REKLAMA
Raport Allegro ujawnia zwyczaje zakupowe Polaków.

Na zakupach online spędzamy miesięcznie siedem i pół godziny. Allegro ujawnia zwyczaje zakupowe Polaków

REKLAMA
REKLAMA

Siedem i pół godziny i ponad siedemset złotych – tyle czasu i pieniędzy poświęcamy średnio na zakupy w sieci. Coraz dłużej zajmuje nam poszukiwanie najlepszych okazji cenowych, bo to właśnie koszt produktu ostatecznie decyduje o naszym wyborze. Badanie Allegro obnaża, jak kupujemy online.

Polacy pokochali zakupy online. Nic dziwnego, w dowolnym miejscu i czasie możemy spełnić swoje potrzeby i z łatwością po to, czego w obecnej chwili pragniemy. Miesięcznie na zakupach w sieci spędzamy średnio siedem i pół godziny, ujawnia raport Raport SW Research dla Allegro.

Jak w takim razie wyglądają nasze wydatki w sieci? Średnia miesięczna kwota wydana w sieci to 716 zł. Co czwarty badany wydaje nie więcej niż 300 zł miesięcznie, a co piąty przeznacza ponad 1000 zł. Coraz większą popularność zyskują aplikacje mobilne, co tylko potwierdzają dane Allegro – połowa użytkowników platformy właśnie za ich pośrednictwem dokonuje swoich zakupów.

Liczą się ceny i promocje

1/4 badanych deklaruje, że w ciągu ostatniego roku zmieniły się czynniki, które biorą pod uwagę podczas zakupów online. Zadeklarowało tak 32 proc. kobiet i 25 proc. mężczyzn. Na preferencje zakupowe najsilniej wpływa zmieniający się rynek oraz sytuacja ekonomiczna. Nic więc dziwnego, że najważniejszymi aspektami podczas zakupów online są: cena produktu (45 proc.), jakość produktu (30 proc.) oraz koszty dostawy (26 proc.). Skupiając się na kwestiach finansowych, coraz mniejszą wagę przywiązujemy do wyglądu i funkcjonalności strony czy marki produktów.

Biorąc pod uwagę przedziały cenowe – w przypadku produktów do 50 zł ważne są także promocje i inne okazje cenowe. W przedziale od 50 zł do 150 zł zwracamy również uwagę na koszt dostawy. W przypadku droższych produktów, powyżej 150 zł istotną rolę gra zaufanie oraz opinie o wybranej platformie, a także na marki produktów.

Metodologia: Badanie „Preferencje zakupowe w Internecie” zostało zrealizowane przez SW Research na zlecenie Allegro. Przeprowadzono 1015 ankiet z próbą Polek i Polaków robiących zakupy online, w formie wywiadów online (CAWI). Badanie zostało zrealizowane w dniach 16.06 – 22.06.2023 r.

Zdjęcie główne: Pexels

Przeczytaj również: Jak oszczędzać, by nie być na minusie? Warto przemyśleć swój domowy budżet

REKLAMA
REKLAMA
Tagi
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES