noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Dziewczynka stojąca przed lustrem. Obsesja dbania o siebie przez trendy z TikToka.

Szwedzkie apteki chronią dzieci przed szkodliwym trendem. Sprzedaż tych kosmetyków została zakazana

REKLAMA
noSlotData

W odpowiedzi na niepokojący trend w mediach społecznościowych, dwie największe sieci aptek w Szwecji wprowadziły zakaz sprzedaży kosmetyków przeciwstarzeniowych dzieciom i młodzieży. Eksperci ostrzegają, że stosowanie tych produktów przez osoby zbyt młode może prowadzić do poważnych problemów skórnych.

Szwedzkie sieci aptek: Apotek Hjartat i Apoteket zakazały sprzedaży “zaawansowanej pielęgnacji” osobom poniżej 15. roku życia. Dotyczy to m.in. kremów na zmarszczki, wyrównujących koloryt skóry i ujędrniających, które często zawierają silne składniki, takie jak kwasy AHA i BHA, retinol czy witaminę C.

Dermatolodzy podkreślają, że skóra dzieci jest znacznie cieńsza i bardziej wrażliwa niż u dorosłych. Stosowanie zbyt mocnych kosmetyków może prowadzić do podrażnień, przesuszenia, a nawet poważniejszych problemów skórnych.

Firma kosmetyczna MANTLE poszła o krok dalej i wprowadziła zakaz sprzedaży kosmetyków przeciwstarzeniowych osobom poniżej 18. roku życia. Rozważają również zaprzestanie współpracy z dystrybutorami, którzy nie wprowadzą podobnych ograniczeń.

Sieć aptek Apoteket również planuje wprowadzić ograniczenia wiekowe na “bardziej zaawansowane produkty do pielęgnacji skóry”.

Przeczytaj również: Mają kilkanaście lat i obsesję na punkcie pielęgnacji skóry

Niebezpieczny trend: coraz więcej dzieci sięga po produkty przeciwstarzeniowe

Media alarmują o rosnącym problemie stosowania przez młode dziewczynki silnych produktów odmładzających, polecanych na Tik-Toku. Trend nagminnego stosowania kremów przeciwstarzeniowych przez młode dziewczyny został zapoczątkowany na Tik-Toku. Niektóre z nich, pod wpływem influencerów, stosują nawet kilkanaście różnych produktów dziennie, co może mieć negatywny wpływ na ich zdrowie oraz może prowadzić do poważnych problemów skórnych. Ekspedientka jednego z lokalnych sklepów kosmetycznych w rozmowę ze szwedzką telewizją SVR oceniła, że dziewczynki poniżej 13. roku życia stanowią około 20-40 procent klientów.

Dowiedz się więcej: “Nastolatki z Sephory” to nowa siła w świecie konsumpcjonizmu. Jak pokolenie Alpha zmieni oblicze handlu?

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES