Mijający tydzień bez wątpienia upłynął pod hasłem skandali w branży mody. Kontrowersyjny bilbord Moliera 2, haniebne zachowanie Philippa Pleina i zamieszanie wokół projektów Gucci były najgorętszymi tematami ostatnich dni. Co jeszcze wydarzyło się w modowym świecie? Sprawdźcie w naszym podsumowaniu tygodnia.
Kontrowersje w branży mody
Ekskluzywny warszawski butik Moliera 2 został posądzony o seksizm. Wszystko z powodu bilbordu, który kilka dni temu pojawił się w stolicy. Czy rzeczywiście powiela on krzywdzące stereotypy? Czego dokładnie dotyczą zarzuty skierowane przeciwko marketingowcom? Dowiecie się TUTAJ.
Philpp Plein bohaterem kolejnego skandalu. Niemiecki projektant został oskarżony o fat shaming, po tym jak publicznie obraził dziennikarkę portalu Fashionista, która skrytykowała jego ostatni pokaz. Więcej szczegółów na temat tego konfliktu, znajdziecie TUTAJ.
Włoskie domy mody mają ostatnio problem z brakiem wyczucia. Najpierw kontrowersje związane z chińską klientelą wywołało Dolce&Gabbana, później oberwało się Pradzie w związku z prezentacją na wystawie sklepowej dwuznacznych figurek małp. Aktualnie świat mody oburza się ostatnimi projektami Gucci. O poszło? Wyjaśniamy TUTAJ.
Moda
Nanushka to niezaprzeczalnie jeden z tych brandów, które podbiły serca modowych instagramerek. Już niedługo projekty węgierskiej marki będzie można kupić w Polsce. Gdzie będą dostępne? Ujawniamy TUTAJ.
Nowe video promujące wiosenną kampanię Balenciagi ujrzało światło dzienne. Tym razem Demna Gvasali wraz z najnowszą kampanią zabiera nas w przerysowany wirtualny świat rodem z Matrixa. Koniecznie sprawdźcie ją TUTAJ.
Karl Lagerfeld ogłosił współpracę z amerykańską aktorką i modelką. Już w czerwcu zobaczymy efekty kolaboracji modowej z Olivią Palermo. Co wiemy na temat tego projektu? Sprawdźcie TUTAJ.
Wszyscy czekamy na ciepłe dni, a największe domy mody jeszcze bardziej rozpalają w nas te oczekiwania. Przedstawiamy najpiękniejsze kampanie na sezon wiosna-lato 2019. Galerię odnajdziecie TUTAJ.
Znalezione talerze, które posłużą do stworzenia biżuterii? Ta historia zaczyna się dość nietypowo. Impuls, który zainicjował stworzenie Biżuterii z Talerzy, sprawił, że dziś firma może pochwalić się szeroką gamą produktów tworzonych z naczyń. Na rozmowę z Magdą Ziółkowską – założycielką marki i ambasadorką 13. edycji targów Slow Fashion, zapraszamy TUTAJ.
Trendy
Instytut Pantone ogłosił kartę kolorów na zbliżającą się jesień. Jakie kolory pomogą nam w pożegnaniu lata i przygotowaniu się do zimy? Najnowszym, dość zaskakującym propozycjom przyglądamy się TUTAJ.
Trendy zmieniają się jak w kalejdoskopie. Mimo iż niektórym udaje się pozostać z nami na więcej niż jeden sezon, wiele z nich znika niepostrzeżenie, będąc zastąpionym przez kolejne propozycje, na punkcie których świat mody nagle traci głowę. Z jakimi trendami pożegnamy się w nadchodzącym sezonie, a co ma szansę je zastąpić? Podpowiadamy TUTAJ.
Znamy już wyniki kolejnego raportu przygotowanego przez portal Lyst. Najbardziej topową marką czwartego kwartału 2018 roku okazało się być ponownie Gucci, które zdeklasowało Off-White, czyli triumfatora ostatniego zestawienia. Komu udało się zająć kolejne miejsca w rankingu? Ujawniamy TUTAJ.
Kariera
Platforma zakupów luksusowych Farfetch ogłosiła utworzenie nowego, zaskakującego stanowiska – dyrektora zarządzającego ds. mody. Chief Fashion Officer to ewenement na skalę światową. Czy oznacza to, że właśnie powstało stanowisko marzeń? Zastanawiamy się TUTAJ.
Wbrew powszechnej opinii, asertywność wcale nie jest umiejętnością mówienia „nie”. To raczej zdolność do negocjacji i dojścia do kompromisu. To także umiejętność wyrażania własnego zdania i uczuć, w sposób otwarty, w granicach nienaruszających terytorium innych osób oraz własnego. Jak wyrażać krytykę, by zachować klasę, osiągnąć cel, a zarazem nie zranić drugiej strony? Techniki FUO i FUKO analizujemy TUTAJ.
W dobie mediów społecznościowych i automatyzacji, marki muszą na bieżąco przystosowywać się do nieustających zmian, jakie zachodzą w świecie marketingu. Skuteczne dotarcie do odbiorcy mogą ułatwić nam sposoby wykorzystywane przez firmy o zasięgu globalnym. Jakie są więc największe trendy marketingowe, które warto wdrożyć w swój biznes w tym roku? Sprawdzamy TUTAJ.
Beauty
Jak popularne marki radzą sobie z kreowaniem wizerunku swoich produktów? Narzędziem biznesowym, które ma aktualnie najmocniejszy przekaz marketingowy i coraz bardziej liczy się w branży beauty, staje się co-branding. Czym tak naprawdę jest i dlaczego tak świetnie sprawdza się w świecie makijażu i pielęgnacji? Odpowiedzi szukajcie TUTAJ.
Kultura
61. gala wręczenia nagród Grammy już za nami. Rozdano ponad 80 statuetek w kilkunastu kategoriach. W Staples Center pojawiły się największe gwiazdy muzyki z całego świata. Kogo zabrakło na gali? Kto triumfował? Podsumowujemy TUTAJ.
Kadry
Początek roku zwiastuje nowe zmiany kadrowe w polskiej branży mody. Tym razem chodzi o agencję Platinium Cast. Kto objął nowo utworzone stanowisko Managing Director, przekonacie się TUTAJ.
Prasówka
Codziennie zapraszamy Was także do naszej Prasówki. Dzięki niej możecie na bieżąco śledzić najważniejsze wydarzenia w branży. Oto najciekawsze tytuły minionego tygodnia:
- „Walentynkowy przegląd polskich marek bielizny”
- „Victoria Beckham rusza z własną linią kosmetyków”
- „Kampania marki Reebok na rynek rosyjski wywołała kontrowersje w social mediach”
- „Marka Gucci oskarżona o rasizm i promowanie „blackface”
- „Puma z trójką nowych ambasadorów. To młodzi, zdolni, polscy muzycy”
- „Emily Ratajkowski promuje swoją kolekcję bielizny w sklepie spożywczym”
- „Hejt w środowisku body positive: „Robisz się coraz chudsza. Chyba jednak nie kochasz swojego ciała”
- „Spice Girls, VHS i New Balance. Przenieśliśmy redakcję Noizz do lat 90”
- „Największe dziwactwa w modzie na jednym koncie instagramowym”
- „Oscary po raz pierwszy od 30 lat odbędą się bez prowadzącego”
- „13 niezwykłych kobiet nauki, które zmieniły świat”
- „Warszawski lokal ma szansę na restauracyjnego Oscara”