REKLAMA
H&M Mitte garten

Czy to najpiękniejszy na świecie sklep znanej sieciówki? Odkrywamy Mitte Garten

REKLAMA

Kawiarnia, showroom, ogród, w którym rosną rzadkie rośliny i odbywają się koncerty, a także przestrzeń na sesje jogi, targi vintage oraz spotkania ze wschodzącymi talentami. Słyszeliście już o Mitte Garten w Berlinie? To designerski butik H&M, który w ogóle nie przypomina innych sklepów tej szwedzkiej sieciówki. 

Autorka: Aleksandra Zawadzka

Najpiękniejszy sklep H&M na świecie: Mitte Garten

Mitte Garten powstał w 2019 roku i przez ostatnie kilka lat zdążył na stałe wrosnąć w klimat Berlina oraz dzielnicy, w jakiej się znajduje. Padło na Mitte – słynną kreatywną okolicę, znaną z najlepszych muzeów, świetnych restauracji, kluczowych dla niemieckiej metropolii atrakcji turystycznych oraz historii (to właśnie tutaj przebiegała granica między Wschodnim a Zachodnim Berlinem). Pierwszy taki butik H&M znalazł swoje miejsce w samym sercu tej dzielnicy, przy Neue Schönhauser Str. 13, w towarzystwie modnych kawiarni i sklepów innych marek odzieżowych. Jednak żaden z nich – ani też inne lokalizacje szwedzkiej sieciówki na całym świecie – nie przypominają Mitte Garten.

Butik jest jednym z najmniejszych, jakie ma w swojej ofercie H&M, bo zajmuje jedynie około 300 metrów kwadratowych. Od zewnątrz wita nas duża artystyczna witryna, która przypomina wystawy w galerii sztuki współczesnej. W środku: dużo przestrzeni, ściany w kolorze matchy, długie mięsiste zasłony, półki wypełnione ubraniami w towarzystwie wazonów oraz świeczek, niskie stoliczki kawowe i rattanowe krzesła przy przymierzalni. W towarzystwie ubrań z metką szwedzkiej sieciówki – perełki vintage i projekty niezależnych niemieckich marek. Poza tym kosmetyki do pielęgnacji skóry, perfumy, książki i magazyny oraz… wieszak z ubraniami, które można wypożyczyć. Na zewnątrz, od strony dziedzińca, znajduje się z kolei ogród, w którym odbywają się koncerty, slamy poetyckie i targi vintage czy działa kawiarnia. Jest jeszcze showroom w “piwnicy” lokalu, w którym można obejrzeć projekty z nadchodzących kolekcji H&M, a także przymierzyć je i zamówić w przedsprzedaży. 

“To wyjątkowa lokalizacja, która od ponad stu lat służy jako miejsce spotkań berlińczyków, co jest tradycją, którą chcemy uhonorować. Naszym celem jest zaoferowanie sąsiedzkiego sklepu, służącego jako platforma dla lokalnych i globalnych talentów w handlu detalicznym, kulturze i sztuce”

– wyjaśniał wybór okolicy Thorsten Mindermann, country manager H&M Germany.

Przeczytaj również: 5 nowych miejsc w warszawie, które warto odwiedzić w te wakacje

Mitte Garten – sklep przyszłości?

Trudno nie odnieść wrażenia, że berliński H&M w Mitte jest eksperymentalnym podejściem do zupełnie nowego rodzaju butików gigantycznych marek, który… zdążył wyprzedzić konsumenckie trendy. Otworzył się chwilę przed globalną pandemią, która najpierw prawie całkowicie przeniosła sprzedaż do internetu, a następnie (po ponownym otwarciu się sklepów) zmieniła zasady gry stacjonarnej. Klienci, którzy docenili wygodę zakupów z poziomu własnej kanapy, nie chcieli z tak dużym zaangażowaniem jak wcześniej odwiedzać fizycznych butików. Marki od kilku sezonów wymyślają więc strategię na nowo, która kupowanie ubrań znów uczyni rozrywką i niepowtarzalnym doświadczeniem.

H&M ze swoim Mitte Garten jest więc tutaj jednym z pionierów. Anna Bergare, Business Developer w Laboratory H&M Group, opowiadała przy okazji otwarcia tego niestandardowego butiku: “To dla nas – jako globalnego sprzedawcy detalicznego – sprawdzian, w jaki sposób możemy być bardziej personalni i odpowiedni lokalnie”.  

Kameralny berliński sklep H&M to jedyne takie miejsce na całym świecie. Otwarte przez wielki koncern, ale wygląda jak niezależna przestrzeń, oferuje szereg doświadczeń i maksymalnie uprzyjemnia proces zakupów. Jest jak ulubiona mała knajpka, butik prowadzony przez znajomych i minigaleria sztuki w jednym. Do tego Mitte Garten jest całkowicie wspierane przez nowoczesne technologie, które mają krzyżować zakupy fizyczne i cyfrowe dzięki współpracy H&M Laboratory z takimi technologicznymi firmami, jak Microsoft, AKQA i Turnpike. Efektem tych działań są między innymi inteligentne przymierzalnie, specjalne dzwonki, nowoczesna aplikacja oraz wearables w postaci bransoletek dla ambasadorów marki. 

Zdjęcie główne: Instagram.com / @hmmittegarten

Przeczytaj również: „Czerwiec rozpoczął się dobrze.” H&M o wynikach sprzedażowych

REKLAMA
REKLAMA
Tagi
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES