REKLAMA
Grupa Wittchen szacuje, że w okresie październik-grudzień 2023 roku miała ponad 132 mln zł przychodów. Sprawdź jej pozostałe wyniki!

Jak w IV kwartale poradziła sobie Grupa Wittchen?

REKLAMA
REKLAMA

Grupa Wittchen szacuje, że w okresie październik-grudzień 2023 roku miała ponad 132 mln zł przychodów. O 3 proc. mniej niż przed rokiem. W całym minionym roku jej skonsolidowane przychody przekroczyły 467 mln. Oznacza to ich wzrost o ponad 15 proc. w porównaniu do 2022 roku.

Przeczytaj również: W grudniu przychody spółki VRG wzrosły o niemal 10 proc.

Grupa Wittchen – wyniki finansowe za IV kwartał

W IV kwartale 2023 roku sprzedaż Grupy Wittchen w segmencie detalicznym wzrosła o ponad 1 proc. rdr do 115,3 mln zł. W segmencie B2B wyniosła 17,1 mln zł wobec 22,8 mln zł rok wcześniej. Narastająco, w okresie styczeń-grudzień 2023 roku przychody w segmencie detalicznym wyniosły 406,4 mln zł. Stanowi to ich wzrost o blisko 18 proc. rdr. W segmencie B2B były na porównywalnym poziomie w ujęciu rok do roku i wyniosły 60,9 mln zł.

IV kwartał w naszej branży jest niezmiennie okresem, kiedy generujemy najwyższą sprzedaż. Na przychodach ostatniego kwartału 2023 roku negatywnie zaważył ciepły październik, gdy klienci ostrożnie podchodzili do zakupów jesienno-zimowej kolekcji odzieży i obuwia. Jednak już w listopadzie zaobserwowaliśmy wyraźne wzrosty, zaś w grudniu sprzedaż była podobna jak rok wcześniej. Wciąż dostrzegamy dużą wrażliwość klientów na cenę, co pokazuje, że siła krajowego konsumenta jeszcze się nie odbudowała. Trzeba też pamiętać, że w porównywalnym okresie 2022 roku zanotowaliśmy wyjątkowo dobre wyniki sprzedaży walizek i innych akcesoriów podróżnych, m.in. za sprawą dużej grupy klientów z Ukrainy – powiedział prezes Grupy Wittchen, Jędrzej Wittchen.

Stale prowadzimy działania prosprzedażowe i staramy się poprawiać efektywność na każdym etapie naszej działalności. Przy utrzymującej się dużej wrażliwości konsumentów na cenę, widzimy w tym główną szansę na odbudowanie marży. Konsekwentnie realizujemy plan ekspansji międzynarodowej. Cieszymy się z otwarcia pierwszych salonów w Bratysławie i Bukareszcie oraz szykujemy się do otwarcia sklepów w Austrii i Niemczech – dodał.

Przeczytaj również: Największy na świecie producent diamentów objęty unijnymi sankcjami

Autor: PAP, zdjęcie główne: mat. prasowy

REKLAMA
REKLAMA
Tagi

biznes

REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES