noSlotData
Allegro Partner strategiczny serwisu
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Zdjęcie Kate Moss, założycielki marki Cosmoss. Kobieta ma rozpuszczone blond włosy, nosi czarną dopasowaną sukienkę z dekoltem i długim naszyjnikiem.

To koniec marki Kate Moss. Biznes modelki nie przetrwał nawet 3 lat

REKLAMA
noSlotData

Kate Moss postanowiła podzielić się ze światem swoją filozofią wellness i stworzyła markę Cosmoss. Mimo dużego zainteresowania na starcie, projekt nie przetrwał próby czasu. Po niecałych trzech latach działalności luksusowy brand trafił do likwidacji z niemal 3 mln funtów długu. Nie pomogła sława modelki ani trend na holistyczną pielęgnację. Dziś konto Cosmoss na Instagramie zniknęło, a strona nie przyjmuje zamówień. To definitywny koniec biznesowej przygody ikony lat 90.

W tym artykule przeczytasz:

  • Dlaczego marka Cosmoss kończy działalność z milionowymi długami?
  • Kiedy dokładnie powołano likwidatorów i kto prowadzi proces upadłości?
  • Jak zmienił się styl życia Kate Moss i jak wpłynęło to na jej biznes?
  • Ile pieniędzy zostało na koncie marki?
  • Jak wyglądała oferta Cosmoss – od kosmetyków po perfumy?

Marka Kate Moss w likwidacji

Niecałe 3 lata po premierze marka Kate Moss znika z rynku. Cosmoss jest obecnie w likwidacji po tym, jak w czerwcu 2025 r. powołano dobrowolnie likwidatorów. Za proces odpowiada AABRS – firma specjalizująca się w upadłościach korporacyjnych.

„Kate zrezygnowała z imprezowania podczas kwarantanny i zaczęła skupiać się na dobrym samopoczuciu i leczeniu. Ale teraz, gdy zatoczyła pełne koło i wróciła na scenę imprezową, wygląda na to, że biznes również wszedł w fazę kryzysu. Wezwała likwidatorów i teraz chce już mieć to za sobą. Kate włożyła całe serce i duszę w Cosmoss, ale to nie wypaliło”

– mówi źródło cytowane przez dziennik The Sun.

Zobacz też: Najpopularniejsze marki kosmetyczne influencerów

Milionowe długi

Jak wynika z oficjalnych dokumentów złożonych w Companies House, marka Kate Moss kończy działalność z długami rzędu 3 mln funtów (dokładna kwota to 2 939 729,29 funtów). Równie źle wygląda stan konta Cosmoss – to podobno tylko 5 tys. funtów. Za to wartość pozostałego towaru ma wynosić 241 tys. funtów.

Co więcej, Daily Mail donosi, że pracownicy nie otrzymywali wynagrodzenia od stycznia. Jednocześnie dziennik spekuluje, że koniec marki Kate Moss jest związany z problemami z zarejestrowaniem znaku towarowego w Ameryce. 

Brak zamówień, Instagram znika

Strona internetowa Cosmoss nie przyjmuje już nowych zamówień, a dział Kate’s Corner nie był aktualizowany od lutego. Z kolei konto marki na Instagramie jest niedostępne. Przed usunięciem lub ukryciem profilu od kilku tygodni nie pojawiły się tam żadne nowe posty.

Screenshot niedostępnego konta na Instagramie Cosmoss – marki Kate Moss.
Instagram marki Kate Moss jest niedostępny.

O Cosmoss

Marka Cosmoss zadebiutowała w 2022 r., oferując kolekcję kosmetyków i produktów wellness. Brand miał być efektem doświadczeń Kate Moss – jej poszukiwania równowagi czy spokoju. W branży mówiło się, że firma powstała jako konkurencja dla lifestylowej marki Gwyneth Paltrow, Goop.

Każdy z produktów Cosmoss miał być częścią rytuału, łączącego pielęgnację ciała z dbaniem o umysł. Naturalne kosmetyki marki Kate Moss były wegańskie i cruelty free. Do sprzedaży trafiły między innymi herbaty, krem do twarzy, żel oczyszczający czy perfumy Sacred Mist Eau de Parfum, które stały się hitem Cosmoss.

Polecamy: Paris Hilton startuje z własną marką

Zdjęcie główne: Instagram @georgisandev

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES