Koniec roku sprzyja podsumowaniom. Postanowiliśmy sięgnąć pamięcią do dwunastu miesięcy wstecz, aby przypomnieć Wam najciekawsze kampanie polskich marek w 2023 roku.
Przeczytaj również: 10 najważniejszych wydarzeń w świecie mody w 2023 roku
Polskie kampanie 2023: BYTOM x JIMEK
Polska marka odzieżowa z ogromną gracją połączyła modę ze sztuką, zapraszając do współpracy jednego z najwybitniejszych muzyków i kompozytorów. Kolekcja Bytom x Jimek łączy połączyła klasyczne krawiectwo z nowoczesnym stylem Radzimira Dębskiego, uzyskując w efekcie kwintesencję looku smart casual.
Polskie kampanie 2023: CCC
CCC rozpoczęło rok 2023 w iście paryskim stylu. W kampanii marki Jenny Fairy swoją obecnością zaskoczyła modelka i aktorka Emily Ratajkowski. W duchu francuskiej nonszalancji zaprezentowano wiosenno-letnie propozycje dla miłośniczek najnowszych obuwniczych trendów.
Polskie kampanie 2023: Zalando
Choć Zalando nie należy do grona lokalnych e-commerce’ów, nie możemy pominąć kampanii skupiającej się na promocji polskich marek. Popularna europejska platforma sięgnęła po propozycje made in Poland, by podkreślić ich liczną obecność na platformie i jeszcze bardziej zwiększyć ich widoczność. Kampania “To nie Nowy Jork. To polskie marki na Zalando” została uchwycona na ulicach Warszawy w sposób przypominający atmosferę globalnych stolic mody, podkreślając tym samym różnorodną ofertę rodzimych firm.
Przeczytaj również: Te polskie marki biją rekordy popularności na Zalando. Jedna z nich zwiększyła sprzedaż o 900 proc.
Polskie kampanie 2023: BIZUU
O wywodzącej się z Poznania marce BIZUU było w ostatnich miesiącach wyjątkowo głośno, bowiem już wkrótce ubierze ona polskich olimpijczyków na ceremonię otwarcia Igrzysk. Na szczególną uwagę zasłużyły też tegoroczne kampanie marki. Naszym faworytem okazała się ta wykonana na tle magicznego Nowego Orleanu. Romantyczne kadry uchwycone Ina Lekiewicz Levy otworzyły nowy rozdział w 12-letniej historii marki.
Dowiedz się więcej: Fenomen marki BIZUU: z poznańskiej pracowni na Olimpiadę w Paryżu
Polskie kampanie 2023: Chylak
Kampanie Zofii Chylak od zawsze zaskakują i urzekają. W tym roku projektantka odbyła sentymentalną podróż w stronę Tart, prezentując nowości na tle Rusinowej Polany. Góry zajmują specjalne miejsce w moim sercu. Moi dziadkowie wychowywali się zarówno po polskiej jak i ukraińskiej stronie Karpat. Chciałam moje projekty pokazać w tym kontekście. Wśród dźwięków trombit i góralskiej kozy obserwowaliśmy bacę w trakcie wypasu owiec na hali. W kampanii wystąpił też słynny zakopiański miś – podkreśliła Zofia Chylak.
Polskie kampanie 2023: MODIVO
MODIVO po raz kolejny w swojej kampanii sięgnęło po wolność w wyrażaniu siebie. Tej jesieni pierwszym planie kampanii stanęły zwykłe historie niezwykłych kobiet – o różnej historii i różnym patrzeniu na świat. Kampania pokazała bohaterki, które spełniają swoje marzenia i realizują ambicje, odzwierciedlając tym samym aspiracje oraz wzory postaw wyznawanych przez przedstawicieli danego kraju. MODIVO pozwoliło im wyrazić swoje prawdziwe “ja” za pomocą mody.
Polskie kampanie 2023: YES x Tomasz Ossoliński
Świętując 30-lecie pracy artystycznej, polski wirtuoz mody Tomasz Ossoliński połączył siły z marką Yes. Efektem ich współpracy stała się linia spektakularnej biżuterii, która zdobiła projekty twórcy podczas jubileuszowego pokazu w katowickim Spodku. Twarzą współpracy YES x Tomasz Ossoliński została Małgorzata Bela. Gdy myślałem o twarzy tej kolekcji od razu przyszła mi na myśl Małgosia. Ona jest dokładnie taka, jak te projekty – mocna, wyrazista, odważna, intrygująca, a jednocześnie bliska i dostępna – wyjaśnił projektant.
Dowiedz się więcej: YES x Ossoliński: Kampania z udziałem Małgosi Beli
Polskie kampanie 2023: Spadiora
Jako pierwsza polska marka modowa Spadiora stworzyła opracowaną przez sztuczną inteligencję kampanię. Znane dzieła sztuki połączono z apaszkami marki i wizerunkiem jej właścicielki, Marty Lech-Maciejewskiej. – Zależy nam, żeby Spadiora była nowoczesną i innowacyjną marką. W jej rozwoju ogromny potencjał widzimy w nowych technologiach oraz sztucznej inteligencji. Dlatego jako jedni z pierwszych na polskim rynku mody postanowiliśmy standardową kampanię wizerunkową zamienić na tę wykonaną z wykorzystaniem AI. Zapraszamy zatem do unikalnej, wirtualnej Galerii Sztuki Spadiory – podkreślił Jan Lech, współwłaściciel marki Spadiora.
Polskie kampanie 2023: HalfPrice
HalfPrice również sięgnęło po najnowsze rozwiązania, realizując swoją jesienią kampanię we wsparciu sztucznej inteligencji. Pionierski projekt wykorzystujący AI w działaniach marketingowych miał w 2023 roku na celu wyznaczyć nowe kierunki rozwoju komunikacji z klientem. Moc obrazów wygenerowanych przez AI podkreślił Michał Kniaź, dyrektor marketingu w HalfPrice Tworzą one tylko “opowieść” o naszym klubie, ale także przekazują emocje, które są charakterystyczne dla marki – ekscytację, fascynację, zabawę. Od momentu startu HalfPrice to brand o bardzo wyrazistym charakterze – ta kampania po prostu musiała się wydarzyć – wyjaśnił.
Polskie kampanie 2023: Le Petit Trou
Blask toskańskiego słońca to wszystko, co nam potrzeba w szare grudniowe dni, dlatego podsumowanie kończymy promienną kampanią marki Le Petit Trou. Projektantka Zuzanna Kuczyńska kadrami tegorocznej kampanii przenosi do krainy upalnego włoskiego lata niczym z romansu Bertolucciego. Urocza wioska w Toskanii stała się tłem do zaprezentowania nowej kolekcji zmysłowej bielizny i odzieży polskiej marki.
Zdjęcie główne: kampania Chylak AW 2023, chylak.com