Letnie trendy zakupowe Polek – wyniki najnowszego raportu

Większość kobiet wybierających się w tym roku na wakacje zamierza, jeszcze przed wyjazdem, dokonać zakupów, dzięki którym urlop stanie się dla nich przyjemniejszy. 61% pań wskazało, że będą to produkty z kategorii moda, z kolei 52% planuje uzupełnić swoją kosmetyczkę o preparaty z kategorii uroda. Nie dziwi więc fakt, że 56% kobiet przyznało, iż w wakacje wydaje więcej. Wskazują na to wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Okazje.info – właściciela jednej z najpopularniejszych internetowych porównywarek cen.

Wakacje to okres zwiększonych wydatków, szczególnie w przypadku kobiet. To czas, w którym częściej stołujemy się poza domem, wyjeżdżamy na wycieczki za miasto czy wychodzimy wieczorami ze znajomymi. Letnia pogoda sprzyja także wzrostowi wydatków na odzież i kosmetyki. Potwierdza to analiza agencji badawczej Zymetria, zrealizowana na przełomie czerwca i lipca na zlecenie Grupy Okazje.info.

Piękna na wakacjach

Polki, chcąc wyglądać jak najlepiej w czasie wakacji, chętnie inwestują w nowe ubrania oraz kosmetyki. Analiza wykazała, że zakup produktów z kategorii moda przed wyjazdem na urlop planuje 61% badanych. Nieco ponad połowa, bo 52% myśli o nabyciu kosmetyków. Wiele pań bierze również pod uwagę kupno produktów, które pomogą im w zachowaniu lepszego zdrowia (45%), a prawie 1/3 (32%) planuje nabycie książek, które zapewnią im rozrywkę na wakacjach.

Okazje.info_Plany zakupowe przed urlopem a płeć

Wakacyjne wybory Polaków

Do kosmetyków, które latem kupujemy najczęściej należą balsamy i olejki do opalania – wskazało je 54% respondentów (kobiet i mężczyzn). Co ciekawe znacznie mniej osób, bo 40% decyduje się w tym okresie na zakup kosmetyków po opalaniu. W wakacje dbamy jednak o nawilżenie ciała, zaopatrując naszą kosmetyczkę w balsamy i mleczka (27%).

Odzież, którą najczęściej kupujemy latem to szorty (wskazało je 43% respondentów). Na drugim miejscu znalazły się stroje kąpielowe (39%), które są niezbędnym elementem wakacyjnej garderoby. 27% respondentów wskazało natomiast, że najczęściej latem kupuje buty. W tym okresie równie często kupujemy bieliznę  (25%), sukienki (24%) i bluzki (23%).

Letnie wyprzedaże kuszą cenami

Lato to okres wyprzedaży, na których najczęściej kupujemy buty (wskazało je 26% respondentów). Dobrej jakości, skórzane obuwie to spory wydatek, zatem wybierając te z przeceny możemy dużo zaoszczędzić. 25% badanych na letnich wyprzedażach kupuje sukienki, 24% bluzki, a 20% szorty.

Okazje.info_Kupowanie odzieży latem

Lato nie takie tanie

Lato to okres, kiedy nasze wydatki rosną, przede wszystkim ze względu na zakupy sezonowe, których dokonujemy z powodu zmiany pogody lub przed wyjazdem na wakacje. Taką tendencję w swoim budżecie wskazało 52% badanych, w tym 56% kobiet. Co ciekawe znacznie więcej niż poza sezonem wakacyjnym wydajemy przede wszystkim na artykuły spożywcze (26% respondentów), dopiero na kolejnych miejscach znalazły się produkty z kategorii uroda (23%) oraz z kategorii moda (22%). Lato to zatem dla wielu z nas błogi, aczkolwiek kosztowny czas. Dlatego warto racjonalnie planować swoje wydatki, a w przyszłym roku odpowiednio wcześnie zacząć odkładać na wakacyjne przyjemności.

Grupa Okazje.info

Grupa Okazje.info jest jednym z liderów polskiego rynku e-commerce. W jej skład wchodzą 4 serwisy odwiedzane miesięcznie przez ponad 6 mln internautów generujących 16 mln odsłon. Głównym filarem grupy jest porównywarka cen Okazje.info, plasująca się w pierwszej trójce porównywarek w Polsce. Grupa Okazje.info to także funkcjonalne wyszukiwarki zakupów dopasowane do potrzeb określonych grup docelowych – YouShop, YouHome oraz YouStyle. W 2014 roku do grona serwisów dołączył Rabatuj.pl oferujący internautom rabaty, promocje, wyprzedaże i inne formy zniżek na e-zakupy.

1. Ogólnopolskie badanie ilościowe realizowane techniką CAWI – przeprowadzone wśród członków społeczności badawczej Zymetrii. Realizacja badania: 29.06-2.07.2015 r. Próba: osoby w wieku 18-64 lat, n=300

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tagi

Newsletter

FASHION BIZNES