REKLAMA
L’Oréal

Zmiany w międzynarodowym zespole zarządzającym L’Oréal

REKLAMA

Francuska grupa L’Oréal, jeden z liderów międzynarodowego rynku kosmetycznego, dokonuje zmian w międzynarodowym zespole zarządzającym. Najgłośniejsza dotyczy Frédérica Rozé , dyrektora do spraw globalnego wzrost, który ogłosił zamiar przejścia na emeryturę. Rozé z grupą L’Oréal związany był od 38 lat. Dotychczasową funkcję będzie pełnił już wyłącznie do końca stycznia 2024 roku.

Grupa L’Oréal – odejście Frédérica Rozé

Chciałbym złożyć hołd niezwykłej, 38 letniej, międzynarodowej karierze Frédérica w ciągu ostatnich 38 lat – powiedział dyrektor generalny grupy L’Oréal, Nicolas Hieronimous. Dodał on, że Rozé był „odważnym architektem zwrotu grupy w Ameryce Północnej”. Ostatnio jako dyrektor ds. globalnego wzrostu, zmienił naszą zdolność do przyjęcia podejścia wielostrefowego w celu przyspieszenia naszego globalnego wzrostu, zwłaszcza w pośrednim handlu elektronicznym. To człowiek o silnych wartościach. Z niezachwianym poczuciem zaangażowania w grupę, naprawdę uosabia ducha tego, kim jesteśmy – poetów i rzemieślników – kontynuował Hieronimous.

L’Oréal zaplanował już odejście Rozé na pierwszy kwartał przyszłego roku. Na jego miejsce grupa powoła Fabrice’a Megarbane’a, obecnego dyrektora generalnego w Chinach i prezesa regionu Azji Północnej. Megarbane związany jest z L’Oréal od początku XXI wieku, początkowo z działem Produktów Profesjonalnych. Jego kariera nabrała międzynarodowego wymiaru w 2008 roku, kiedy to objął kierownictwo nad rynkiem libańskim. Później kierował działem produktów konsumenckich w regionie Afryki i Bliskiego Wschodu. Przed przeprowadzką do Chin w 2019 r., od 2016 r. był dyrektorem generalnym L’Oréal na rynku niemieckim.

Pod kierownictwem Megarbane’a nasza działalność w Chinach nie tylko podwoiła sprzedaż, osiągając rekordowy udział w rynku, przy jednoczesnym utrzymaniu ambitnego programu zrównoważonego rozwoju. Udało nam się również zwiększyć naszą reputację jako pracodawcy i zacieśnić więzi z kluczowymi lokalnymi interesariuszami – stwierdził CEO grupy. – W swojej nowej roli będzie on mógł czerpać z ogromnego doświadczenia zdobytego w Azji Północnej. Przyspieszy rozwój innych regionów, napędzając nasz e-commerce i prowadząc programy transformacji grupy – zauważa Hieronimus.

Pozostałe zmiany w grupie L’Oréal

To nie koniec zmian. Te, pociągają bowiem za sobą kolejne. Vincent Boinay, związany z L’Oréal od 1992 roku członek sztabu wykonawczego grupy, zostanie mianowany nowym prezesem regionu Azji i Pacyfiku oraz dyrektorem generalnym w Chinach. Bieżący CEO chińskiego rynku, Laurence Ma, pełnił będzie nowopowstałą funkcję zastępcy dyrektora generalnego odpowiedzialnego za dywizje (L’Oréal Chiny przejmują odpowiedzialność nad trzema dywizjami).

Dyrektor generalny włoskiego oddziały L’Oréal, Emmanuel Goulin, w niedalekiej przyszłości zostanie nominowany prezesem Travel Retail i dołączy do komitetu wykonawczego grupy. Zna on dobrze sektor, w którym będzie się poruszał. W latach 2016-2021 był odpowiedzialny za Travel Retail w regionie Azji i Pacyfiku. W komunikacie opublikowanym przez grupę napisano, że „pod jego kierownictwem odnotowano we Włoszech dwucyfrowy wzrost przez niemal 3 lata pracy”.

Przeczytaj również: Beauty concept store – na czym polega jego siła? „W dobie post-covidu oczekujemy wyższej jakości”, Majka Brzozowska-Kmita, założycielka RAW Poznańska

Grupa L’Oréal

Przedsiębiorstwo założone zostało w 1909 roku przez Eugena Schellera jako Société Française de Teintures Inoffensives pour Cheveux. Obecnie grupa jest podmiotem koncentrującym się na produkcji oraz dystrybucji kosmetyków. Jej produkty obecne są w ponad 130 krajach. Warto podkreślić, że L’Oreal jako spółka akcyjna notowana jest na paryskiej giełdzie na platformie Euronext. Wchodzi w skład indeksu CAC 40.

Obecnie 27,5 proc. jej akcji znajduje się w rękach rodziny Bettencourt, 26,4 proc. w posiadaniu Nestlé, 3,9 proc. posiada sama grupa. Pozostałe 42,2 proc. udziałów znajduje się w obrocie publicznym. L’Oréal posiada również 10,41 proc. walorów grupy farmaceutycznej Sanofi.

Przeczytaj również: Na czym polega recycling w modzie? 

Zdjęcie główne: mat. prasowy

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES