PODSUMOWANIE TYGODNIA: LA bez futer, sukces finansowy H&M i London Fashion Week

203
zdjęcie: mat. prasowe Reserved

Kolejny tydzień września upłynął w atmosferze odbywających się aktualnie fashion weeków. Obfitował również w masę informacji dotyczących odpowiedzialnej mody. Nie zabrakło też doniesień z rodzimego rynku mody. Zapraszamy do cotygodniowego podsumowania, by poznać najważniejsze informacje mijających dni. 

London Fashion Week

Londyński tydzień mody dobiegł końca. To już kolejny rok z rzędu, kiedy Vivienne Westwood zrezygnowała z udziału w tym wydarzeniu. Co oryginalnego brytyjska projektantka zaoferowała w zamian, dowiedzie się TUTAJ.

Z pewnością większość kojarzy postać Alexy Chung – słynnej brytyjskiej it-girl, prezenterki telewizyjnej, a niegdyś modelki. W 2016 roku Chung zadebiutowała z własną marką, którą kilka dni temu zaprezentowała na londyńskim wybiegu. TUTAJ poznacie historię jej autorskiego brandu.

Nowości na polskim rynku modowym

Marka Reserved zaprezentowała ostatnio pierwszą odsłonę jesiennej kampanii „I can boogie”, która wzbudziła szerokie zainteresowanie w mediach (szczegóły TUTAJ). Teraz Joanna Kulig i Jeanne Damas powracają w drugim epizodzie, którego akcja rozgrywa się tym razem w samym centrum Warszawy. TUTAJ znajdziecie zdjęcia z kampanii.

Kilka dni temu na polskim rynku zadebiutowało Miinto, platforma oferująca skandynawską modę. Aby zobaczyć, jak wyglądała jej inauguracja, oraz dowiedzieć się szczegółów dotyczących jej funkcjonowania, zapraszamy TUTAJ.

www.miinto.pl

Marka BOHOBOCO zadebiutowała linią ośmiu zapachów na Pitti Fragranze – najbardziej uznanych targach perfumeryjnych w Europie. By dowiedzieć się więcej na temat najnowszych perfum polskiej marki, kliknijcie TUTAJ.

Odpowiedzialna moda

Jak zacząć przygodę z odpowiedzialną modą? Inspiracją może stać się Marta Karwacka, autorka bloga How to Wear Fair?, socjolożka biznesu zajmująca się zrównoważonym rozwojem. TUTAJ znajdziecie przeprowadzony przez nas wywiad, podpowiadający między innymi, jak zmienić własne nawyki zakupowe.

Chcąc wprowadzić zmiany do naszych zakupowych decyzji, z pewnością przyda się nowa aplikacja Good on You. Dzięki niej sprawdzicie między innymi czy dana marka modowa  dba o środowisko i czy używa do produkcji zamienników surowców odzwierzęcych. Więcej szczegółów jak z niej korzystać TUTAJ.

źródło: goodonyou.eco

Ostatnie tygodnie upływają pośród kolejnych decyzji w sprawie odpowiedzialnej mody. Wygląda na to, że duże zmiany czekają Los Angeles, gdzie ma szanse zacząć obowiązywać zakaz sprzedaży naturalnych futer. By poznać szczegóły tej decyzji, zapraszamy TUTAJ.

Pozostając w temacie odpowiedzialnego biznesu, nie możemy zapomnieć o konflikcie, jaki rozegrał się w mediach w ciągu ostatnich dni, pomiędzy dwoma gwiazdami TVNu. Poruszał on kwestię etyki i testowania kosmetyków na zwierzętach. W naszej analizie zastanawiamy się, jak medialne zamieszanie ma szansę wpłynąć na przyszłość firm kosmetycznych, takich jak Avon oraz Pat&Rub. Przeczytacie ją TUTAJ.

Coraz częściej słyszy się o wykorzystywaniu do produkcji rybiej skóry. Czy faktycznie stanowi ona mniej szkodliwą alternatywę dla skóry zwierząt? Więcej szczegółów dotyczących tego surowca, poznacie TUTAJ.

Sukces w biznesie

W poszukiwaniu inspiracji do działania, zachęcamy do odwiedzenia naszego nowego cyklu „Kobiety biznesu”. W tym tygodniu naszą uwagę skupiła postać Danielli Vitale, szefowej raju zakupowego, luksusowego domu towarowego Barneys New York. TUTAJ poznacie bliżej jej historię.

źródło: wwd.com

Produktów Max Factor nie trzeba chyba nikomu przedstawiać. Co interesujące, za sukcesem marki stoi urodzony w Zduńskiej Woli, Polak. Aby poznać historię jego drogi na szczyt, zapraszamy TUTAJ.

Tysiące młodych osób marzy o pracy w branży mody. Czy i w jaki sposób studia modowe gwarantują sukces? W naszym Q&A dowiecie się, jak w rzeczywistości wygląda studiowanie mody. Sprawdźcie TUTAJ.

Biznes w modzie

Szwedzki gigant odzieżowy, H&M, ogłosił wyniki finansowe za trzeci kwartał roku fiskalnego. Okazały się one być wyższe niż przewidywano. Sprawdzicie je TUTAJ.

źródło: hm.com

Agencja PMX jest autorem corocznego raportu monitorującego zmiany w sektorze online pod względem towarów luksusowych. Aby sprawdzić co najchętniej „się klika”, a jakie marki generują największy ruch oraz zaangażowanie użytkowników, proponujemy zajrzeć TUTAJ.

Kolejne zmiany w branży mody – tym razem chodzi o agencję Aliganza. By sprawdzić, kto objął stanowisko Communication Managera, zapraszamy TUTAJ.

Prasówka

Codziennie zapraszamy Was także do naszej Prasówki. Dzięki niej możecie na bieżąco śledzić najważniejsze wydarzenia w branży. Oto najciekawsze tytuły minionego tygodnia: