REKLAMA
Asket walczy o eko-świadomość. Wystawi klientom rachunek wpływu na środowisko

Ta marka powie Ci, w jakim stopniu zniszczyłeś środowisko

REKLAMA

Szwedzki producent odzieży podejmuje walkę o eko-świadomość. Zgodnie ze swoją misją, będzie edukować klientów na temat wpływu zakupów na środowisku. Sposób, jaki wybrał zaskakuje i nie pozwala przejść obojętnie. Ma to pomóc rozpoznać dobrze znany, jednak łatwo zapominany fakt: kiedy coś konsumujesz, kosztuje to nie tylko Twoje konto bankowe, ale także naszą planetę.

Przeczytaj również: 10 faktów o fast fashion, które szokują

ASKET wystawi “paragon wpływu”

Od 5 listopada szwedzka marka odzieżowa ASKET wręcza swoim klientom rachunki, na których wyszczególnione jest zużycie zasobów potrzebnych do wyprodukowania każdej zakupionej przez klienta rzeczy. Informacje drukowane są na oddzielnym paragonie, dzięki czemu każda osoba kupująca w AKSET może sprawdzić koszty środowiskowe i wpływ swojego zakupu. Eko-paragon zawiera szczegółowe informacje na temat kilogramów emisji dwutlenku węgla, ilości wody użytej do produkcji odzieży oraz kilowatów wymaganych w ciągu godziny w całym procesie.

Kiedy klient kupuje coś od ASKET, otrzyma dwa paragony: tradycyjny oraz ten, który wyszczególnia koszty produkcji. Ta ostatnia obejmuje również wpływ na środowisko związany z wyborem opakowania i wysyłki. Marka zapewnia również pełną identyfikowalność łańcucha dostaw i podział kosztów, dzięki czemu klient jest świadomy tego, co dzieje się przed, w trakcie i po produkcji.

ASKET jest w stanie śledzić emisję dwutlenku węgla, zużycie wody i zużycie energii w każdej produkowanej przez siebie odzieży, dzięki współpracy, jaką nawiązał z Vaayu Tech.  Firma technologiczna dostarcza szwedzkiemu producentowi szczegółowych danych na temat identyfikowalności odzieży, z uwzględnieniem wszystkich obiektów i procesów związanych z tworzeniem odzieży, od rolnictwa po przędzenie przędzy, tkanie tkanin, barwienie i konstrukcję, a także cały transport pomiędzy nimi.

Przeczytaj również: Czym jest „ultra fast fashion” i kiedy marka modowa staje się sieciówką 2.0? 

materiały Asket

Nietypowa instalacja zwraca uwagę na palący problem

Klienci odwiedzający sklep stacjonarny ASKET w Sztokholmie mogą również zobaczyć monumentalny wydruk paragonu, który opłata wnętrze sklepu. Długi paragon wyraźnie pokazuje ślad, jaki pozostawiła produkcja ubrań. Tym samym przypomina klientom o wpływie ich decyzji zakupowych na środowisko, gdy chodzą po sklepie i myślą o ubraniach, które chcą kupić.

Przez nierozsądne i nieświadome wybory, zgromadziliśmy nieodwołalny dług ekologiczny. Dopóki nie ustalimy ceny zasobów naszej planety i nie zrozumiemy, ile faktycznie kosztują nasze wybory, nigdy nie pójdziemy na ustępstwa w zakresie konsumpcji, do której naszym zdaniem mamy prawo  – podkreśla August Bard Bringéus, współzałożyciel ASKET.

ASKET to marka założona w 2015 roku w Sztokholmie przez przez Augusta Barda-Bringéusa i Jakoba Dworsky’ego. Misją szwedzkiego producenta jest przywrócenie wartości branży odzieżowej oraz walka z nadmierną konsumpcją. W ramach walki z marnotrawstwem spowodowanym produkcją sezonowych kolekcji, twórcy Asket postawili na jedną, stałą linię odzieży, która została zaprojektowana na lata.

Przeczytaj również: Jak Shein zostało największą marką fast fashion na świecie? Oto case study chińskiego giganta odzieżowego

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES