Co nowego przyniósł branży mody kolejny tydzień maja? Po najciekawsze informacje mijających dni, sięgnijcie do naszego podsumowania. Zapraszamy do lektury!
Biznes
Klienci zaczęli zauważać, że coś jest nie tak, gdy pojawił się problem ze sklepem internetowym. Jednak dla SIMPLE problemy zaczęły się znacznie wcześniej. Polska marka ogłasza upadłość. Więcej o sprawie przeczytacie TUTAJ.
Miłośniczki szwedzkiego stylu z pewnością ucieszy ta informacja. Skandynawska sieciówka należąca do grupy H&M właśnie zapowiedziała wejście na polski rynek. Gdzie znajdziemy pierwszy salon Weekday? Dowiecie się TUTAJ.
Spójrzmy prawdzie w oczy: przeciętny człowiek na co dzień nie zastanawia się co się dzieje z opuszczonymi budynkami. O ile domy mieszkalne można spróbować sprzedać lub w ostateczności zburzyć, to wraz z powierzchnią budowli rośnie również skala problemu, z którym muszą się zmierzyć deweloperzy. Z odsieczą postanowił przyjść amerykański gigant e-commerce, Amazon, który zagospodarowuje opuszczone galerie handlowe i aranżuje je na nowoczesne centra wysyłkowe. O szczegółach przeczytacie TUTAJ.
Rynki finansowe
Dobra passa Valentino trwa. Marka w czołówce najszybciej rosnących firm mody luksusowej. Więcej przeczytacie TUTAJ.
CSR
Glamour, splendor i nieustanna impreza. Tak według wielu wygląda praca w modzie. Jak wygląda rzeczywistość? Dowiecie się TUTAJ.
Ostatnio o LVMH media pisały w kontekście przekazania przez koncern oraz jego rynkowego konkurenta, spółkę Kering, ogromnej sumy pieniędzy na odbudowę Notre Dame. Teraz francuski gigant znów postanowił podjąć się wyjątkowej współpracy. Tym razem jego partnerem zostało UNESCO. Duet będzie działał na rzecz rezerwatów przyrody na całym świecie. O szczegółach przeczytacie TUTAJ.
Stella McCartney to jedna z prekursorek świadomej mody. W dobie proekologicznej rewolucji projektantka nie próżnuje. Google zaprosiło McCartney do współpracy przy tworzeniu programu, który pomoże wielu markom w dążeniu do ekologicznej produkcji. O szczegółach programu przeczytacie TUTAJ.
Moda
MORE to polska marka kolorowych skarpetek, stworzona dla ludzi, którzy mają swój styl i swoje wartości. To marka dla tych, którzy nie boją się wyzwań, mają dystans do siebie i żyją po swojemu – czasem idą z wiatrem, a czasem pod wiatr. Bo nie chodzi o to, by dla samej zasady łamać schematy. Chodzi o to, by być szczęśliwym będąc tu i teraz. O marce MORE oraz o jej konkursie przeczytacie TUTAJ.
Świat internetowych twórców to obecnie bardzo dynamiczne środowisko, gdzie topowe nazwiska zmieniają się z miesiąca na miesiąc. Kto aktualnie w polskiej sieci działa najaktywniej? Kto angażuje największą liczbę odbiorców? Poznajcie wyniki najnowszego Rankingu Polskich Influencerów 2018 autorstwa See Bloggers TUTAJ.
Paryski dom mody Givenchy zyskał nową ambasadorkę. Jest nią 25-letnia piosenkarka, Ariana Grande. Jak prezentuje się najnowsza kampania z jej udziałem? Zobaczcie sami TUTAJ.
Spiczasty gorset, bretońskie paski i perfumy we flakonie w kształcie ciała. Awangarda, kontrowersja i szaleństwo. Oto Jean Paul Gaultier – niegrzeczne dziecko mody. O jego historii przeczytacie TUTAJ.
Polski lider branży biznesowej mody męskiej, Vistula, zapowiedział współpracę z PROSTO, streetwearową marką rapera Wojtka Sokoła. Żadna z firm nie zdradziła na razie żadnych szczegółów, ale trzeba przyznać, że to intrygujące połączenie. Zajrzyjcie TUTAJ.
Kariera
Prokrastynacja to problem dużej grupy osób, który sprawia, że tracimy efektywność oraz sprawczość. Odkładanie wszystkiego na później może być naprawdę uciążliwym problemem. Według badań przeprowadzonych przez Carleton University, aż 46% osób uważa, że prokrastynacja ma znacząco negatywny wpływ na ich poczucie szczęścia. Nie warto więc jej lekceważyć i tłumaczyć zwlekanie z obowiązkami swoim lenistwem. W wielu przypadkach problem jest dużo bardziej złożony. Żeby pokonać prokrastynację, najpierw należy poznać jej przyczyny i dowiedzieć się, dlaczego odkładamy wszystko na później TUTAJ.
Lifestyle
26 maja – Dzień Matki. Co roku chcemy podarować swoim mamom coś wyjątkowego. Dla tych (ale nie tylko dla tych), którzy jeszcze nie mają pomysłu na prezent, przygotowaliśmy nietuzinkowe propozycje polskich (i nie tylko) marek. Pojawi się jedwab, len, naturalne kosmetyki, a także piękna biżuteria i akcesoria. Zobaczcie sami TUTAJ!
Prasówka
Codziennie zapraszamy Was także do naszej Prasówki. Dzięki niej możecie na bieżąco śledzić najważniejsze wydarzenia w branży. Oto najciekawsze tytuły minionego tygodnia:
- „Hołd dla ciałopozytywności w nowej kampanii Calvina Kleina”
- „5 grzechów głównych przemysłu modowego”
- „W dwa dni stracił… 3 miliony obserwujących. Gwiazdor YouTube’a doszczętnie pogrążony przez byłą przyjaciółkę”
- „Odchodzi założyciel znanej polskiej marki kosmetyków. „Przygotowywaliśmy się na to dwa lata”
- „Nowa kampania Veclaim”
- „Modelka bez zęba w nowej kampanii Primark. „Wygląd nie jest najważniejszy”
- „Silne kobiety w nowej kampanii Reebok – sportowy styl i miejska tożsamość”
- „DDOB będzie sprawdzać bazy fanów influencerów, na początek Macademian Girl”
- „Nadja Swarovski. Luksus i zrównoważony rozwój”