noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
levi's pozywa Brunello Cucinelli

Levi’s pozywa włoski dom mody. Chodzi o kopiowanie kultowego elementu

REKLAMA
noSlotData

Levi Strauss pozwał włoski dom mody Brunello Cucinelli, oskarżając markę odzieżową o skopiowanie czerwonej prostokątnej metki przy kieszeni, będącej jej znakiem towarowym.

Przeczytaj również: Właściciel Gucci nabywa nieruchomość za 963 mln USD

W skardze złożonej we wtorek do sądu federalnego w San Francisco Levi’s dostarczył 14 zdjęć odzieży Brunello Cucinelli zawierających „prawie identyczne” kopie metki, która została zarejestrowana jako znak towarowy przez sprzedawcę dżinsów w 1938 roku.

Levi’s stwierdził, że konsumenci prawdopodobnie będą zdezorientowani, gdy zobaczą niemal identyczną metkę u innego producenta odzieży. Denimowy potentat przewiduje, ze ucierpieć może rownież sprzedaż, a wizerunek firmy poniesie „nieobliczalne i nieodwracalne szkody”.

Pozew ma na celu zakończenie sprzedaży produktów naruszających prawo przez Brunello Cucinelliego. Levi’s poinformował, że wielokrotne próby rozwiązania sporu bez wszczęcia postępowania sądowego zakończyły się niepowodzeniem.

Brunello Cucinelli – co to za marka?

Brunello Cucinelli jest włoską marka luksusowa słynąca na rynku z wysokiej jakości odzieży i kaszmiru. Korzenie domu mody sięgają roku 1978, kiedy to została przez Brunello Cucinelliniego. Twórca do dziś pozostaje jej prezesem i dyrektorem generalnym. Cucinelli znany jest ze swojego wyjątkowego podejścia do pracy i pracowników. Prezes kultywuje założenia kapitalizmu humanistycznego, który zakłada szczególną dbałość o wartości ludzkie czy poszanowanie równości społecznej. 

Brunello Cucinelli sprzedaje obecnie w ponad 60 krajach na całym świecie. Jego klientami są przede wszystkim osoby zamożne i celebryci, którzy cenią sobie wysoką jakość produktów i ponadczasowe wzornictwo. Pod koniec 2023 roku moda na tzw. „cichy luksus” przyniosła włoskiemu producentowi rekordowe zyski. Włoski dom mody zamknął rok z najlepszym wynikiem w historii marki, tj. sprzedażą rzędu 1,14 mld euro (+24 proc. rdr.).

Zdjęcie główne: Unsplash

Dowiedz się więcej: Moda na “cichy luksus” przyniosła mu realne zyski. Włoski dom mody zamknął rok z rekordowymi przychodami

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES