REKLAMA
Chanel kontynuuje wzmacnianie swojego łańcucha produkcyjnego poprzez przejęcie udziałów w grupie JY BH, co skutkuje dołączeniem do zespołu znanego francuskiego projektanta, Jean-Yvesa Bohère'a.

Chanel nabywa francuską grupę odzieżową

REKLAMA
REKLAMA

Chanel kontynuuje wzmacnianie swojego łańcucha produkcyjnego poprzez przejęcie udziałów w grupie JY BH. Efektem transakcji jest również dołączenie do zespołu producenta dóbr luksusowych znanego francuskiego projektanta, Jean-Yvesa Bohère’a.

Przeczytaj również: Ile wynosi odszkodowanie za wypadek przy pracy? Od 1 kwietnia nowe stawki

Grupa JY BH w portfolio Chanel

Dom mody Chanel przejął specjalizującą się w produkcji luksusowej odzieży grupę JY BH. Tym samym, stając się właścicielem czterech wyspecjalizowanych zakładów zarządzanych przez Jeana-Yvesa Bohère’a.

Chanel i grupa JY BH potwierdzają informacje o połączeniu. W ramach transakcji Chanel przejmuje warsztaty grupy wraz z ich zobowiązaniami. Decyzja o przejęciu motywowana jest zbieżnością interesów obu stron. Grupa JY BH będzie teraz mogła polegać na solidnym partnerze, który zapewni jej lepszą widoczność, podczas gdy Chanel wzbogaci się o wyjątkową wizję tworzoną we Francji – czytamy w komunikacie opublikowanym przez Chanel.

Przeczytaj również: Grupa Prada triumfuje. Sprzedaż Miu Miu wystrzeliła w górę o 82 proc.

Informacje o grupie JY BH

Założycielem powstałej w 1999 roku grupy JY BH jest Jean-Yves Bohère. Projektant, które doświadczenie zawodowe zbierał poprzez pełnienie funkcji kierowniczych w fabrykach znanych francuskich marek. Jak się okazało, bodźcem do założenia grupy JY BH było dla niego przejęcie Marque & Modu. Zlokalizowanego w Saint-Jean-d’Eyraud zakładu zajmującego się modą damską. Po 6 latach działalności, w 2005 roku, do grupy dołączył specjalizujący się w produkcji odzieży z rękawami warsztat PR3. Przez lata to on napędzał działalność Jean-Yvesa Bohère’a, generując roczną sprzedaż na poziomie 4 mln euro. Grupa rozwijała się. W 2013 roku projektant ponownie postanowił ją wzmocnić, kupując dwa kolejne zakłady oraz uruchamiając biuro projektowe.

Zgodnie ze strategią przyjętą przez Chanel przy tego typu operacjach, warsztaty nieprzerwanie będą współpracowały ze wszystkimi swoimi klientami – podkreślił w opublikowanym komunikacie paryski dom mody. Liczba maisons d’art i manufaktur przejętych przez Chanel od 1985 roku wynosi obecnie około czterdziestu.

Zdjęcie główne: Unsplash

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES