Gwiazdy chętnie wprowadzają własne produkty na rynek beauty, mimo, że zawodowo nie są z nim związane. Od początku tego roku pojawiło się kilka ogłoszeń z zapowiedziami nowych brandów, w tym informacja o rozpoczęciu działalności marki od Hailey Bieber, Winnie Harlow i Kim Kardashian.
Zakładanie firm kosmetycznych przez gwiazdy jest zjawiskiem, które z roku na rok zyskuje na popularności. Dzięki mediom społecznościowym marki gwiazd mają na starcie wiekszą siłę przebicia niż nowy, przeciętny przedsiębiorca. Zasięgi, często przebijające milion osób, zapewniają marce płynne wniknięcie w rynek i stały popyt na produkty linii. Z drugiej strony, zaplecze finansowe gwiazd pozwala im tworzyć idealne kosmetyki skonstruowane pod własne potrzeby, dlatego jako konsumenci liczymy, że jakość spełni i nasze oczekiwania. Które marki gwiazd zostały ogłoszone w ostatnim czasie i warto się im bliżej przyjrzeć?
The Outset od Scarlett Johansson
The Outset to marka, która weszła na rynek z pięcioma kosmetykami pielęgnacyjnym. Scartlett Johansson założyła ją wspólnie z Kate Foster (która pracowała w firmach kosmetycznych takich jak Victoria’s Secret i Juicy Couture). Komunikacja marki jest prosta, co objawia się zarówno w tekstach reklamowych, jak i graficznej oprawie strony, mediów oraz samych kosmetyków. Produkty są opatrzone w neutralne kolorystycznie fiolki i pudełka, a barwy ograniczają się głównie do bieli i granatu. Produkty proponowane przez Johansson są wegańskie, nietestowane na zwierzętach, a składy wystarczająco krótkie, by im ufać. Pięć produktów to pięć kroków codziennej rutyny odzwierciedlających pielęgnacje aktorki.
Cay Skin od Winnie Harlow
Winnie Harlow ogłosiła wejście Cay Skin na rynek beauty wraz z początkiem marca. Niedługo potem produkty pojawiły się w sprzedaży. Modelka zadedykowała kosmetyki osobom, którym zależy na ochronie przed szkodliwymi promieniami UV. Pomysł na brand wziął się z potrzeb Harlow, która cierpi na bielactwo nabyte wymagające pielęgnacji produktami z wysokim SPF.
Winnie jest orędowniczką samoakceptacji i pionierką, która zmieniła oblicze mody i urody, obejmując swoje zaburzenia autoimmunologiczne i bielactwo. W 2018 roku Harlow doznała poważnych oparzeń i uszkodzeń słonecznych w wyniku całodniowej sesji zdjęciowej na świeżym powietrzu, co na stałe zmieniło jej stan skóry. To doświadczenie zainspirowało ją do stworzenia CAY SKIN.
Cytat z CaySkin
To ciekawy i wyróżniający się na rynku motyw – obecnie więcej firm z branży buty skupia się na naturalnym składzie. Ochrona przed promieniami UV jest niezbędna, jeśli chcemy mówić o zdrowej skórze bez zmarszczek.
GXVE Beauty od Gwen Stefani
Kosmetyki piosenkarki Gwen Stefani są inspirowane najlepszymi makijażami wykonanymi na przestrzeni jej kariery. Jak mówi, makijaż był zawsze ważnym elementem życia, a także objawem kreatywności człowieka. Obecnie GXVE składa się z ośmiu produktów, a w tym z nawilżającego primera pod podkład, paletki cieni, trzech szminek i kredek do oczu. Kolory produktów, pod którymi podpisuje się Gwen, są żywe, wręcz elektryzujące. Marka weszła na rynek w marcu i dołączyła do asortymentu sieci Sephora.
Rhode Skin – marka Hailey Bieber
Nadejście marki Hailey Bieber zostało ogłoszone w styczniu tego roku. Produkty nie pojawiły się jeszcze w sprzedaży, a data wejścia na rynek nie jest bliżej znana. Na ten moment wiadomo jedynie, że Rhode będzie opierać głownie na kosmetykach pielęgnacyjnych – Hailey słynie z naturalności i praktyki #nomakeup, dlatego prawdopodobnie postawi na silną regenerację cery. Modelka jest ambasadorką bareMinerals z mineralnymi kosmetykami, a sama wielokrotnie wspominała, że do codziennej pielęgnacji stara się korzystać z roślinnych produktów. Idąc tym tropem, możemy spodziewać się naturalnej marki pielęgnacyjnej, z możliwym rozszerzeniem pakietu również na makijaż.
S’Able Labs od Sabriny i Idrisa Elby
Małżeństwo ogłosiło powstanie marki w lutym tego roku, a wejście ich produktów jest przewidywane na lato. Na ten moment strona S’Able Labs oferuje jedynie wspierające treści z obszaru samoakceptacji, związków i ekologii. Pielęgnacja proponowana przez Sabrinę i Idrysa ma być uniwersalna. Zamysł marki jest wieloaspektowy i stanowi synonim dobrego samopoczucia. Małżeństwo kieruje ją do ludzi ludzi wszystkich grup etnicznych, płci i środowisk. Produkty mają być opracowane na bazie zrównoważonych składników pochodzących Afryki, które będą nie tylko oczyszczać twarz, ale także rozwiązywać problemy takie jak przebarwienia czy stany zapalne cery.
>>> Przeczytaj też: Kultowa marka LUSH dostępna w Polsce