REKLAMA
New balance hitem sprzedażowym w 2023. Jakie modele będą popularne w 2024?

New Balance z ogromnym wzrostem w 2023 roku. Sprzedaż przebiła 6 mld dolarów

REKLAMA
REKLAMA

New Balance, amerykański sprzedawca obuwia i odzieży sportowej, ma ogromne powody do dumy. Popularność ich sneakersów przełożyła się na roczne wyniki sprzedaży odzieży, która po raz pierwszy w historii firmy sięgnęła ponad miliard dolarów. 

W czasach, gdy giganci sportu jak Nike i Adidas stają w obliczu trudności finansowych, amerykańska marka sportowo-lifestylowa zaskoczyła wszystkich rekordowym rokiem 2023. Sprzedaż New Balance w 2023 r. wzrosła o 23 proc. w porównaniu z rokiem 2022, osiągając poziom 6,5 miliarda dolarów. Prezes Joe Preston podkreślił dwucyfrowy wzrost na wszystkich głównych rynkach międzynarodowych.

Nigdy nie było lepszego czasu dla New Balance. Wspólnymi siłami robimy wszystko, by każdego dnia osiągać najlepsze efekty” – powiedział Preston. „Gratuluję całemu zespołowi NB tych wspaniałych wyników – nie mógłbym być bardziej dumny!

Jak podkreślił prezes New Balance, firma odnotowała dwucyfrowy wzrost na wszystkich rynkach międzynarodowych. Imponujący wynik udało się osiągnąć w Europie, gdzie sprzedaż New Balance poszybowała w górę o 35 proc. Z kolei w rodzimych Stanach Zjednoczonych firma utrzymuje niesłabnącą popularność, utrzymując regularny roczny wzrost na poziomie 20 proc.

Co istotne, zainteresowanie produktami New Balance zaobserwowano w różnych kategoriach. Po raz pierwszy przekroczyliśmy miliard sprzedaży odzieży, obejmującej sprzedaż odzieży męskiej, damskiej i dziecięcej – ujawnił Joe Preston. 

Sukces marketingu New Balance

Okazuje się, że inwestycja w komunikację i marketing przyniosła swoje efekty. W okresie poprzedzającym rok olimpijski, dzięki kampanii „Biegnij swoją drogą”, marka była silnie obecna w telewizjach na rynku europejskim. Jednocześnie w ciągu ostatnich kilku lat New Balance znacznie rozszerzyła swoją obecność na różnych boiskach sportowych, nawiązując współpracę z osobowościami sportu jak między innymi tenisistka Coco Gauff, koszykarz Jamal Murray czy piłkarz Raheem Sterling.

„Partnerstwa sportowe wywarły ogromny wpływ” – zaznaczył dyrektor generalny. Marka posiada obecnie 350 sportowych ambasadorów na całym świecie. Widoczność marki znacznie przełożyła się na jej rozpoznawalność, a to przyciągnęło kolejnych klientów. W ubiegłym roku aż 63 proc. kupujących w witrynie online New Balance było nowymi klientami marki.

Obecnie firma przygotowuje się do otwarcia 90 nowych sklepów w 2024 r. i przebudowy 50 istniejących. New Balance stworzy także podczas Igrzysk Olimpijskich miejsce spotkań sportowców na Place de la République w Paryżu.

Przeczytaj również: Producent popularnych sneakersów będzie sprzedawał obuwie z drugiej ręki

Jakie New Balance będą popularne w 2024 roku?

Od kilku lat New Balance sukcesywnie pnie się na szczyt, osiągając imponującą rozpoznawalność i popularność na miejskich ulicach i w mediach społecznościowych. Podczas gdy w latach 2020-2023 królował model NB530, baczni obserwatorzy trendów wytypowali już kilka jego następców. Jednym z najpopularniejszych modeli 2024 roku stały się New Balance 550. Dwa lata temu ich dawną świetność postanowił przywrócić Teddy Santis z Aimé Leon Dore. Przez ostatnie miesiące zdążyły pokochać je modowe influencerki i gwiazdy, które chętnie prezentują je w swoich wiosennych zestawach. New Balance 550, łączące stylistykę retro z ponadczasowym designem, na dobre zagościły w szafach Hailey Bieber, Kendall Jenner czy Emily Ratajkowski. Nie inaczej jest w przypadku wznowionej lini 990, której korzenie sięgają 1982 roku. Klasyczne sneakersy w klimacie „daddy shoes” wciąż zyskują kolejnych zwolenników, a ich stylowy wygląd idealnie komponuje się w wyjątkowym komfortem użytkowania. 

Wśród pozostałych modeli New Balance zyskujących na popularności bez wątpienia wskazać można NB 9060 czy NB 1906, które coraz silniej zaznaczają swoją obecność w kanałach społecznościowych modowych influencerów. Niesłabnące zainteresowanie kolejnymi projektami New Balance tylko pokazuje, że marka jeszcze przez wiele sezonów ma szansę utrzymać się na topie. Marka z Bostonu wznieca też swoją popularność kolejnymi współpracami z markami z najwyższej półki. Zaledwie kilka dni temu światło dzienne ujrzał limitowany model New Balance x Miu Miu, który w ekspresowym tempie stał się hitem w sieci. 

Przeczytaj również: Arket, COS i &Other Stories dostępne online w Polsce na jednej platformie sprzedażowej

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES