REKLAMA
polskie marki na zalando

Te polskie marki biją rekordy popularności na Zalando. Jedna z nich zwiększyła sprzedaż o 900 proc.

REKLAMA

Zalando, jedna z wiodących europejskich platform sprzedażowych, oferuje swoim użytkownikom szeroki wachlarz marek modowych, kosmetycznych i lifestylowych. Wśród nich silną pozycję zajmują produkty z metką „made in Poland”, których portfolio sukcesywnie się powiększa. Sprawdzamy, jak rozwijają się polskie marki na Zalando oraz jaki asortyment kupimy online.

Zalando cieszy się ogromną popularnością i zaufaniem kupujących w całej Europie. Nic dziwnego, że coraz więcej polskich marek decyduje się być obecnych na platformie. Jako pierwszy zadebiutował tam Solar. Obecnie na Zalando znajdziemy ponad 100 polskich marek. Rodzime brandy cieszą się ogromną popularnością zarówno wśród polskich klientów, jak i europejskich krajów, przede wszystkim Niemiec, Hiszpanii, Francji, Włoch czy krajów Beneluxu. Świadomość dostępności polskich marek na Zalando ma zwiększyć ruszająca właśnie kampania “To nie Nowy Jork / Paryż / Mediolan / Tokio. To polskie marki na Zalando”, o której przeczytacie TUTAJ.

Najchętniej kupowane polskie marki na Zalando w 2022 roku to

  1. Wólczanka 
  2. Greenpoint 
  3. Vistula 
  4. Bytom 
  5. ESOTIQ 
  6. Kazar

Jakie korzyści dla polskich marek daje Zalando?

Z roku na rok Polska coraz silniej zaznacza swoją obecność na modowych rynkach Europy. Według danych PKO BP, w 2020 i 2021 roku Polska plasowała się na 11. miejscu wśród eksporterów odzieży, z czego 76 proc. produktów trafiało na rynki europejskie. Niewątpliwy wpływ na rozwój ma dostosowanie się do zmiennych zwyczajów zakupowych konsumentów. Zgodnie z raportem PKO BP, e-commerce w Europie ma wzrosnąć do 43 proc. sprzedaży modowej do 2025 roku. To ogromna szansa dla polskich marek, które mogą trafiać do coraz szerszego grona odbiorców za pośrednictwem Zalando.

Partnerstwo z Zalando to dla wielu polskich firm krok milowy w rozwoju, którego nie mogłyby wykonać samodzielnie. W Polsce jest wiele wysokiej jakości marek odzieżowych, ale mało który właściciel ma kompetencje i kapitał na budowanie szerokiej dystrybucji własnej. Jest to ogromne ograniczenie, bo bez dostępu do klientów, firm nie stać na tworzenie kolejnych kolekcji. Każda firma musi mieć bowiem odpowiednio wysoką rotację kapitału obrotowego i satysfakcjonujący poziom sprzedaży, aby pokrywać koszty bieżącej działalności – tłumaczy Tomasz Ciąpała, prezes zarządu G8 S.A.

Dzięki podpisaniu współpracy z platformą, polskie firmy mają szansę pojawić się nawet na 25 rynkach międzynarodowych i dotrzeć do ponad 51 milionów aktywnych klientów. Kolejnymi korzyściami płynącymi z partnerstwa są: dostęp do technologii, know-how oraz narzędzia marketingowego Zalando Marketing Solutions. Partnerzy przystępują również do sieci logistycznej Zalando wspierającej rozwój i internacjonalizację.

Jakie polskie marki znajdziemy na Zalando?

Wśród ponad stu polskich marek, które zdecydowały się na partnerstwo z Zalando, znajdziemy między innymi producentów obuwia i torebek, jak m.in. Baldowski, L37, Mandel, Ryłko. Nie brakuje szerokiego wachlarza marek z modą damską: AGGI, Chiara Wear, Caterina, Big Star, Femi Stories, Greenpoint, Lana Nguyen, Naoko, One Shirt, Top Secret. Dużą popularnością cieszą się również marki bieliźniane: Esotiq, czy Le Petit Trou. Spośród setki interesujących polskich brandów, przyjrzeliśmy się rozwojowi kilku modowych pionierów na Zalando.

Polskie marki na Zalando: Kazar

Polska marka Kazar bacznie śledzi najnowsze trendy, z sezonu na sezon zaskakując kolejnymi modowymi odsłonami. Obuwie i torebki „made in Poland” urzekają stylem, wysoką jakością wykonania i dopracowanymi szczegółami. Oferta Kazar na Zalando pozwala na zabawę trendami, nie zapominając o ponadczasowej elegancji w klasycznym wydaniu. Stąd w szerokiej ofercie marki bez trudu możemy odnaleźć skórzane szpiki, ponadczasowe mokasyny, letnie sandały, jak i supermodne, wysadzane kryształkami propozycje w stylu glamour. 

Kazar, dzięki współpracy z Zalando, jest obecnie dostępny na 22 europejskich rynkach. Aż 44 proc. wszystkich zamówień produktów marki Kazar na platformie to zamówienia z Niemiec. Obuwie polskiego producenta doceniają również klienci z Holandii, Belgii, Francji i Włoch. W maju tego roku marka przekroczyła próg 0,5 miliona transakcji na Zalando (licząc od debiutu w 2021 roku). Jako jedna z pierwszych w Europie, skorzysta w najnowszego programu Zalando Multi-Channel Fulfillment w ramach B2B Logistics.

Polskie marki na Zalando: MISBHV

Polska marka tworzona przez Natalię Maczek, od 2007 roku podbija serca miłośników streetwear’u. Styl MISBHV to charakterystyczny design i futurystyczne motywy zaklęte w niekonwencjonalnej formie. Projekty brandu zacierają klasyczne podziały na płeć, silnie nawiązując do kultury klubowej lat 90. i 2000. MISBHV nie trzeba przedstawiać poza granicami Polski – marka od lat cieszy się uznaniem w m.in. w Azji i Ameryce Północnej. Jej obecność na Zalando to ukłon w stronę europejskich fanów marki, którzy mogą zdobyć jej projekty w szybki i prosty sposób.

Polskie marki na Zalando: Lancerto, Próchnik 1948

W asortymencie Zalando bez trudu można odnaleźć oferty topowych polskich producentów odzieży męskiej premium – wśród nich Lancerto i Próchnik 1948, marek z portfolio G8 S.A. Wejście na platformę było strzałem w dziesiątkę dla polskich marek, co doskonale obrazują dane – liczba zamówień marki Lancerto poprzez Zalando wzrosła o ponad 900 proc. między rokiem 2021 i 2022. W 2023 roku wskaźniki sprzedaży wciąż idą do góry. W kolejnym roku marka planuje swój debiut na rynkach międzynarodowych Zalando.

Marka Próchnik 1948 zadebiutowała na Zalando w marcu br. Aktualnie sprzedaż przez platformę stanowi już 15 proc. całkowitej sprzedaży marki.  

Współpraca z Zalando, w łatwy sposób umożliwia dostęp do wielu klientów w Polsce. Wiemy też, że Polacy lubią i chętnie kupują lokalne marki. To jest bezsprzeczny fakt, świadczy o tym nagroda Priceless Partner Award, którą marka LANCERTO otrzymała w ub. roku za największy wzrost wolumenu sprzedaży w porównaniu z rokiem wcześniejszym. Zatem z takiej współpracy powstają same korzyści. Nasza współpraca z Zalando trwa już 2 lata i jesteśmy z niej bardzo zadowoleni. Pomimo, iż mamy salony sprzedaży w całej Polsce, zarządzamy własnymi sklepami internetowymi, zdecydowaliśmy się na partnerską współpracę z Zalando.

– skomentował Tomasz Ciąpała, prezes zarządu G8 S.A.

Polskie marki na Zalando: BIZUU

BIZUU pojawiło się na rynku w 2008 roku, a za jego powstaniem stoją siostry: Blanka Jordan i Zuzanna Wachowiak. Projekty marki zachwycają kwiatowymi printami i kreatywnymi połączeniami, urzekają dziewczęcym vibe’m i energetyzującymi kolorami. Na Zalando czeka szeroki wybór produktów z basic’owej linii BIZUU, wiosenno-letnie propozycje z denimu oraz najnowsza letnia kolekcja Mer’23.

Polskie marki na Zalando: Bytom, Vistula, Wólczanka, W. Kruk, Deni Cler

Marki z portfolio spółki VRG zajmują silną pozycję na Zalando. Wólczanka, producent męskiej odzieży premium, może pochwalić się największą sprzedażą sposród wszystkich polskich marek dostępnych na platformie. Vistula, Wólczanka i Bytom z roku na rok osiągają coraz wyższą średnią wartością koszyka zakupowego. Obecność na Zalando to kolejny krok w rozwoju strategii omnichannel, którą VRG S.A. konsekwentnie realizuje. 

Blisko dwuletnia, potwierdzona sukcesami współpraca z Zalando, pozwala na dotarcie do szerokiego grona odbiorców, którzy podobnie jak my cenią wysoką jakość i ponadczasowy styl. Mimo wyzwań, przed którymi stoi cała branża modowa, osiągnęliśmy zamierzone cele, a wdrożenie nowych rozwiązań technologicznych, poprawiło doświadczenia zakupowe klientów.

– skomentowała Marta Gos, dyrektor kreatywna marek VRG S.A.

Polskie marki na Zalando: Diverse

Diverse już 30 lat ubiera Polki i Polaków. Projekty marki chętnie wybierane są przez miłośników miejskiego stylu i luźnej elegancji. Szeroka oferta Diverse na Zalando to propozycje dla kobiet, mężczyzn i dzieci, z których można sworzyć kompletne outfity na każdą okazję i porę roku. Bluzy z kapturem, spodnie dżinsowe, T-shirty, szorty, oraz cała gama dodatków, akcesoriów w różnorodnym stylu to tylko część propozycji od Diverse, które możemy kupić bez wychodzenia z domu. 

Polskie marki na Zalando: La Mania

Choć na polskim rynku prężnie działa od 2010 roku, to w ciągu ostatnich miesięcy jej projekty stały się obiektem pożądania polskich influencerek i miłośniczek mody. La Mania, marka odzieżowa stworzona przez Joannę Przetakiewicz, celnie trafia w najnowsze trendy, kreując wizerunek stylowej Polki, stawiającej na ponadczasową klasykę i niebanalną formę. Obecnie za sterami La Manii stoi Aleksander Przetakiewicz, który wraz z Sandrą Kaczorowską, dyrektor kreatywną, odpowiadają za nowy, odświeżony wizerunek marki.

W ofercie Zalando odnajdziemy kultowe oversizowe garnitury La Mania, minimalistyczne T-shirty czy supermodne cargo pants. Nie brakuje również propozycji w klimacie athleisure, jak bluzy, spodnie dresowe, tank topy czy logowane dodatki, które doskonale wpisują się w gusta zakupowe klientów Zalando po 2020 roku. Obecność La Mania na Zalando przybliża asortyment pożądanej marki kobietom w całej Polsce, gwarantując im szybką dostawę i darmowe zwroty do 100 dni.

Polskie marki na Zalando: Local Heroes

Local Heroes to marka, do której wzdychają dwa pokolenia – Generacja Z, która dosknale odnajduje się w jej projektach i Millenialsi, którzy z nostalgią wspominają jej początki z 2013 roku. Steetwearowa marka stworzona dekadę temu przez Aretę Szpurę i Karolinę Słotę do dziś nie traci na popularności, a obecność na międzynarodowej platformie gwarantuje jej dotarcie do kolejnych odbiorców. Local Heroes bez wątpienia idzie z duchem czasu, nie boi się eksperymentów i kolejnych niekonwencjonalnych projektów. W asortymencie Local Heroes na Zalando czekają wygodne i funkcjonalne bluzy z kapturem, spodnie dresowe, czy T-shirty z nadrukami. Wszystko w zabawnej, niebanalnej, miejskiej konwencji. 

Polskie marki na Zalando: 4F

Najchętniej wybierane męskie produkty na Zalando w 2022? Białe sneakersy, czarne spodnie dresowe i czapki z daszkiem. Tutaj z szeregiem propozycji przychodzi 4F. Brand z portfolio spółki OTCF to bez wątpienia jedna z najbardziej rozpoznawanych i najczęściej wybieranych polskich marek sportowych. Zalando gwarantuje popularnej marce sięgnięcie po kolejnych klientów. Daniel Rogiński, General Manager CEE Zalando, wyróżnił 4F wśród najbardziej trendujących polskich marek na platformie: “Bardzo podziwiam właścicieli i zespoły tych firm, bo po prostu te brandy stały się czempionami Zalando na wielu rynkach. Te firmy bardzo silnie pracują, żeby dostosować się do potrzeb różnych klientów – czy to niemieckich, czy włoskich, czy polskich. I efekty są naprawdę fenomenalne” – wyznał w rozmowie z portalem Business Insider.

Zdjęcie główne: kampania Kazar Studio 2023, mat. prasowe

Przeczytaj również: General Manager CEE Zalando dla Fashion Biznesu. „Naszą ideą jest bycie Starting Point for Fashion”

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES