Forever 21 i Shein postanowiły połączyć siły, by dotrzeć do jeszcze większej grupy odbiorców. Popularna sieciówka i chiński gigant fast-fashion podpisały umowę o partnerstwie.
Autor: Aleksandra Zawadzka
Shein i Forever 21: współpraca marek fast-fashion
Shein nie ma dobrej prasy, podobnie zresztą jak Forever 21 – obie marki należą do segmentu fast-fashion i oferują szybką modę, która ma negatywny wpływ na środowisko i powstaje w dyskusyjnych warunkach. Pierwsza z nich sprzedaje przez internet i w formie pojawiających się raz na jakiś czas pop-upów, druga z kolei prowadzi równolegle handel online i stacjonarny.
Podobieństwo stylu produktów i grup docelowych sprawiło, że obie marki postanowiły nawiązać współpracę. Spółka Sparc Group, która jest właścicielem Forever 21, ma zostać mniejszościowym udziałowcem w Shein. Shein natomiast dostanie jedną trzecią udziałów w Sparc. “Nie możemy się doczekać znalezienia nowych sposobów, aby zachwycić naszych klientów potencjałem tego partnerstwa” – powiedział w oświadczeniu Donald Tang, dyrektor wykonawczy Shein.
Zagraniczni dziennikarze szacują już teraz, że takie partnerstwo obu marek poszerzy ich zasięg. Szczególnie atrakcyjne wydaje się to w przypadku Forever 21 – ubrania marki mają pojawić się na platformie Shein, która sprzedaje do ponad 150 krajów i ma społeczność w social mediach liczącą ponad 250 milionów osób. Co w przypadku chińskiego giganta? Ubrania Shein mają pojawić się stacjonarnie w stałej ofercie Forever 21. Będą to tak zwane „stores-within-stores”, czyli sklepy w sklepach.
“Dzięki współpracy będziemy dostarczać jeszcze bardziej innowacyjne i wyznaczające trendy produkty entuzjastom mody na całym świecie” – wyjaśnił dyrektor generalny Sparc, Marc Miller.
Póki co dokładne terminy wprowadzenia Shein do Forever 21 i Forever 21 do Shein nie są jeszcze znane.
Zobacz też: Ekologiczne marki dżinsów. TOP 7
Zdjęcie główne: Unsplash