REKLAMA
Transakcje giełdowe, przejęcia, zmiany kadrowe, czy publikacje nowych kolekcji. Przygotowaliśmy zestawienie najważniejszych wydarzeń minionych dni z przenikających się światów mody i biznesu.

Najważniejsze wydarzenia w pigułce – 50 tydzień 2023

REKLAMA
REKLAMA

Transakcje giełdowe, przejęcia, zmiany kadrowe, czy publikacje nowych kolekcji. Przygotowaliśmy zestawienie najważniejszych wydarzeń minionych dni z przenikających się światów mody i biznesu.

Przeczytaj również: 25 lat Macieja Zienia w polskiej modzie. „Jestem bardzo wdzięczny losowi, że tak się potoczyło moje życie” [wywiad]

Inflacja w listopadzie. Znamy najnowsze dane

Ceny towarów i usług konsumpcyjnych w listopadzie 2023 roku w porównaniu z analogicznym miesiącem ub. roku wzrosły o 6,6 proc. W stosunku do poprzedniego miesiąca ceny towarów i usług wzrosły o 0,7 proc., poinformował w najnowszym komunikacie Główny Urząd Statystyczny. Dowiedz się więcej.

Live shopping, czyli telezakupy dla pokolenia Z

W dobie cyfrowej rewolucji live shopping zyskuje na popularności, stając się fenomenem na skalę globalną. Ten nowatorski model sprzedaży, który w Polsce zadebiutował skromnie w “Modnym Butiku u Jadzi”, teraz zyskuje na sile. Redefiniując relacje między markami a konsumentami. Choć giganci jak Instagram odwrócili się od tego formatu, jego wpływ wciąż rośnie. Firma doradcza McKinsey przewiduje, że do 2026 roku aż 20 proc. sprzedaży e-commerce będzie się odbywać poprzez live shopping, co świadczy o jego rosnącej roli w świecie handlu elektronicznego. Dowiedz się więcej.

Przeczytaj również: Lavard zainspirowany Tamarą Łempicką tworzy kolekcję z nutą art deco

Grupa LPP opublikowała wyniki finansowe. W III kwartale jej zysk netto wyniósł 575,6 mln zł

W III kwartale bieżącego LPP wypracowało 575,6 mln zł zysku netto. To kwota o 45,5 proc. wyższa od tej wygenerowanej przed rokiem, jednak aż o 7 proc. niższa od konsensusu szacunków ekspertów PAP Biznes. Dowiedz się więcej.

MARTINI inspiruje świat mody. „Zależało nam na mocnym zakończeniu tego roku, w którym świętowaliśmy 160-te urodziny”

Utrzymany w czerni i bieli pokaz Macieja Zienia, który odbył się w poniedziałek w Operze Narodowej w Warszawie, przełamała wyjątkowa, czerwona kreacja zainspirowana jedną z najbardziej ikonicznych marek na świecie – MARTINI. Projekt ten był jednym z elementów partnerstwa zawartego pomiędzy producentem alkoholi a polskim projektantem obchodzącym 25-lecie działalności marki. Dowiedz się więcej.

Przeczytaj również: “Projektanci AZ Factory byli przekonani, że moje buty będą do nich pasować”. Dominika Nowak, projektantka i twórczyni marki Vanda Novak [wywiad]

W jakim tempie rozwija się polski rynek e-commerce? Dane z najnowszego raportu nie pozostawiają złudzeń

Nie da się ukryć, że pandemia przyspieszyła rozwój handlu elektronicznego i wywarła trwały wpływ na nasze podejście do zakupów online. Tylko w 2020 roku na rynku zarejestrowano około 12 tys. e-sklepów, a dostęp do spersonalizowanych produktów, dostosowanych do naszych indywidualnych potrzeb, stał się łatwiejszy niż kiedykolwiek wcześniej. Gwałtowny postęp ma swoje odzwierciedlenie w aktualnych danych dotyczących europejskiego rynku e-commerce, gdzie Polska plasuje się jako lider pod względem zaangażowania w rynek zakupów internetowych. Dowiedz się więcej.

Polscy giganci coraz mocniej akcentują swoją obecność za granicą. Gdzie znajdziemy ich nowe salony?

Marki W. Kruk oraz Wittchen zdecydowały się na kolejny krok w stronę umocnienia swoich pozycji poza granicami naszego kraju. W obydwu przypadkach zdecydowano się na uruchomienie salonów stacjonarnych. Dowiedz się więcej.

Przeczytaj również: Agnès B. otrzymuje Legię Honorową

Zdjęcie główne: Pexels

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES