RANKING SEE BLOGGERS: najbardziej wpływowi influencerzy w Polsce

910
Jemerced i Maffashion w kampanii Zalando Beauty / źródło: facebook.com/zalando

Świat internetowych twórców to obecnie bardzo dynamiczne środowisko, gdzie topowe nazwiska zmieniają się z miesiąca na miesiąc. Kto aktualnie w polskiej sieci działa najaktywniej? Kto angażuje największą liczbę odbiorców? Poznajcie wyniki najnowszego Rankingu Polskich Influencerów 2018 autorstwa See Bloggers.

Organizatorzy konferencji See Bloggers wspólnymi siłami z firmą Influ Tool stworzyli coroczny ranking najbardziej wpływowych influencerów w Polsce. Internetowi twórcy zostali przyporządkowani głównym kategoriom ze względu na główne medium, w którym tworzą. Takim sposobem otrzymaliśmy zestawienie 100 najpopularniejszych blogerów, youtuberów i Instagramerów w naszym kraju. Po raz pierwszy stworzono również osobną listę osób publicznych, którzy poza działalnością offline, prowadzą także swoje kanały społecznościowe.

Ranking See Bloggers obejmuje okres 12 miesięcy od 1.01.2018 do 31.12.2018. Został on utworzony w oparciu o sumaryczną liczbę obserwujących, popularność mierzoną ważoną sumy liczby polubień, udostępnień i komentarzy, a także o zaangażowanie obserwatorów. Na dodatkowe punkty przyznane przez twórców wpływ miał również staż twórcy w konkretnych kanałach. Poszczególne zestawienia zostały uszeregowane wg stworzonego przez See Blogers algorytmu InfluScore, który brał pod uwagę wyżej wymienione czynniki. Zestawienie ujawniło również sumaryczną liczbę fanów we wszystkich social mediach, jak również średnią liczbę interakcji per post.

To bardzo ważne, aby doceniać twórców internetowych i tworzyć tego rodzaju zestawienia. Działalność w Internecie nie polega na przypadkowym wrzucaniu zdjęć na Instagram, czy jednorazowym napisaniu posta blogowego. Potrzeba dużo mobilizacji, samodyscypliny i dobrego planowania i przede wszystkim pomysłowości, aby wszystkie treści były interesujące dla czytelnika, inspirujące, spójne oraz angażujące społeczność. Decydując się na działalność w Internecie na pełen etat, chcemy, aby tak jak w każdej innej pracy, nasze działania zostały zauważone i docenione – wyjaśniają twórcy rankingu.

Kto zatem został uhonorowany tytułami najbardziej wpływowych influencerów 2018?

W kategorii BLOGERZY pierwszą pozycję uzyskała Maffashion. Julia Kuczyńska zgromadziła łącznie ponad 2,1 mln obserwujących, a średnia liczba interacji per post wyniosła na jej profilach prawie 2,2 mln. Właśnie te liczby pozwoliły jej na osiągnięcie topowego miejsca w rankingu. Na drugiej pozycji rankingu uplasowała się Jessica Mercedes Kirchner. Twórczyni bloga Jemerced do tej pory zgromadziła 1461678 fanów. Trzecie miejsce na podium należy do twórczyni popularnego bloga kulinarnego Kwestia Smaku.

Na kolejnych miejscach w zestawieniu najbardziej wypływowych blogerów znajdziemy: Paulę Jagodzińską, blog Jadłonomia (autorstwa Marty Dymek), blog Make Life Easier (tworzonego przez Kasię Tusk), blog Moje Wypieki. Pierwszą dziesiątkę zamykają kolejno: Macadamian Girl, Szczesliva i Blog Ojciec.

Warto dodać, że Maffashion i Jemerced triumfowały również w osobnej kategorii FASHION & BEAUTY, gdzie również zajęły kolejno pierwsze i drugie miejsce w rankingu.

Zestawienie INSTAGRAMERÓW przedstawiło z kolei listę najaktywniejszych twórców działających na Instagramie. Kryteria uplasowania ich na odpowiednich pozycjach w rankingu były podobne jak w rankingu blogerow i uwzględniły InfluScore, liczbę fanów i ilość interakcji per post.

Pierwsze miejsce w tym zestawieniu osiągnęła Angelika Mucha, znana w sieci jako Littlemoonster96. Kolejne miejsca na podium zajęły kolejno: Ola Nowak i Joanna Kuchta. Ta ostatnia zgromadziła w swoich kanałach społecznościowych ponad 1,3 mln obserwatorów.

View this post on Instagram

spoiling myself

A post shared by Joanna Kuchta (@joannakuchta) on

>>> Zobacz również: Deloitte ujawnia ranking największych marek luksusowych. Kto znalazł się na czele?

W tegorocznym rankingu oprócz blogerów, youtuberów i instagramerów, po raz pierwszy znalazła się również kategoria podsumowująca działalność osób publicznych, których działalność offline przeniosła się również do sieci.

Wśród osób publicznych pierwsze miejsce zajęła Anna Lewandowska, która łącznie zgromadziła ponad 3,6 mln obserwatorów. Tuż za nią uplasował się jej małżonek, Robert Lewandowski. Trzecie miejsce przypadło Ewie Chodakowskiej. Na 5. Miejscu zestawienia znalazła się Joanna Krupa, z kolei na pozycji 14. Anja Rubik.

By sprawdzić pełen ranking 100 najbardziej wpływowych influencerów, możecie pobrać go TUTAJ

Co sądzicie o tegorocznych wyróżnionych? Czy w rankingu znaleźli się wasi ulubieńcy z sieci? Czekamy na Wasze komentarze!

>>> Zobacz również: Polki – milionerki. Kim są właścicielki największych biznesów w kraju?