REKLAMA
Aplikacje o modzie

Moda na smartfonie. Najpopularniejsze modowe aplikacje 2023

REKLAMA
REKLAMA

Niegdyś otwieraliśmy przeglądarki i rozpoczynaliśmy pracę od wpisania symbolicznego “www”. Obecnie uruchamiamy aplikacje i za ich pośrednictwem robimy zakupy, a także szukamy nowych trendów oraz inspiracji. Sprawdź, które z nich są najpopularniejsze. Możliwe, że już z nich korzystasz!

Według firmy Spice Mobile, w marcu bieżącego roku jedynie 6 proc. przebadanych użytkowników smartfonów nie miało zainstalowanej na telefonie minimum jednej aplikacji handlowej. Na to jak ważnym są one źródłem informacji wskazuje trend wzrostu ich popularności. Obecnie korzystanie z nich potwierdza 94 proc. posiadaczy mobilnych urządzeń, podczas gdy jeszcze trzy lata temu było to raptem 72 proc.

Mobilne Allegro: aplikacja do zakupów

Portal należący do spółki Allegro, którego największymi udziałowcami są trzy fundusze inwestycyjne – Cinven, Permira i Mid Europa Partners, szybko zorientował się jak ważną gałęzią jego działalności może stać się aplikacja mobilna. W swojej ofercie posiada on ją od 2010 roku. Obecnie, tworząc jedną z najpopularniejszych „apek” zakupowych w naszym kraju. Według danych firmy Gemius, w czerwcu 2023 roku liczba użytkowników allegro.pl i aplikacji Allegro wyniosła 19 055 250.

Co oferuje mobilne Allegro? Między innymi opcję „Twojej minimapki”, która ułatwiać ma pracę przy codziennych zadaniach. Dzięki tej ofercie „apka” pomaga Ci łatwiej zrealizować cykliczne zakupy – pokazuje, które produkty wybierasz najczęściej, sprawdzając przy tym ewentualne zamienniki. Ponadto udostępnia Ci możliwość dodawania wirtualnej kopii kart lojalnościowych, a także pomaga w wyszukiwaniu ofert lokalnych.

Vinted: aplikacja do sprzedaży ubrań

Wysoko na liście najpopularniejszych aplikacji według Spice Mobile znalazł się założony w 2008 roku serwis ogłoszeniowy Vinted. Głównym jego przeznaczeniem jest sprzedaż i wymiana używanej odzieży przez osoby prywatne. Aplikacja nie od razu zyskała swoją popularność. Niewątpliwie zainteresowanie modą vintage oraz większa świadomość ekologiczna pomogły jej w rozkwicie.

Jak podała platforma, na koniec 2022 roku Vinted posiadało 80 mln aktywnych użytkowników. To wzrost o około 20 mln w ciągu zaledwie dwunastu miesięcy. Liczba produktów również jest niebywała! W zeszłym roku przekroczyła ona 800 mln sztuk!

W popularyzacji aplikacji pomaga jej łatwa obsługa. Jak sprzedawać na Vinted? Wystarczy kilka kroków. Przygotuj stylizacje. Zadbaj, aby produkty, które chcesz sprzedać były wstanie, w jakim sam chciałbyś je nabyć. Poinformuj kupujących o ewentualnych uszkodzeniach w swojej ofercie. Zrób szczegółowe zdjęcie i zadbaj o to by Twoje ubrania zyskały drugie życie!

Przeczytaj również: Nowe obowiązki sprzedawców internetowych. Co z użytkownikami Vinted i OLX?

Pinterest: aplikacja z inspiracjami

Aplikacja jest serwisem służącym do dzielenia się materiałami wizualnymi. Osoby z naszej branży od lat traktują ją jako miejsce do poszukiwania inspiracji stylizacyjnych oraz zakupowych. Według oficjalnych danych Pinterest posiada 444 mln aktywnych użytkowników, z czego aż 81 proc. stanowią kobiety. W Polsce z aplikacji korzysta 4,3 mln osób. Te statystyki pokazują, jak silnym narzędziem marketingowym jest owa aplikacja.

Założyciele serwisu, Bena Silbermanna, Paula Sciarra i Evana Sharpa, na pomysł stworzenia portalu wpadli w 2008 roku. Pierwsze kroki do jego realizacji podjęli po ponad dwunastu miesiącach. Wstępne prace nad serwisem oraz uruchomienie wersji beta nastąpiły w 2010 roku. Pinterest aplikację mobilną posiada od marca 2011 roku – czyli niemal od początku działalności pełnej wersji serwisu.

Po raz pierwszy w Polsce serwis został uwzględniony w wynikach badań Megapanel PBI/Gemius w lutym 2012 roku. Liczył wówczas ponad 130 tys. użytkowników.

The RealReal: aplikacja z modą luksusową z drugiej ręki

The RealReal to właściwy kierunek jeśli marzysz o torebce Gucci czy Louis Vuitton. Portal, a od niedawna również aplikacja na telefon umożliwiają zakupy luksusowych produktów z drugiej ręki, a wszystko o potwierdzonej autentyczności – nie trzeba więc obawiać się podróbek. To świetne miejsce, by zainwestować w modę i nie wydać zbyt dużo – wszystkie produkty są używane, ale zawsze sprawdzone pod kątem autentyczności i stanu – nie znajdziesz tam więc zniszczonych projektów i falsyfikatów.

Aplikacja The RealReal pozwala na dopasowanie feedu ściśle do swoich zainteresowań, można więc ustawić powiadomienia o nowościach sprzedażowych od swoich ulubionych marek.

Zdjęcie główne: Pexels

Przeczytaj również: TOP 5 RZECZY PREMIUM, NA KTÓRE WARTO POLOWAĆ W SECOND HANDACH

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES