REKLAMA
Drogeria Rossmann koszyki zakupowe na tle alejki zakupowej drogerii.

Rossmann z rekordowym zyskiem i planami dalszej ekspansji

REKLAMA
REKLAMA

Przychody sieci drogerii Rossmann w Polsce w 2023 roku wzrosły o 17 proc., osiągając imponujący poziom 13,34 mld zł. Zysk netto firmy również uległ znacznej poprawie, sięgając 1,3 mld zł. 

To kolejny rok z rzędu, kiedy Rossmann odnotowuje imponujące wyniki finansowe. Sukcesu napędza przede wszystkim dynamiczny rozwój sieci stacjonarnej. W 2023 roku Rossmann otworzył 124 nowe drogerie, co oznacza, że na koniec roku działało ich już 1787 w 684 miejscowościach. Firma nie podaje szczegółowych danych dotyczących sprzedaży online, ale wiadomo, że platforma e-commerce Rossmanna jest jedną z najpopularniejszych w Polsce. W styczniu 2024 roku odwiedziło ją ponad 6 milionów użytkowników spędzając średnio po 6 minut i 30 sekund – wynika z danych Mediapanel.

Zysk netto Rossmann Polska w 2023 roku wyniósł 13,34 mld zł, co oznacza imponujący wzrost o 17,5 proc w porównaniu z rokiem 2022. To kolejny rok z rzędu, kiedy firma odnotowuje dwucyfrowy wzrost zysku netto.

Rossmann nieustannie poszerza swoją ofertę produktową. W 2023 roku firma wprowadziła do sprzedaży ponad 10 tysięcy nowych produktów, odpowiadając na rosnące potrzeby i trendy w dbaniu o urodę i zdrowie.

Przeczytaj również: Kosmetyki nawet za 99 groszy! Rossmann rozpętał burzę na TikToku

Wzrost kosztów i optymalizacja zatrudnienia

Wzrost przychodów wiązał się również ze wzrostem kosztów operacyjnych, które wyniosły 11,69 mld zł, co oznacza wzrost o 17,1% w porównaniu z rokiem poprzednim. Głównym czynnikiem wpływającym na tę zmianę była zwiększona wartość sprzedanych towarów i materiałów.

Firma przeznaczyła również więcej środków na usługi obce, w tym na działania marketingowe. Wydatki na wynagrodzenia i świadczenia pracownicze również wzrosły, jednak firma optymalizuje zatrudnienie, co przełożyło się na zmniejszenie liczby pracowników.

Co ciekawe, pomimo powiększenia sieci sklepów stacjonarnych, w ubiegłym roku nastąpił spadek liczby etatów na stanowiskach robotniczych. Z 12 649 w 2022 roku spadła ona do 12 527 w 2023 roku. Jednocześnie liczba etatów na stanowiskach biurowych wzrosła z 1 553 do 1 641.

Oprócz przychodów ze sprzedaży towarów i usług, Rossmann odnotował również inne wpływy operacyjne. W 2023 roku wzrosły one z 57,06 do 60,14 mln zł. Głównym źródłem tych wpływów był wynajem, który wyniósł 19,1 mln zł. Pozostałe 22,31 mln zł sklasyfikowano jako “pozostałe wpływy operacyjne”.

Nowe otwarcia w planach 

Plany na przyszłość są ambitne. Rossmann zamierza kontynuować ekspansję na polskim rynku, otwierając w 2024 roku ponad 130 nowych sklepów. Firma stawia również na rozwój platformy e-commerce, która ma stać się jeszcze bardziej konkurencyjna.

Sukces Rossmanna to nie tylko imponujące wyniki finansowe, ale również silna pozycja rynkowa i zaufanie klientów. Firma konsekwentnie realizuje strategię rozwoju, inwestując w nowoczesne rozwiązania, poszerzając ofertę i dbając o wysoką jakość obsługi.

Przeczytaj również: To jedna z najpopularniejszych marek kosmetycznych gwiazd. Czy wkrótce trafi na sprzedaż?

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES