Kolejny tydzień czerwca za nami. Jakie zmiany i nowości przyniosły ostatnie dni na rynku mody? Najważniejsze wydarzenia z branży zebraliśmy w naszym cotygodniowym podsumowaniu. Zapraszamy do lektury!
Moda
Londyński salon Nike przykuł ostatnio uwagę odwiedzających swoją niecodzienną ekspozycją. W sklepie NikeTown pojawiły się manekiny w nieco większych rozmiarach. Czy swoim ruchem firma wywoła rewolucję na rynku? Więcej szczegółów odnajdziecie TUTAJ
Wpadki, wiadomo, zdarzają się każdemu. Jednak jeśli chodzi o największe modowe brandy, nad kolekcjami których czuwa potężny sztab specjalistów, możliwość pomyłki, wydawałoby się, graniczy z niemożliwym. Jak się okazuje, nie zawsze … Czy graficy Balmain popełnili błąd, czy ta gafa pojawiła się celowo? Zastanawiamy się TUTAJ
Zuza Krajewska wielką zwyciężczynią tegorocznych nagród Klubu Twórców Reklamy! Fotografka triumfowała w 3 kategoriach. Wśród nagrodzonych znalazł się także znany ze współpracy z Reserved Bart Pogoda. Szczegóły TUTAJ
Trzeba spojrzeć prawdzie w oczy: w Polsce kochamy podróbki. Przywozimy je z wakacji w Turcji czy Egipcie, zamawiamy na chińskich stronach lub po prostu nabieramy się na śmiesznie niską cenę na podejrzanych stronach „wyprzedażowych”. Logomania i popularność drogich marek streetwearowych, takich jak Supreme, czy OffWhite dodatkowo pogarszają sprawę. Fałszywe produkty ze znanym logo nie brakuje też na forach resellingowych (reselling – sprzedaż „z drugiej ręki” prowadzona przez osoby prywatne w internecie), więc nawet, gdy zależy nam na kupnie oryginału możemy paść ofiarą perfidnego oszustwa. Więcej szczegółów odnajdziecie TUTAJ
Biznes
E-commerce nigdy nie odgrywał tak ważnej roli w branży mody, jak teraz. Marki bez sprzedaży internetowej prawie nie istnieją, a takie, które sprzedają ubrania tylko wirtualnie, osiągają niebywałe sukcesy. Nie trzeba więc tłumaczyć, że bycie w sieci jest konieczne, aby być zauważonym na rynku. A co dokładnie nas przyciąga? Specjaliści coraz częściej stawiają na zdjęcia, które odgrywają kluczową rolę w decyzjach zakupowych klienta. Jak powinno wyglądać idealnie wykonane zdjęcie, które sprzeda każdy produkt? Dowiecie się TUTAJ
Brandy takie jak Veclaim i Moiess Swim zostały nowymi klientami agencji Aliganza. Więcej szczegółów przeczytacie TUTAJ
CSR
To wyjątkowo przykre, ale prawdziwe: świat tonie w plastiku. Jednym z największych skupisk niebiodegradowalnych odpadów są wody oceaniczne, a codziennie trafiają do nich kolejne tony śmieci. Wiele firm i instytucji proeko podjęło już walkę z plastikiem zabijającym morskie stworzenia. Teraz do ich grona dołączył Adidas. Marka wyprodukuje 11 milionów par butów z plastiku znalezionego na plażach. Więcej dowiecie się TUTAJ
Chanel też stara się być eko! Właśnie zainwestowało w proekologiczny start-up, którego twórcy opracowują sposób na zastąpienie chemikaliów używanych do produkcji ubrań… naturalnym jedwabiem. Dla francuskiej marki jest to krok w stronę zrównoważonej mody, dla Evolved By Nature szansa na rozwój, a dla ekologów – temat do dyskusji. Więcej na ten temat przeczytacie TUTAJ
Beauty
W tamtym roku daszki opanowały wybiegi, teraz pora, by zawładnęły światem beauty. Hitem sieci okazał się gadżet, który chroni twarz przed wodą z prysznica. Zobaczcie go TUTAJ
Prawo w modzie
W ostatnim czasie prawo do prywatności traci na popularności. Nieustanne funkcjonowanie w social mediach znacznej części społeczeństwa powoduje, że użytkownicy Facebooka, czy Instagrama dzielą się w „socjalach” niemal każdą informacją. Bardzo często kosztem prawa do prywatności właśnie. Granice prawa do prywatności przesunięte zostały tak daleko, że zagrożona staje się również korespondencja, która jak wiadomo chroniona jest tajemnicą. Tego, czym jest tajemnica korespondencji i co wiąże się z jej złamaniem, dowiesz się TUTAJ
Kariera
Na początek warto ustalić, że nie ma jednego wspólnego wzorca, który obrazowałby współczesną Polkę. Kobiety w naszym kraju mają skrajnie różne aspiracje, potrzeby, marzenia, wizje kobiecości . Różnią nas postawy wobec świata czy rozwoju kariery, stosunek do relacji, pragnienia i lęki. O tym jaka jest współczesna Polska przeczytacie TUTAJ
Prasówka
Codziennie zapraszamy Was także do naszej Prasówki. Dzięki niej możecie na bieżąco śledzić najważniejsze wydarzenia w branży. Oto najciekawsze tytuły minionego tygodnia:
- „Van Graaf tworzy nowy showroom w stolicy”
- „Oko na NAOKO, czyli polska marka która nie pozwoli ci zginąć w tłumie”
- „Wstawili zdjęcie z tęczową flagą, stracili setki obserwujących. To nie z celebrytami jest coś nie tak”
- „Zbudowałam wszystko od nowa”
- „Ze swetrowego wdzianka do biznes look’u. Tak zmienił się dress code Polek”
- „Zwykły bawełniany t-shirt: 100 % bawełna, 100% natura? Nie bardzo!”
- „Warszawska Galeria Północna wypożycza za darmo rowery do przewozu zakupów”
- “Instagram wybiera 55 influencerów i pozwala im sprzedawać produkty przez jedno kliknięcie”
- „Tęczowe kolekcje, czyli marki, które wspierają społeczność LGBTQ+”
- „EvREbadi – prawdziwe osobowości polskiego Instagrama w jednym wspólnym projekcie”
- „W sieci nie bądź chamem – OLX uczy dobrych manier w internecie”