noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Fenomen marki Asics Onitsuka Tiger

Fenomen marki ASICS – czy to tylko Onitsuka Tiger?

REKLAMA
noSlotData

Marka ASICS od ponad 70 lat uważana jest za lidera na sportowym rynku obuwniczym. Sprawdzamy na czym polega jej fenomen i przypominamy historię japońskiego brandu.

Historia marki ASICS 

Kihachiro Onitsuka założył firmę Onitsuka Co. w 1949 roku w Japonii. Chciał stworzyć firmę, produkującą doskonałe buty sportowe, które pomogą sportowcom poprawić swoje umiejętności. W 1950 roku firma Onitsuki wypuściła pierwszy model sneakersów Tiger, który szybko okazał się fenomenem w Japonii. W latach 50. i 60. ubiegłego wieku Onitsuka mocno zaangażował się w lekkoatletykę. Do tego stopnia przypadła do gustu lekkoatletycznym sportowcom, że przez ponad 10 lat dominowała na japońskim rynku obuwniczym, mocno w tyle zostawiając inne sportowe brandy. Amerykańscy partnerzy Onitsuki – Phil Knight i Bill Bowerman – wykorzystali kilkuletnie doświadczenie nabyte dzięki tej współpracy, by stworzyć własną markę sportową: Nike.

W 1977 roku Onitsuka Co. połączyła się z dwoma innymi producentami obuwia GTO Co. oraz JELENK Co. tworząc firmę pod nazwą ASICS (Anima Sana In Corpore Sano), co z łaciny oznacza “W zdrowym ciele zdrowy duch”. Po zmianie nazwy firma rozpoczęła globalną ekspansję i zyskała uznanie na całym świecie. Ich innowacyjne technologie, w tym między innymi system GEL do amortyzacji, przyczyniły się do zwiększenia popularności marki nie tylko wśród biegaczy, ale też innych sportowców. Pod koniec XX wieku ASICS rozszerzył swoja działalność jeszcze bardziej. Zaangażował się w tenis, siatkówkę i piłkę nożną. Marka stała się znana z wysokiej jakości obuwia sportowego i odzieży. 

Fenomen marki ASICS – na czym polega?

Obuwie marki ASICS jest dzisiaj zarówno sprzedażowym, jak i wizerunkowym liderem na rynku sportowego obuwia. Przede wszystkim marka jest popularna, dzięki stworzenia swojej unikalnej technologii do butów sportowych GEL, która zapewnia ochronę stawów i świetną amortyzację w trakcie wykonywania sportów. Ponadto brand angażuje się mocno w badania i rozwój nowych technologii obuwniczych, które poprawiają wydajność i komfort użytkowania sportowców.

Asicsy słyną z produkcji butów wysokiej jakości. Są trwałe i wytrzymałe, dzięki czemu nawet przy codziennej eksploatacji pozostaną w doskonałym stanie przez długi czas. Oprócz funkcjonalności ASICS ma atrakcyjny wygląd. Design ich butów jest stale zmieniamy i współgra z aktualnymi trendami na rynku modowym. Marka coraz częściej jest doceniana za estetyczne wykonanie butów, które zaczęło ją pozycjonować również jako lidera obuwia streetwearowego, obok takich marek jak New Balance czy Adidas. 

Działania społeczne i ekologiczne

W 2023 roku Asics po raz czwarty z rzędu został uznany za światowego lidera w zakresie angażowania swoich dostawców w kwestie związane ze zmianami klimatycznymi. Działalność brandu doceniła organizacji CDP, która zajmuje się analizą wpływu globalnych korporacji na środowisko. Oprócz tego japońska firma została też uwzględniona w Sustainability Yearbook 2023 opublikowanym przez S&P Global. Raport pokazuje wyniki zrównoważonego rozwoju 15% najlepszych przedsiębiorstw na świecie w każdej branży. 

Najpopularniejsze modele butów ASICS – Onitsuka Tiger

Asicsy Onitsuka Tiger to niekwestionowany lider w tym sezonie. Buty, które w filmie “Kill Bill” Quentina Tarantino nosiła Czarna Mamba grana przez Umę Thurman w tym sezonie biją rekordy sprzedaży. Asics, chociaż przez wiele lat był uważany przede wszystkim za pioniera w produkcji butów dla lekkoatletów, w 2023 roku jest pozycjonowany nie tyle, jako marka sportowa, ale i streetwearowa. Ich obuwie, a w szczególności żółty i srebrny model Asics Onitsuka Tiger chcą nosić najwięksi znawcy mody. Wedle najnowszych prognoz takich platform odzieżowych jak LYST Onitsuki Tigery będą najmodniejszymi sneakersami na sezon jesień-zima 2023. 

Przeczytaj też: Najlepszy kwartał w historii. Rekordowe wyniki spółki Kubota

Technologia GEL

Innymi popularnymi modelami butów marki Asics są wszystkie te propozycje, które mają specjalny system GEL. Technologie wymyślił jeszcze w latach 70. ubiegłego wieku sam właściciel marki Kihachiro Onitsuka. Nowo zdefiniowany w 2022 roku flagowy system amortyzacji firmy ASICS oparty jest na systemie silikonowych wkładek umieszczonych w strategicznie ważnych miejscach obuwia, pod piętą i śródstopiem. Silikonowe wkładki mają za zadanie amortyzować uderzenia stopy o podłoże, absorbując energię tego wstrząsu dla osiągnięcia maksymalnego komfortu. 

Współpraca ASICS X Novak Djokovic

Asics od wielu lat współpracuje z najlepszymi sportowcami na rynku. Przez kilka sezonów sama Iga Świątek występowała w butach Asics na wszystkich najważniejszych kortach tenisowych na świecie, dopóki nie podpisała kontraktu ze szwajcarską marką On Running współpracującą z samym Rogerem Federerem. Z japońskim brandem od 2018 roku związany jest też najlepszy tenisista na świecie – Novak Djokovic, który kilka dni temu zdobył 24. wielkoszlemowy tytuł, wygrywając turniej US OPEN. W ostatnich latach Asics sponsorował też: Yohana Blake’a, Emmę Coburn, Gaela Monfilsa, Davida Giffina i zespół rugby Sunwolves. Marka podpisuje kontrakty z najlepszymi sportowcami na rynku, dzięki czemu postrzegana jest jako pionier w produkcji sportowego obuwia. Jednocześnie tego typu kontrakty pozytywnie wpływają na jej działania marketingowe. Po wygranym turnieju tenisowym przez Novaka wyszukiwanie butów Asics w Google’u zwiększa się nawet kilkunastokrotnie.

Zdjęcie główne: Unsplash

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Tagi
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES