Męskie perfumy niszowe – poznaj najważniejsze marki w tej kategorii

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

Perfumy kultowych marek dostępne w sieciowych perfumeriach to już nie jest szczyt luksusu. Zdecydowanie bardziej prestiżowe są kompozycje niszowe, tworzone w krótkich, limitowanych seriach przez artystów-perfumiarzy. Dzięki nim naprawdę wyróżnimy się w tłumie.

Jak powstają perfumy niszowe?

Perfumy niszowe to produkty trudno dostępne, prestiżowe, właściwie nieobecne w reklamie, a jeśli już – to w reklamie trafiającej do bardzo wąskiego, wybranego grona odbiorców. Nie jest to jednak kwestia braku możliwości działania na szerszą skalę. Jest to zabieg celowy. Im trudniejsze są bowiem do zdobycia poszczególne zapachy, tym cenniejsze stają się w oczach potencjalnych nabywców. Stworzone przez specjalistów z branży, aspirują do miana sztuki, a nie produktu masowego (tu dowiesz się więcej o rodzajach perfum) .

Dla niszowych perfumerii pracują bowiem nierzadko najlepsi perfumiarze świata, uznani i utytułowani. Ich prace zarezerwowane są dla nielicznych, co sprzyja budowaniu wizerunku firmy ekskluzywnej, wyjątkowej, unikalnej. Jak zatem trafić na perfumy niszowe? Wymaga to znacznie więcej wysiłku niż kupienie w sklepie klasycznych perfum Hugo Bossa, Calvina Kleina czy Chanel. Aby znaleźć właściwy dla siebie, oryginalny, niepowtarzalny zapach będziemy musieli odwiedzić wiele pracowni i sklepów, niekiedy nawet w innym mieście lub wręcz za granicą. Gdy wybierzemy już właściwy zapach, ratunkiem może być internet i zamawianie ulubionych perfum za jego pośrednictwem. Na szczęście w sieci znajdziemy już sklepy specjalizujące się w dystrybucji perfum niszowych.

Fot. mat. prasowe
Fot. mat. prasowe

Niebanalne połączenia

Niszowe perfumy to nie tylko produkty prestiżowe i trudno dostępne, ale także wyjątkowe. Mistrzowie perfumiarstwa tworzą kompozycje zapachów wykorzystując niebanalne połączenia, które przemówią do bardzo wąskich grup odbiorców. Do produkcji perfum stosują wysokiej jakości składniki, przede wszystkim naturalne, w przeciwieństwie do syntetycznych odpowiedników wykorzystywanych przez wielkich producentów. W ten sposób powstają wyjątkowe zapachy dla mężczyzn. Wśród męskich perfum niszowych wyróżnia się marka Amouage.

Dziełem sztuki są nie tylko jej kompozycje zapachowe, ale nawet flakony na perfumy oraz pudełka, w które są pakowane. Kolejna niszowa marka, Montale, tworzy przede wszystkim zapachy inspirowane orientem. Znajdziemy w nich nutę cedru, drzewa sandałowego, żywicy agarowej. Często wykorzystywane są pikantne aromaty pieprzu, imbiru, kardamonu oraz gałki muszkatołowej. Wyjątkową, kwiatowo-kadzidlaną nutą charakteryzują się kompozycje Etro; orientalno-drzewne perfumy proponuje panom niszowa marka Nabucco. Niszowe marki to także perfumy awangardowe, nietuzinkowe, eksperymentalne. Perfumiarze włączają w swoje kompozycje zapachowe niekiedy tak nietypowe nuty jak woń smaru, krwi czy potu. Tego rodzaju perfumy nie zdobędą raczej rzeszy fanów, mogą jednak przemówić do pojedynczych mężczyzn, poszukujących tego jedynego, właściwego zapachu.

Fot. mat. prasowe
Fot. mat. prasowe

Wybieramy perfumy niszowe

Czym kierować się, wybierając perfumy niszowe? Odpowiedź jest prosta: własnym nosem! Tutaj nie pomogą nam rankingi popularności. Wskazówką nie będzie także to, które zapachy zostały uznane za kultowe. Perfumy niszowe to niekończąca się przygoda ze światem zapachów. Przygoda, w której to nos jest najlepszym przewodnikiem.

Jeśli znudziły ci się już kultowe zapachy znanych marek, wypróbuj perfumy niszowe. Być może wśród nich znajdziesz aromat, który pozwoli ci wyrazić swoją niepowtarzalną osobowość.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_raw_js]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[/vc_raw_js][/vc_column][/vc_row]

Newsletter

FASHION BIZNES