noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Gucci to renomowany brand modowy, który nieustannie przekształca się i rozwija, zdobywając serca klientów na całym świecie. Począwszy od ikonicznych modeli, takich jak torby Gucci Jackie i Horsebit, które kojarzą się z latami 90., po nowoczesne kolekcje, np. linie Soho i Dionysus, produkty tej marki cieszą się ogromnym zainteresowaniem zarówno wśród celebrytów, jak i zwykłych klientów.

Gucci pozywa trzy marki. Chodzi o potencjalny plagiat projektów torebek

REKLAMA
noSlotData

Dom mody Gucci, a dokładniej jego frakcja na rynek USA, złożył w tym tygodniu trzy pozwy do sądu na Manhattanie w Nowym Jorku. Na ich celowniku znalazły się trzy sklepy online, które włoski brand oskarża o plagiat.

Czytaj także: POLSKIE RESTAURACJE W MIĘDZYNARODOWYM RANKINGU. NA PODIUM LOKAL Z DWOMA GWIAZDKAMI MICHELIN

Rosnąca liczba falsyfikatów torebek Gucci

Pozwy zostały złożone przeciwko platformom sprzedażowym Sam’s Club, Lord & Taylor i Century 21. Gucci oskarża je o “produkowanie, reklamowanie, oferowanie i sprzedanie, dystrybuowanie, importowanie i/lub eksportowane torebek z oznaczeniami identycznymi lub bardzo podobnymi do oznaczeń Gucci.”

Włoski dom mody żąda finansowej rekompensaty za poniesione szkody. Marka domaga się także konfiskaty i zniszczenia dóbr bez możliwości otrzymania za nie odszkodowania dla właścicieli. Każdy z trzech pozwów zawiera podobne roszczenia. Pierwszą z pozywanych marek było Lord & Taylor. Nastąpiło to po tym, jak dom mody wszedł w posiadanie kilku torebek kupionych na stronie. Modele do złudzenia przypominały te projektowane przez Gucci.

Gucci deklaruje, że chce w ten sposób nie tylko zlikwidować same podrobione projekty. Pragnie także ochronić swoich konsumentów przed żerującymi na nich producentami falsyfikatów oraz wprowadzaniem ich w błąd podczas zakupów. Duża liczba falsyfikatów na rynku ma także uderzać w dobre imię marki z tradycjami, która gwarantuje najwyższą jakość swoich projektów.

Dom mody Gucci już od dekad zmaga się z zalewającą rynek falą podróbek. Pierwsze głosy o torebkach imitujących wzory Gucci i sprzedawanych poza oficjalnym obiegiem trafiły do zarządu marki jeszcze w latach ’80. Problem ten jednak gwałtownie narósł w ostatnich latach, kiedy stanowisko dyrektora kreatywnego marki sprawował Alessandro Michele. Wszystko dlatego, że designer zaprojektował wiele pożądanych wśród konsumentów modeli torebek i butów. To właśnie przede wszystkim it bags i it shoes jego autorstwa są masowo podrabiane na czarnym rynku.

Czytaj także: RYNEK FALSYFIKATÓW: GENERACJA Z NIE WSTYDZI SIĘ PODRÓBEK

Gucci w dobrej cenie?

Lord & Taylor to platforma multibrandowa, którą przed bankructwem uchroniło wykupienie przez koncern Saadia Group w 2020 roku. Przed złożeniem pozwu dom mody – który oficjalnie nie współpracuje ze sklepem Lord & Taylor – zdecydował się kupić kilka projektów oznaczonych jako Gucci ze strony e-commerce marki w celu ich weryfikacji. Na stronie sklepu online trafili na produkty wprost oferowane jako Gucci, w tym “GG Marmont Matelassé Camera Bag” sprzedawane za kwotę 1,555 dolarów czy “GG Marmont Shoulder Bag” za 2,400 dolarów. Produkty te zostały sprawdzone przez wewnętrznych rzeczoznawców Gucci i określone jako nieoryginalne.

Podobna procedura została przeprowadzona w przypadku Sam’s Club. Ze strony sklepu zamówiono produkt określany jako “Gucci GG Marmont Matelassé Mini Bag in Black” za kwotę 1,100 dolarów. Kupiono także: “Gucci GG Marmont Matelassé Mini Bag in Dusty Pink” za 1,100 dolarów. Oba projekty zweryfikowano i potwierdzono ich nieoryginalność. Na oficjalnej stronie Gucci drugi z modeli można zakupić za około 1,583 dolarów.

Zdjęcie główne: Instagram @harrods

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES