Transakcje giełdowe, przejęcia, zmiany kadrowe, czy publikacje nowych kolekcji. Przygotowaliśmy zestawienie najważniejszych wydarzeń minionych dni z przenikających się światów mody i biznesu.
Przeczytaj również: K(B)ariery: Kasia Szymków „Na początku byłam bierną obserwatorką, ale po kilku tygodniach przełamałam się”
KE nakazuje usunięcie „zrównoważonych” oznaczeń z produktów Zalando
W następstwie działań Komisji Europejskiej, internetowy sprzedawca Zalando jest zobowiązany do wycofania „wprowadzające w błąd” oznaczeń wskazujących na zrównoważonego rozwój. Dowiedz się więcej.
Bielenda znów rozszerza portfolio
Bielenda Kosmetyki Naturalne – we wsparciu inwestora Innova Capital – przejmie Miya Cosmetics, popularną markę kosmetyków wegańskich. Do akcjonariatu Grupy Bielenda trafi TDJ, aktualny właściciel firmy.
Przeczytaj również: Kto kogo napędza? Koncerny samochodowe inwestują w kategorię fashion
Fortuny rosną w siłę! Poznaj 100 najbogatszych Polaków [raport]
Kto jest najbogatszym Polakiem 2024 i ile wynosi jego majątek? Ujawnia to magazyn „Forbes” w swoim cyklicznym zestawieniu. Jak wskazują jego autorzy, w ciągu roku majątki czołówki biznesu zgromadzonego na Liście 100 Najbogatszych Polaków wzrosły o 15 proc., a niemal wszyscy należą już do grona miliarderów.
New Balance z ogromnym wzrostem w 2023 roku
New Balance, amerykański sprzedawca obuwia i odzieży sportowej, ma ogromne powody do dumy. Popularność ich sneakersów przełożyła się na roczne wyniki sprzedaży odzieży, która po raz pierwszy w historii firmy sięgnęła ponad miliard dolarów. Dowiedz się więcej.
Przeczytaj również: Ta marka powróciła na szczyt po latach. Teraz aktywnie szuka pracowników
UOKiK zakwestionował praktyki stosowane przez OLX
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał decyzję, w której zakwestionował praktyki serwisu sprzedażowego OLX. Postawione przez niego zarzuty dotyczą wprowadzania konsumentów w błąd co do zakresu pakietu ochronnego, nieudzielania informacji o tym, że produkt można kupić bez usługi serwisowej i mylącego sortowania ofert wg najtańszych produktów. Jakie konsekwencje mogą dotknąć popularny serwis?
Właściciel Reserved rozszerza zbiórkę używanej odzieży
Polska spółka odzieżowa LPP, posiadająca w swoim portfelu marki Reserved, Cropp, House, MOHITO i Sinsay, wprowadza możliwość przekazywania używanej odzieży w salonach swoich brandów na rynkach zagranicznych. Akcja rusza na Słowacji, w Czechach oraz Wielkiej Brytanii i stopniowo obejmie kolejne kraje, gdzie działają salony LPP. Dotychczas inicjatywa funkcjonowała w sieci sprzedaży stacjonarnej spółki w Polsce. Sprawdź szczegóły.
Przeczytaj również: Wydarzenia w branży mody: polskie marki szykują się na sample sale!
Zdjęcie główne: Pexels