REKLAMA

Raport Grupy Allegro: Modą interesuje się aż 68% Polaków

REKLAMA

Polacy: modni, ale boją się kolorów. Otwarci na nowości, ale tradycyjni i zachowawczy. Oto najważniejsze wnioski z badań przygotowanych przez grupę Allegro.

Wyniki raportu „Polska Strojna. Zainteresowanie Modą i Zakupy Modowe Polaków 2015” pokazały, że Polacy są pragmatyczni oraz zachowawczo podchodzą do mody. Kochają stonowane kolory, przede wszystkim czerń. Lubią dobrze wyglądać i pozytywnie oceniają aparycję innych. Z chęcią inspirują się ulicą oraz Internetem. Modą interesuje się aż 68% Polaków: głównie mieszkańcy wsi oraz bogaci i młodzi mężczyźni.

Polacy uwielbiają promocje i kalkulują wydatki.

Polacy są oszczędni i kalkulują wydatki. Uwielbiają promocje i wyprzedaże – niezależnie od poziomu uzyskiwanych dochodów. Doskonale znają też zawartość swoich szaf, bez problemu są w stanie wskazać dokładną liczbę ubrań i butów. Zdarza się im ulegać zachciankom, ale znacznie częściej dokonują przemyślanych zakupów. Wyprzedaże zadziałają aż na 44% konsumentów, nieco bardziej na kobiety (49%) niż na mężczyzn (37%). Wśród najbardziej pożądanych cech marki są między innymi: atrakcyjna cena i promocje/wyprzedaże. Polacy chętnie inwestują w dodatki. Zdaniem badanych to właśnie akcesoria świadczą o dobrym guście i stylu.

Czy Polacy są odważni w ubieraniu? 

Badania wykazały, że większość Polaków jest zachowawcza w kwestii mody i wyznaje dość sztywne zasady. Wiedzą, jak należy dobierać dodatki, ale wciąż uważają, że nie powinno się zakładać na przykład szpilek do jeansów. Interesujące jest, że mężczyznom częściej niż kobietom nie podobają się współczesne stylizacje. Najmniej zasad modowych wyznają osoby nieco starsze, w wieku 55+. Najbardziej restrykcyjni są natomiast młodzi badani w przedziale wiekowym 25-34 lata.

Żeby łamać zasady, trzeba nie tylko je znać, ale przede wszystkim czuć. Chciałabym, żebyśmy potrafili w naturalny sposób korzystać z zasad i wszelkich dress codów. Odważne stylizacje czy formy trzeba umieć unieść. A to już jest sprawa nie tylko wyglądu, ale także psychologii. Pewność siebie, uśmiech, styl czy naturalność – z tym mamy ciągle kłopot. Ubranie jest istotne, ale jest tylko częścią tego, co prezentujemy światu – zauważa projektantka mody, Joanna Klimas.

Preferowane kolory [Czytaj dalej…]

REKLAMA
REKLAMA

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tagi
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES