REKLAMA

Raport Grupy Allegro: Modą interesuje się aż 68% Polaków

REKLAMA

Jak wynika z raportu, polska ulica może inspirować. Najważniejszym źródłem inspiracji modowych dla Polaków są ciekawie ubrane osoby na ulicy (31% kobiet i 25% mężczyzn).

Na pewno nie każda polska ulica stanowi inspirację. Jednak coraz częściej spotyka się fajnie ubranych ludzi, których stylizacje mogą być inspiracją. Szczególnie dotyczy to największych miast Polski. Myślę, że sukces blogów modowych także jest w pewien sposób z tym związany. Ludzie przeglądają zdjęcia stylizacji zamieszczanych na blogach, przez co mogą podpatrywać styl innych i się nim inspirować – stwierdza Kamil Pawelski, autor bloga „Ekskluzywny Menel”.

Korzystanie ze źródeł inspiracji modowych zadeklarowało aż 96% kobiet i 89%
mężczyzn. Poza ulicą powodzeniem cieszą się również magazyny i serwisy modowe oraz znane osoby i celebryci.

Eksluzywny Menel Allegro fot. allegro.pl
Eksluzywny Menel Allegro fot. allegro.pl

Czy Polacy lubią być modni?

Moda jest ważnym obszarem życia dla Polaków. Zainteresowanie modą zadeklarowało aż 68% badanych. Tematyka mody zajmuje Polaków niezależnie od miejsca zamieszkania, jednak głównie mieszkańców wsi. Warto zauważyć, że chęć podążania za modą rośnie wraz z wiekiem: najmniej zaangażowane są osoby w wieku 15-18 i 19-24 lata, najchętniej badani z grup: 25-34, 35-44 lata oraz najstarsi 64+. Co ciekawe, badania wskazują na rosnącą rolę mężczyzn jako klientów w sektorze mody. Modą zainteresowanych jest 84% kobiet i aż 49% mężczyzn. Ponadto młodzi mężczyźni (wiek 15-19 l.) dorównują w tym względzie swoim rówieśniczkom. Wśród mężczyzn z najwyższymi dochodami zainteresowanie modą jest większe niż w przypadku najzamożniejszych Polek. Według badań to panowie także, częściej niż panie, korzystają ze sklepów online i urządzeń mobilnych, by wyszukiwać produkty modowe, przeglądać oferty sklepów online oraz kupować. Na Allegro natomiast, mimo że mężczyźni kupują rzadziej, to na zakupy wydają więcej.

Za sprawą pytań na moim blogu zauważam, że liczba mężczyzn interesujących się tematem mody oraz zagadnieniami związanymi z modą wzrasta. Fakt, że mężczyźni częściej niż kobiety korzystają ze sklepów online i urządzeń mobilnych wynika z tego, że mężczyźni nie przepadają za spędzaniem czasu w sklepach. Sprzedaż online daje im możliwość szybszych zakupów – komentuje wyniki raportu Kamil Pawelski, autor bloga „Ekskluzywny Menel”.

Polak ma swój indywidualny styl? [Czytaj dalej…]

REKLAMA
REKLAMA

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tagi
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES