek, bowiem kupujący zwracają większą uwagę na wydatki niż kiedykolwiek – przyznaje Dan Edelman, wiceprezes i dyrektor generalny ds. usług handlowych w American Express w Wielkiej Brytanii. “Nasze badania ujawniają wyraźny podział między różnymi pokoleniami, co oznacza, że sprzedawcy detaliczni potrzebują szeregu strategii obejmujących takie obszary, jak cena, cel i obsługa, aby zachęcić klientów do powrotu”, dodaje.

Przeczytaj również: Na zakupach online spędzamy miesięcznie siedem i pół godziny. Allegro ujawnia zwyczaje zakupowe Polaków

Programy lojalnościowe sposobem na oszczędności

Twórcy badania zauważają jednak, że różnice między starszym a młodszym pokoleniem nie są drastyczne. Podobny odsetek osób w wieku 18-34 i powyżej 55 lat (odpowiednio 64 proc. i 54 proc.) przyznał, że aktualny wzrost kosztów życia po raz pierwszy skłonił ich do skorzystania z programów lojalnościowych, by zaoszczędzić pieniądze. Dane ujawniły, że kupujący w obu tych grupach są zarejestrowani średnio w czterech programach lojalnościowych.

Konsumenci szukają wsparcia ze strony sprzedawców detalicznych i chcą usług, które ułatwią im życie. Oczywiste jest, że oprócz ceny, zarówno cel, jak i autentyczność są ważnymi czynnikami budującymi zaufanie i wspierającymi długoterminową lojalność – podkreśliła Kate Nightingale, psycholog i analityk zachowań, z agencji Humanising Brands.

Przeczytaj również: Różowy szał. „Barbie” przyciąga konsumentów, detaliści wykorzystują okazję

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Tagi
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES