REKLAMA

Tam, gdzie rodzą się idee, tam jest trendwatching! Rozmawiamy z Zuzanną Skalską

REKLAMA

Skoro nie jest to standardowa książka na półkę, to jakie treści będzie przekazywał ten trendbook?

Dla Holenderskiego Instytutu Wnętrz, jak również dla Concordii Design, bardzo istotne było niewydawanie książki dla samej idei książki. Nie chcieliśmy stać się wydawnictwem, które sprzedaje książkę. Chcieliśmy sprzedawać świadomość. Podczas mojej pracy zawodowej zaczęłam używać trendów jako narzędzia i właśnie taka forma trendu była punktem wyjścia i pomysłem na powstanie Trendbook 2017/2018 towards 2025. Traktuję, tę książkę jak dłuto, z którym trzeba nauczyć się pracować.

Czy to oznacza, że pierwszy polski trendbook, nie będzie biblią odpowiadającą na pytania?

To nie będzie zwykła książka o trendach, w której jak w biblii napisane jest dziesięć przykazań, jak stworzyć kolekcję, która przetrwa lata. To podstawowy błąd percepcyjny w myśleniu o książce o trendach. Trendbook 2017/2018 kierunek 2025 to zbiór narzędzi, z którymi umiejętnie należy nauczyć się pracować. Trzeba wiedzieć, czego należy używać i w jaki sposób z tym działać. Prezentujemy ją bardzo przekornie, twierdząc że sprzedajemy książkę o trendach. Będzie to trzystu stronicowa publikacja wraz z narzędziownkiem, jednakże klient nie kupi samego trendbooka. Kupi książę ze mną i z moim teamem w środku. Pierwszy polski trendbook jest narzędziem pracy z klientem, do którego jadę na jeden, dwa, trzy dni. Pod egidą tak zwanej książki o trendach, sprzedajemy świadomość firmie, dzięki której ma możliwość otworzenia się na świat, obrania własnej drogi na przyszłość oraz uwierzenia w innowację.

Wydajecie Państwo książkę, która tylko pozornie nią jest. W rzeczywistości to  narzędzie dla klientów biznesowych. Jest to sprzedawanie wiedzy, z całym procesem, w jaki sposób tę wiedzę wykorzystać. Czy interpretację pozostawiacie Państwo osobie, która przyjmuje tę wiedzę?

Dokładnie tak. Nie jest to jednak tylko interpretacja. Jednocześnie moderujemy tematykę tego trendu. Jeśli pokazujemy klientowi przykładowo obrazek, na którym znajduję się przedmiot czerwony w białe kropki, to wcale nie musi oznaczać, że jest to muchomor. Stymulujemy klienta, by pomyślał, jakie inne znaki daje natura, które wytwarzają te same odczucia i jak to się ma do biznesu. Dokładne zrozumienie tego, co jest na zdjęciu, także rozumienie tego samego tekstu i słów kluczowych w kontekście własnej marki jest bardzo istotne. To jest właśnie świadomość zmian. Jeśli jesteś świadomym, co się na świecie dzieje, to wtedy jesteś w stanie świadomie podjąć inną decyzję. I to jest budowanie w swojej firmie innej kultury myślenia. Nie wystarczy stworzyć nowy produkt, by wzrosła sprzedaż, ponieważ, ten produkt powstał w tej samej firmie, był tworzony takimi samymi narzędziami, w tym samym sposobie myślenia i będzie takim samym sposobem myślenia również sprzedawany. By stworzyć coś nowego, za każdym razem musi być wytwarzana nowa kultura myślenia. Świadomość zmian powoduje, że przestajemy być zakładem produkcyjnym, a zaczynamy być marką.

17 marca odbędzie się w Holandii premiera Trendbooka 2017-2018 towards 2025. Jak to wydarzenie będzie przebiegać?

CZYTAJ DALEJ…

REKLAMA
REKLAMA

1 thought on “Tam, gdzie rodzą się idee, tam jest trendwatching! Rozmawiamy z Zuzanną Skalską”

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES