Jak Public Relations wpłynęło na branżę mody w 2015 roku

663
fot. Kampania Neiman Marcus, 2014

Mijający rok 2015 to z pewnością rok, w którym klienci na nowo odkryli potencjał public relations. Po kilku latach mody na działania interaktywne i przenoszenia działań do obszaru social mediów, znów wraca popyt na usługi PR, które w mądry i strategiczny sposób potrafią wykorzystać pełen wachlarz narzędzi komunikacyjnych. Rok 2015 to także rok należący do komunikacji poprzez wideo. W 2015 roku umocniła się bardzo pozycja vlogów oraz kanałów YouTube i prowadzących je youtuberów.  

Internet od kilku lat zwiększa swoją wagę w działaniach PR. Mijający rok podtrzymuje ten trend. Natłok reklam jest tak duży, a ich formuły tak wyeksploatowane, że odbiorcy przestają na nie zwracać uwagę. Stąd coraz bardziej niestandardowe projekty, które pomimo zaistnienia w sieci potrzebują silnego nagłośnienia poprzez działania PR. Znani vlogerzy i blogerzy wychodzą do mediów masowych. Promowane przez nich marki rozpoczynając projekt w sieci w trakcie komunikacji wychodzą daleko poza ramy Internetu. Takie działania to już nie tylko zadanie dla agencji interaktywnych, ale dla specjalistów od budowania wizerunku i komunikacji.

Blogi rosną w siłę

Obecnie Internet to jedno z kluczowych mediów dla skutecznej komunikacji PR. W 2015 roku obserwować mogliśmy intensywny rozwój blogosfery na kilku jej płaszczyznach. Coraz częściej agencje PR wchodzą we współpracę z blogerami, vlogerami i tymi, którzy są aktywni i obecni w mediach społecznościowych. Jest to spowodowane dużym potencjałem, jaki posiada środowisko internetowe, a współdziałanie z liderami opinii w sieci jest korzystne.

źródło: jemerced.com
źródło: jemerced.com

Zasięg blogosfery to już prawie jedenaście milionów internautów. Blogi i vlogi odgrywają kluczową rolę informując, ucząc, bawiąc, przedstawiając inny punkt widzenia, budując świadomość czy wspomagając decyzje zakupowe. Firmy zwiększają nakłady na media własne, a tym samym inwestują w rozwój nowej gałęzi PR w przedsiębiorstwie. Przykładami mediów należących do marki mogą być: newslettery, fanpages na Facebooku, blogi i vlogi firmowe, osobiste kanały na serwisie YouTube oraz Vimeo. Wielu marketerów sądzi, że media które należą do marki będą w przyszłości pozostawać w trendzie wzrostowym.

Coraz popularniejsze staje się również angażowanie znanych blogerów do kampanii. Dzieje się tak przede wszystkim dlatego, że blogerzy stali się silną grupą opiniotwórczą i czytelnicy lub widzowie bardzo często liczą się z ich zdaniem. Ich działalność są szeroko komentowane, więc angaż znanego blogera do akcji niemal gwarantuje jej szeroki rozgłos.

Siła social media

Powszechny dostęp do social media daje ogromne pole do popisu. W ciekawy sposób wykorzystała tę wiedzę marka Mohito, która linię ubrań i dodatków sygnowanych Barbie promowała za pomocą mediów społecznościowych, zapraszając do akcji celebrytki oraz blogerki modowe, dzięki temu udało się dotrzeć z akcją do szerokiego grona klientek. Oryginalnym pomysłem były również selfie boxy, pudełka na lalki wielkości człowieka.

1
2
3
4
PODZIEL SIĘ