Najbogatsi Polacy w branży modowej i kosmetycznej w 2019 roku

1016
Dariusz Miłek / źródło: sii.org.pl

Magazyn „Forbes” po raz kolejny przygotował coroczne zestawienie najbogatszych ludzi świata. Tytuł ujawnił również ranking najzamożniejszych osób w naszym kraju. Kto z branży mody i urody znalazł się na czołowych pozycjach oraz co sam ranking ujawnia na temat polskich rynków?

W zestawieniu najbogatszych osób na świecie 2019 roku znalazło się 2135 miliarderów. Wśród nich, po raz pierwszy, aż 7 polskich nazwisk (wcześniej zajmowaliśmy 6 pozycji). Wśród takich osobowości jak Michał Sołowow, Zygmnut Solorz czy Dominika Kulczyk, znalazł się również Dariusz Miłek, właściciel marki CCC. Polski „król butów” uplasował się na 2057. pozycji, a jego majątek szacowany jest na 1 miliard dolarów.

Dariusz Miłek jest założycielem sieci obuwniczej CCC. W 2015 roku jego firma wykupiła internetową platformę eobuwie, która aktualnie stanowi najszybciej rozwijającą się część jego biznesu. Aktualnie w posiadaniu Dariusza Miłka jest również szwajcarska sieć obuwnicza Karl Vögele, jak również niemiecka HR Group. Grupa CCC to aktualnie ponad 1180 salonów obuwniczych na terenie całej Polski. Oprócz tego, salony sieci mieszczą się między innymi w Niemczech, Turcji, Rosji i Austrii.

>>> Zobacz również: Kylie Jenner została najmłodszą miliarderką na świecie

Magazyn „Forbes” ujawnił również listę 100 najbogatszych Polaków 2019 roku. W zestawieniu odnaleźć możemy 8 nazwisk z branży mody i beauty.

Nie trudno zauważyć, że zdecydowanie prym wiodą tu właściciele marek kosmetycznych. Warto zaznaczyć, że choć polskie przedsiębiorstwa nie są duże (roczna sprzedaż nie przekracza 300 mln złotych) , ich wysoka wycena to zasługa wysokiej marżowości, która wynosi 23-25 procent.

Czołową pozycję zajmuje wyżej wspominany Dariusz Miłek, który w ogólnym rankingu zajął 7 miejsce. Mimo iż właściciel CCC awansował o jedną pozycję w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem, wielkość jego majątku zmalała o niemal 23%. Obecnie jego wysokość kształtuje się w okolicach 3883 mln zł, gdzie w roku analogicznym wynosiła 4300 mln zł.

Kolejne miejsce (10. w ogólnym zestawieniu) zajmują Bogdan i Elżbieta Kaczmarek, którzy oprócz prowadzenia prężnie prosperujących spółek meblowych Com.40 i Correct, posiadają również połowę udziałów w spółce Big Star – polskim producencie odzieży dżinsowej, mającym aktualnie ponad 260 sklepów na terenie całej Polski. Ich majątek to aktualnie 3137 mln dolarów (o niemal 9% mniej niż w roku ubiegłym).

Trzecie miejsce na podium wśród najbogatszych Polaków zajmuje Zenon Ziaja (właściciel marki kosmetycznej Ziaja), który z majątkiem 1066 milionów złotych, z 46. miejsca w roku ubiegłym, przeskoczył aktualnie na 35. pozycję.

>>> Zobacz również: Założyciel Farfetch dołącza do grona miliarderów

Tuż za Zenonem Ziają, na 36. miejscu, znaleźli się właściciele kosmetycznej marki Inglot, Zbigniew, Elżbieta i Barbara Inglot. To pierwszy raz, gdy znaleźli się w zestawieniu. Ich majątek szacowany jest na 1045 milinów złotych. Sama Barbara Inglot znalazła się w ubiegłorocznym zestawieniu najbogatszych kobiet w Polsce, przygotowanym przez magazyn „Wprost”, na 14. pozycji z majątkiem 450 milionów złotych.

Porwót po trzyletniej nieobecności w zestawieniu zaliczyła rodzina Kasprzyckich. Właściciele grpy Eveline Cosmetics znaleźli się w tym roku na 45. pozycji zestawienia. Ich majątek wycenia się na 967 milinów złotych.

Na 49. miejscu w rankingu uplasowała się rodzina Likusów, czyli właściciele domu handlowego Vitkac. Wartość ich majątku zmniejszyła się w stosunku do ubiegłego roku o niemal 15% i wynosi aktualnie 895 milionów złotych.

83. miejsce zestawienia to kolejne nazwisko z branży urodowej. Zajmuje je Irena Eris, której majątek zwiększył się o niemal 2% w porównaniu do 2018 roku i aktualnie jest szacowany na 615 milionów złotych.

Nowością w zestawieniu jest pojawienie się Igora Klaji, czyli właściciela OTCF, czyli producenta odzieży sportowej 4F, który zajął 89. pozycję. Jego majątek to 545 milionów złotych.

W rankingu po raz kolejny zabrakło właściciela i twórcy sieci LPP, Marka Piechockiego, który konsekwentnie nie ujawnia publicznie swojego wizerunku, jak również nie lubi dzielić się prywatnością i zarobkami. Warto jednak zaznaczyć, że wartość kapitałowa prowadzonej przez niego przedsiębiorstwa wynosiła w 2018 roku 15,89 mld zł.

>>> Zobacz również: LVMH prześciga Zarę. Oto trzeci najbogatszy człowiek świata