Kate Moss postanowiła podzielić się ze światem swoją filozofią wellness i stworzyła markę Cosmoss. Mimo dużego zainteresowania na starcie, projekt nie przetrwał próby czasu. Po niecałych trzech latach działalności luksusowy brand trafił do likwidacji z niemal 3 mln funtów długu. Nie pomogła sława modelki ani trend na holistyczną pielęgnację. Dziś konto Cosmoss na Instagramie zniknęło, a strona nie przyjmuje zamówień. To definitywny koniec biznesowej przygody ikony lat 90.
W tym artykule przeczytasz:
- Dlaczego marka Cosmoss kończy działalność z milionowymi długami?
- Kiedy dokładnie powołano likwidatorów i kto prowadzi proces upadłości?
- Jak zmienił się styl życia Kate Moss i jak wpłynęło to na jej biznes?
- Ile pieniędzy zostało na koncie marki?
- Jak wyglądała oferta Cosmoss – od kosmetyków po perfumy?
Marka Kate Moss w likwidacji
Niecałe 3 lata po premierze marka Kate Moss znika z rynku. Cosmoss jest obecnie w likwidacji po tym, jak w czerwcu 2025 r. powołano dobrowolnie likwidatorów. Za proces odpowiada AABRS – firma specjalizująca się w upadłościach korporacyjnych.
„Kate zrezygnowała z imprezowania podczas kwarantanny i zaczęła skupiać się na dobrym samopoczuciu i leczeniu. Ale teraz, gdy zatoczyła pełne koło i wróciła na scenę imprezową, wygląda na to, że biznes również wszedł w fazę kryzysu. Wezwała likwidatorów i teraz chce już mieć to za sobą. Kate włożyła całe serce i duszę w Cosmoss, ale to nie wypaliło”
– mówi źródło cytowane przez dziennik The Sun.
Zobacz też: Najpopularniejsze marki kosmetyczne influencerów
Milionowe długi
Jak wynika z oficjalnych dokumentów złożonych w Companies House, marka Kate Moss kończy działalność z długami rzędu 3 mln funtów (dokładna kwota to 2 939 729,29 funtów). Równie źle wygląda stan konta Cosmoss – to podobno tylko 5 tys. funtów. Za to wartość pozostałego towaru ma wynosić 241 tys. funtów.
Co więcej, Daily Mail donosi, że pracownicy nie otrzymywali wynagrodzenia od stycznia. Jednocześnie dziennik spekuluje, że koniec marki Kate Moss jest związany z problemami z zarejestrowaniem znaku towarowego w Ameryce.
Brak zamówień, Instagram znika
Strona internetowa Cosmoss nie przyjmuje już nowych zamówień, a dział Kate’s Corner nie był aktualizowany od lutego. Z kolei konto marki na Instagramie jest niedostępne. Przed usunięciem lub ukryciem profilu od kilku tygodni nie pojawiły się tam żadne nowe posty.

O Cosmoss
Marka Cosmoss zadebiutowała w 2022 r., oferując kolekcję kosmetyków i produktów wellness. Brand miał być efektem doświadczeń Kate Moss – jej poszukiwania równowagi czy spokoju. W branży mówiło się, że firma powstała jako konkurencja dla lifestylowej marki Gwyneth Paltrow, Goop.
Każdy z produktów Cosmoss miał być częścią rytuału, łączącego pielęgnację ciała z dbaniem o umysł. Naturalne kosmetyki marki Kate Moss były wegańskie i cruelty free. Do sprzedaży trafiły między innymi herbaty, krem do twarzy, żel oczyszczający czy perfumy Sacred Mist Eau de Parfum, które stały się hitem Cosmoss.
Polecamy: Paris Hilton startuje z własną marką
Zdjęcie główne: Instagram @georgisandev