Co powinieneś wiedzieć o KENZO – ciekawostki z życia marki

Wczoraj wystartowała sprzedaż wibrującej energią i kolorami kolekcji KENZO x H&M. Nieograniczony świat wyobraźni jest w zasięgu naszych rąk! Przy tej okazji chcielibyśmy przybliżyć Wam historię KENZO, dlatego wybraliśmy parę ciekawostek z życia marki.

  • Założyciel KENZO, Takada Kenzo, wbrew woli swoich rodziców porzucił naukę poezji, aby uczęszczać do Tokyo Bunka Fashion College, gdzie był jednym z pierwszych studentów płci męskiej.
  • Pierwszy pokaz marki nie zachwycił paryskiego światka. Mimo braku przychylności krytyków, Takada postanowił i tak zaryzykować i zarejestrować swoją firmę pod nazwą KENZO.
  • Marka KENZO to nie tylko moda i perfumy. W 2005 roku firma zwróciła się w stronę innego typu projektu, a mianowicie Gokan Kobo, na który składały się dizajnerskie naczynia i meble.
  • Na wiosnę-lato 2014 marka stworzyła kapsułkową kolekcję unisex, z której cały dochód ze sprzedaży został przekazany na rzecz fundacji chroniącej oceany Blue Marine Foundation.
  • KENZO jest częścią francuskiej grupy dóbr luksusowych LVMH.
  • Rentowność sprzedaży marki według fashionbi.com szacuje się na 15,43%.
  • Według FASHIONBI INDEX polubienia na facebookowym profilu marki wzrosty o ponad 47%, a udostępnienia o 6% w stosunku do ostatnio badanego okresu, zaś częstotliwość komentarzy spadła o ponad 44%.

Kochamy marki, które nie boją się ryzyka, a KENZO właśnie takie jest. Pobudza w nas często uśpione pokłady ekstrawagancji, odwagi i chęci łamania zasad, przez co zawsze będziemy mieć słabość do tego brandu.

Newsletter

FASHION BIZNES